بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس - Wordpress Speed UP

افزایش سرعت وردپرس – آموزش 0 تا 100 بهینه سازی وردپرس

یکی از اصلی ترین نکات در سئو بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس است. بارگیری سریع صفحات بدون شک تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به مرور باعث افزایش نرخ کلیک شده و بازدید از صفحه شما را افزایش می دهد. در این مقاله، ما مفیدترین نکات جهت بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس به شما نشان می دهیم.

البته محتوای این مقاله با مقاله هایی چون بهترین افزونه های کش یا آموزش های عمومی بالا بردن سرعت وردپرس متفاوت بوده، چرا که در این مقاله سعی کرده ایم تا یک مقاله جامع در به جهت بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس ایجاد کنیم.

با توجه به اینکه وردپرس پر استفاده ترین سیستم مدیریت محتوا است، بهینه سازی افزایش سرعت وردپرس از جمله مهمترین موارد برای وبمستران بوده که امیدواریم در انتها بتوانید به خوبی سایت خود را بهینه سازی کنید.

مقدمه بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس

ما در این مقاله سعی کرده ایم مهمترین موارد افزایش سرعت وردپرس (WordPress Boost)، آنچه باعث کند شدن سایت وردپرس شما می شود و اقدامات عملی که می توانید برای بهبود سریع وردپرس خود انجام دهید بیان کنیم. برای سهولت کار، ما یک فهرست از مطالب ایجاد کرده ایم تا به شما کمک کند از طریق فهرست راهنما به راحتی بخش های مورد نیاز خود در مقاله را پیدا و مطالعه کنید. اما ابتدا به یک سوال پاسخ دهیم که چرا افزایش سرعت وردپرس مهم است؟

چرا بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس مهم است؟

مطالعات نشان داده که از سال 2000 تا 2016 متوسط زمان توجه انسان از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش یافته است. این برای شما به عنوان یک مالک وب سایت به چه معناست؟ شما زمان بسیار کمی برای نشان دادن محتوای خود به کاربران و ترغیب آنها برای ماندن در وب سایت خود دارید.

اگر وب سایت شما کند باشد، به این معنی است که کاربران قبل از بارگیری وب سایت شما به احتمال زیاد از سایت خارج می شوند. طی مطالعاتی که شامل آمازون، گوگل و سایر سایت های بزرگتر بود، تأخیر 1 ثانیه ای در زمان بارگذاری صفحه می تواند منجر به از دست رفتن 11٪ بازدید کمتر از صفحه و 16٪ کاهش رضایت کاربران شود.

علاوه بر این، گوگل و سایر موتورهای جستجو قبلاً با کاهش دادن رتبه سایت های کند، سرعت بارگذاری یک سایت را در لیست فاکتور های مهم افزایش رتبه سئو قرار داده اند. به طور خلاصه، اگر انتظار درآمد و بازدید بیشتری از وب سایت وردپرسی خود دارید باید به فکر بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس باشید.

چگونه سرعت وب سایت وردپرس خود را بررسی کنیم؟

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس

غالباً مبتدیان فکر می کنند دارای یک سایت سریع هستند چرا که مرتبا از سایت خود بازدید می کنند. درواقع این یک اشتباه بزرگ است. زیرا مرورگرهای مدرن مانند Chrome وب سایت شما را در حافظه پنهان (کش) ذخیره می کنند و این باعث می شود وب سایت شما در رایانه شما بلافاصله بارگذاری شود.

با این حال، یک کاربر عادی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کند ممکن است تجربه مشابهی نداشته باشد. در واقع، کاربران در مکان های مختلف جغرافیایی تجربه کاملا متفاوتی را تجربه خواهند کرد. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند GTmetrix و PageSpeed Insights گوگل مرتبا تست کنید.

در صورتی که سرعت وب سایت شما بالا باشد (برای مثال زیر 2 ثانیه)، در صورتی که بتوانید حتی چند میلی ثانیه هم باعث افزایش سرعت وردپرس خود شوید حتما در رتبه بندی شما در نتایج جستجو و خشنودی کاربران موثر خواهد بود.

چه مواردی باعث کند شدن وردپرس می شوند؟

ابزارهایی که به شما معرفی کردیم یک گزارش تست سرعت به شما می دهند که این گزارش شامل توصیه هایی برای افزایش سرعت سایت شما خواهد بود. البته اکثر کاربران مبتدی متوجه این موضوع نمی شوند و بحث برای مبتدیان مقداری پیچیده است، اما نگران نباشید ما همراه شماییم! فراموش نکنید پیدا کردن آنچه باعث کند شدن وب سایت شما می شود، کلید بهبود عملکرد و تصمیم گیری دقیق تر در طولانی مدت است.

دلایل اصلی کندی سرعت سایت وردپرس

  • میزبانی وب: استفاده از سرور میزبانی مناسب یکی از مهم ترین موارد برای افزایش سرعت وردپرس است، در صورتی که از هاست مناسبی استفاده نکنید سرعت بارگذاری سایت شما بسیار کند خواهد بود.
  • پیکربندی وردپرس: اگر سایت وردپرس شما از سیستم کش پشتیبانی نمی کند و بهینه نباشد باعث کندی سرعت سایت خواهد شد.
  • حجم صفحه: هرچه حجم صفحه شما بیشتر باشد سرعت بارگذاری کمتر خواهد بود، عموماً تصاویری که برای وب بهینه نشده اند باعث افت سرعت می شوند
  • افزونه های غیر استاندارد: اگر از افزونه های غیر استاندارد و با کدنویسی ضعیف استفاده کنید، می تواند سرعت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • اسکریپت های خارجی: اسکریپت های خارجی مانند تبلیغات، بارگذار فونت و غیره نیز می توانند تأثیر بسزایی در عملکرد وب سایت شما داشته باشند.

اکنون متوجه شدید چه چیزی باعث کند شدن وب سایت وردپرس شما می شود ، بیایید نگاهی به نحوه بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس خود بیاندازیم.

اهمیت استفاده از هاست خوب در وردپرس

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس

سرویس میزبانی وردپرس شما نقش مهمی در عملکرد و سرعت وب سایت دارد. برای مثال استفاده از هاست اشتراکی! در هاست یا سرور اشتراکی، منابع سرور را با بسیاری از مشتریان دیگر به اشتراک گذاشته می شود. این بدان معنی است که اگر سایت های مشترک با شما شما بازدید زیادی داشته باشد، می تواند بر عملکرد کل سرور تأثیر بگذارد که به نوبه خود سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد.

از طرف دیگر استفاده از سرویس میزبانی مختص به وردپرس بهینه ترین تنظیمات سرور را برای اجرای وردپرس به شما می دهد. شرکتهای ارائه دهنده هاست وردپرس، پشتیبان گیری خودکار، به روزرسانی خودکار وردپرس و پیکربندی های امنیتی پیشرفته تری را برای محافظت از وب سایت شما ارائه می دهند که در نهایت منجر به افزایش سرعت وردپرس شما خواهد شد.

ما برای شما چند مقاله در خصوص هاست منتشر کرده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه نمایید:

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس (مبتدی)

ایجاد تغییر در کدنویسی وب سایت برای مبتدیان یک ایده بسیار بد است، به خصوص اگر تسلطی به دانش کدنویسی نداشته باشند. اما نگران نباشید ما در این مقاله به شما کمک میکنیم تا به بهترین شکل عملکرد سایت وردپرسی خود را بهبود بخشید. در ادامه این مقاله شما میتوانید با چند کلیک و بدون کدنویسی بهترین تنظیمات را برای بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس خود اعمال کنید.

یک افزونه کش وردپرس نصب کنید

راحت ترین راه برای بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس برای کاربران مبتدی استفاده از افزونه های وردپرس است، اگر نمیدانید افزونه چیست می توانید مقاله جامع آشنایی با افزونه را مطالعه نمایید. یکی از بهترین افزونه های به جهت افزایش سرعت وردپرس افزونه های Caching (کش) هستند.

هر بار که یک مخاطب به صفحه ای از سایت شما مراجعه می کنند، در طی فرایندی فایل های زیادی برای باز شدن صفحه بارگذاری می شوند. حال وقتی که چند کاربر به طور همزمان به یک صفحه مراجعه کند این روند شامل چندین درخواست به سرور میزبانی شما خواهد شد که باعث کاهش چشمگیر سرعت سایت شما می شود.

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس

وقتی که شما از یک افزونه کش استفاده می کنید فایل های صفحه شما در مرورگر کاربر ذخیره شده و در بازدید مجدد از سایت شما دیگر نیازی به بارگذاری فایل های سابق نبوده و همچنین باعث کاهش درخواست ها به سرور خواهد شد که هردو مورد، دو عامل مهم در بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس هستند. یک افزونه کش سایت شما را 2 تا 5 برابر سریعتر می کند.

افزونه WP Super Cache یکی از کاربردی ترین افزونه ها به جهت افزایش سرعت وردپرس است. اگر نمی دانید چگونه یک افزونه را در وردپرس نصب کنید میتوانید مقاله آموزش نصب افزونه در وردپرس را مطالعه نمایید.

بهینه سازی تصاویر وردپرس

تصاویر به محتوای شما جان بخشیده و به تعامل بیشتر کمک می کنند. محققان دریافته اند که استفاده از تصاویر رنگی باعث می شود 80٪ افراد مطالب شما را بخوانند. با این حال اگر تصاویر شما بهینه نباشند نه تنها باعث خشنودی مخاطبان شما نشوند بلکه موجب کاهش شدید بازدید برای شما شوند. در حقیقت تصاویر بهینه نشده و پر حجم یکی از مشکلات رایج در کندی سرعت سایت است.

توصیه می کنیم که قبل از اینکه عکسی را بارگذاری کنید از نرم افزار ویرایش عکس برای کاهش حجم و بهینه سازی تصاویر استفاده کنید. شما با استفاده از نرم افزار ها و یا ابزار‌های آنلاین کاهش حجم و فشرده سازی می توانید حجم تصاویر خود را تا 5 برابر کاهش دهید، بهینه سازی تصاویر یکی از فاکتور های مهم بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس است.

ما در همگام وب از دو قالب تصویر استفاده می کنیم: JPEG و PNG.

حالا ممکن است از خود بپرسید چه تفاورتی دارد، قالب تصویر PNG فشرده نشده است. هنگامی که یک تصویر را فشرده می کنید، برخی از اطلاعات از دست می رود ، بنابراین یک تصویر فشرده نشده با جزئیات بیشتر از کیفیت بالاتری برخوردار است. اما نکته منفی حجم بیشتر عکس بوده که منجر به بارگیری کندتر و کاهش سرعت خواهد شد. از طرف دیگر JPEG یک قالب فایل فشرده است که کیفیت تصویر را کمی کاهش می دهد، اما حجم آن به طور قابل توجهی کمتر است.

اما از کدام فرمت تصویر استفاده کنید؟ پاسخ بسیار ساده است، اگر عکس یا تصویر شما دارای رنگهای مختلف باشد، از JPEG استفاده کنید و اگر تصویر ساده تری است یا به تصویر شفافی نیاز داریم، از PNG استفاده کنید.معمولا از تصاویر JPEG استفاده می شود، در نمودار زیر یک مقایسه اندازه پرونده با استفاده از ابزار مختلف فشرده سازی آورده شده است که می توانستیم برای یک تصویر استفاده کنیم.

فشرده سازی عکس

همچنین به جهت بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس می توانید از افزونه WP SMUSH جهت فشرده سازی تصاویر استفاده کنید.

بهترین روش های افزایش سرعت وردپرس

پس از نصب یک پلاگین حافظه پنهان و بهینه سازی تصاویر ، متوجه خواهید شد که بارگیری سایت شما بسیار سریعتر است، اما اگر واقعاً می خواهید وب سایت خود را به بیشترین سرعت ممکن برسانید، باید از بهترین روش های ذکر شده در زیر استفاده کنید.

البته این نکات خیلی فنی نیستند و برای اجرای آنها نیازی به تسلط زیاد و آشنایی با کدنویسی ندارید. اما استفاده از آنها از مشکلات رایجی که باعث کند شدن وب سایت شما می شود جلوگیری می کند.

بروزرسانی منظم

وردپرس به عنوان یک پروژه متن باز که به خوبی پشتیبانی می شود، مرتباً در حال بروزرسانی بوده و در هر بروزرسانی علاوه بر ویژگی های جدید، مشکلات امنیتی و اشکالاتی را نیز برطرف خواهد کرد. پوسته های و افزونه های وردپرس شما نیز نیازمند بروزرسانی هستند تا با هسته وردپرس هماهنگ باشند.

به عنوان یک وبمستر بروزرسانی سایت، قالب و افزونه های وردپرس یکی از مهم ترین وظایف شماست. عدم انجام بروزرسانی ها به صورت منظم نه تنها باعث کندی سرعت سایت شما خواهد شد بلکه ممکن است وب سایت شما را با تهدیدات امنیتی جدی مواجه کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت به روزرسانی ها ، به مقاله ما در مورد اینکه آموزش آموزش بروزرسانی وردپرس + چرا همیشه باید از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید مراجعه کنید.

فرآیندهای برنامه ریزی شده را بهینه کنید

Cron Jobs - بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس

فرایندهای برنامه ریزی شده در پس زمینه در وردپرس اجرا می شوند. در زیر چند نمونه از این موارد که در یک سایت وردپرس اجرا می شوند آورده شده است:

  • افزونه های پشتیبان گیری وردپرس
  • cron jobs وردپرس برای انتشار پست های برنامه ریزی شده
  • cron jobs وردپرس برای بررسی روزرسانی ها
  • موتورهای جستجو و سایر خزنده ها که به دنبال پیدا کردن محتوای شما هستند

مواردی از جمله cron jobs برای ارسال های به روز شده بررسی روزرسانی ها حداقل تأثیر در عملکرد وب سایت دارند. با این حال، سایر فرایندهای پس زمینه مانند افزونه های پشتیبان گیری و خزنده ها می توانند تاثیر زیادی در کاهش سرعت وب سایت شما داشته باشند. همانطور که اشاره شد افزایش سرعت وردپرس حتی برای 1 میلی ثانیه نیز مفید است.

برای افزونه های پشتیبان گیری، باید مطمئن شوید که افزونه پشتیبان گیری وردپرس شما فقط در ساعات کم بازدید وب سایت شما اجرا می شود. و یا اینکه برای مثال اگر شما هفته ای 1 بار پستی را منتشر می کنید نباید افزونه پشتیبان گیری شما روی پشتیبان گیری روزانه تنظیم شود.

در مورد خزنده ها، باید گزارش های خزش را در سرچ کنسول Google بررسی کنید این مورد نیز می تواند باعث کند شدن وب سایت یا حتی بروز مشکلاتی چون عدم پاسخگویی از سمت سرور شما شود.

از خلاصه مطلب در صفحه اصلی و بایگانی استفاده کنید

به طور پیش فرض، وردپرس محتوای کامل هر مقاله را در صفحه اصلی و بایگانی شما نمایش می دهد. این بدان معناست که صفحه اصلی، دسته ها، برچسب ها و سایر صفحات بایگانی شما با سرعت کمتری بارگیری می شوند. یکی دیگر از معایب نمایش مقالات کامل در این صفحات این است که کاربران نیازی به مراجعه به مقاله واقعی ندارند. که این مسلما باعث کاهش تعداد بازدید خواهد شد.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

این مورد تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت وردپرس دارد. شما می توانید سایت خود را تنظیم کنید تا به جای محتوای کامل ، خلاصه مطلب را نمایش دهد برای انجام اینکار کافیست به تنظیمات “خواندن” بروید و به جای “متن کامل” برای هر مقاله “نمایش: خلاصه” را انتخاب کنید.

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای مقاله به این مورد اشاره شد که کاربران در مکان های جغرافیایی مختلف ممکن است سرعت بارگذاری متفاوتی برای سایت شما تجربه کنند. به این دلیل که محل سرورهای میزبان وب شما و فاصله سرور تا کاربر، می تواند در سرعت سایت نهایی تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال سرور های شرکت میزبان وب شما واقع در ایران است در این حالت بازدیدکننده ای که در ایران به سایت شما مراجعه می کند بارگذاری سریعتر از بازدید کننده‌ای در یک کشور دیگر را تجربه می کند. استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) می تواند تا حد زیادی به افزایش سرعت وردپرس کمک کند.

نمیدانید CDN چیست ؟ ما یک مقاله جامع در خصوص CDN و مزایای آن برای شما آماده کرده ایم، برای آشنایی می توانید به پیوندهای زیر مراجعه کنید. با توجه به اینکه CDN تاثیر زیادی در افزایش سرعت وردپرس داشته حتما استفاده این مورد را در مدنظر قرار دهید.

فایلهای صوتی یا ویدیویی را مستقیما در وردپرس بارگذاری نکنید

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس

شما می توانید مستقیماً پرونده های صوتی و تصویری را در سایت وردپرس خود بارگذاری کنید که وردپرس نیز به طور خودکار این فایل ها را در یک پخش کننده HTML5 نمایش می دهد اما این یک اشتباه بزرگ است! علاوه بر اینکه پهنای باند مصرفی برای میزبانی صدا و فیلم برای شما هزینه آور خواهد بود این مورد می تواند باعث کاهش سرعت سایت شما نیز باشد.

بهترین راه برای نمایش ویدیو استفاده از سرویس هایی چون YouTube ، Vimeo ، DailyMotion ، SoundCloud و غیره است. وردپرس یک ویژگی تعبیه شده برای بارگذاری ویدیو دارد که از طریق آن شما می توانید URL ویدیوی خود را مستقیما در پست خود کپی و جایگذاری کنید. در این حالت شما نه تنها با مشکل منبع مواجه نخواهید شد بلکه خود موجب افزایش سرعت وردپرس نیز خواهد شد.

از قالب های بهینه شده استفاده کنید

هنگام انتخاب یک قالب برای وب سایت خود، توجه ویژه ای به بهینه بودن سرعت بارگذاری پوسته داشته باشید. برخی از پوسته های زیبا در واقع کدگذاری ضعیفی دارند و می توانند سرعت سایت شما را کند کنند. استفاده از پوسته های ساده تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت وردپرس دارد.

فراموش نکنید که قالب های پیچیده که دارای انیمیشن ها و اسکریپت های اضافی هستند به شدت سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش می دهند اما یک قالب ساده باعث افزایش سرعت وردپرس خواهد شد.

از افزونه های استاندارد استفاده کنید

بحثی که راجع به پوسته های وردپرس موجود بود در مورد افزونه های غیر استاندارد نیز صدق می کند، ممکن است سایت شما به بسیاری از این افزونه ها نیازی نداشته باشد. موجود بودن افزونه هایی که نیازی به استفاده از انها ندارید ممکن است باعث کاهش سرعت سایت شما شود، حال اگر این افزونه بهینه و استاندارد نباشند و یا به زبان ساده تر کدنویسی ضعیفی داشته باشند این تاثیر دو چندان خواهد شد.

سعی کنید همواره از بهترین افزونه های وردپرس استفاده کنید و در عین حال به تعداد افزونه های نصب شده در سایت نیز توجه داشته باشید. شاید خواند مقاله زیر نیز برای شما کارآمد باشد:

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس (پیشرفته)

افزایش سرعت وردپرس

با استفاده از بهترین روش های بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس شاهد پیشرفت بزرگی در زمان بارگذاری سایت خود خواهید بود. اما افزایش سرعت وردپرس حتی برای کسری از ثانیه نیز مهم است. اگر به دنبال سریعترین سرعت ممکن هستید باید چند تغییر دیگر نیز ایجاد کنید.

نکات زیر کمی فنی تر است و بعضی از آنها شامل تغییر کدگذاری فایل‌های سایت و یا آشنایی اولیه با PHP خواهد بود. پس سعی کنید قبل از استفاده حتما از وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تقسیم پست های طولانی به چند صفحه

خوانندگان تمایل بیشتری به مطالعه پست های طولانی تر دارند، حتی این مقالات در موتورهای جستجو دارای رتبه بهتری هستند. اما ممکن است باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحه شود. در این حالت تقسیم پست های طولانی تر به چند صفحه باعث افزایش سرعت وردپرس خواهد شد.

خوشبختانه این قابلیت در وردپرس وجود داشته که شما به راحتی با استفاده از بلوک جدا کننده صفحه می توانید مقالات طولانی خود را به چندین صفحه تقسیم کنید این مورد در مقالاتی که از تصاویر زیادی در آنها استفاده شده است باعث افزایش سرعت وردپرس تا حد زیادی خواهد شد.

کاهش درخواستهای خارجی HTTP

بسیاری از افزونه ها و تم های وردپرس انواع پرونده ها را از وب سایت های دیگر بارگیری می کنند. این پرونده ها می توانند شامل اسکریپت ها، فایل های css و تصاویر از منابع خارجی مانند Google ، Facebook ، سرویس های تجزیه و تحلیل و غیره باشند.

استفاده از چند مورد مانعی نداشته زیرا بسیاری از این پرونده ها بهینه سازی شده اند تا در سریعترین زمان بارگیری شوند اما اگر افزونه های شما تعداد بالایی از این نوع درخواست ها را ایجاد کنند، می تواند سرعت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کند کند. بهترین راه ادغام اینگونه پرونده ها به جهت کاهش درخواست است.

همچنین ممکن است این فایل های از سایت هایی بارگیری شوند که یا کشور ما را تحریم کرده اند و یا از سمت ایران مسدود شده باشند، که در این حالت تاثیر بسیار مخربی در سرعت سایت خواهند داشت، اگر به دنبال افزایش سرعت وردپرس هستید توجه به این نکته بسیار مهم است.

کاهش درخواست به پایگاه داده ( دیتابیس )

این مرحله کمی فنی تر است و نیاز به دانش اولیه در مورد فایلهای قالب، زبان PHP و WordPress دارد. متأسفانه، بسیاری از پوسته های وردپرس با کدگذاری ضعیف ساخته شده اند. در این پوسته ها شیوه های استاندارد کدنویسی در وردپرس نادیده گرفته شده که در نهایت طی تماس مستقیم با پایگاه داده یا ایجاد درخواست های غیرضروری به دیتابیس موجب کاهش سرعت سایت شما خواهند شد.

در این مثال، هر زمان php را مشاهده می کنید ، این شروع یک تماس پایگاه داده جدید است:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="<?php language_attributes(); ?>">
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="Content-Type" content="<?php bloginfo('html_type'); ?> charset="<?php bloginfo('charset'); ?>" />

نمی توانید توسعه دهندگان قالب را مقصر بدانید زیرا افراد مختلفی از نقاط مختلفی از یک قالب رایگان استفاده می کنند، هر سایت دارای زبان و اطلاعات زمانی خود بوده و همچنین آدرس هر سایت متفاوت است! اما شما می توانید با استفاده از یک تم کودک تغییراتی ایجاد کنید تا موجب افزایش سرعت وردپرس شما شود، برای مثال کدهای بالا را به شکل زیر تغییر دهید:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="rtl">
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

در کدهای بالا توابع با اطلاعات ثابت جایگزین شده اند که باعث کاهش درخواست به دیتابیس و افزایش سرعت وردپرس می شوند. اگر نمیدانید قالب فرزند چیست می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید:

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

پس از مدتی استفاده از وردپرس، احتمالا پایگاه داده شما اطلاعات زیادی خواهد داشت که ممکن است دیگر نیازی به آنها نداشته باشید. برای بهینه تر کردن دیتابیس و افزایش سرعت وردپرس لازم است تا اطلاعات غیر ضروری را حذف کنید.

افزونه WP-Sweep به راحتی این کار را مدیریت می کند و به شما امکان می دهد دیتابیس وردپرس خود را با حذف مواردی مانند پست های حذف شده، پیش نویس ها، برچسب های استفاده نشده و … تمیز در حد قابل توجهی موجب افزایش سرعت وردپرس شوید.

محدود کردن رونوشت های پست

رونوشت ها از جمله قابلیت های خوب وردپرس هستند که با ذخیره سازی لحظه ای نوشته های در حال ارسال موجب حفظ اطلاعات ما می شوند اما اگر شما یک سایت پر بازدید داشته باشید این این اتصال های پی در پی به دیتابیس ممکن است باعث افزایش مصرف منابع شما شود. خوشبختانه یک راه حل برای این مورد تعبیه شده است و شما می توانید رونوشت ها را به تعداد خاصی محدود کنید.

لازم به ذکر است هنگامی که شما در حال انتشار یک مطلب هستید ممکن است ده‌ها رونوشت از مطلب شما ایجاد شود که شما با محدودسازی این قابلیت می توانید این رو نوشت ها را به عدد دلخواه برساند، شما برای ایجاد این محدودیت باید فایل wp-config.php را ویرایش کرده و کد زیر را به این فایل اضافه کنید.

define( 'WP_POST_REVISIONS', 4 );

با اضافه کردن کد بالا و عدد 4 فقط 4 رونوشت آخر هر پست یا صفحه ذخیره می شود و نسخه های قدیمی را به طور خودکار حذف می شوند، این مورد نیز یکی از راه‌های کاربردی جهت بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس است.

Hotlinking و Leaching محتوای خود را غیرفعال کنید

متاسفانه اگر محتوای سایت شما دارای کیفیت بالایی هستند، این یک حقیقت غم انگیز است که دیر یا زود مطالب شما بدون ذکر منبع در سایت های دیگر کپی می شود که اگر قصد افزایش سرعت وردپرس را دارید باید از این کار جلوگیری کنید. زیرا ممکن است این سایتها تصاویر مطلب شما را مستقیما از طریق URL های وب سایت شما ارائه دهند که این به معنی سرقت پهنای باند بوده و یک عامل مخرب برای شما خوهد بود. این تنظیمات در پنل هاست ( cPanel ) قابل مشاهده است.

استفاده از Lazy Load (بارگذاری با تاخیر)

اگر شما از آن دسته از نویسندگانی هستید که تصاویر زیادی به مقالات خود اضافه می کنید استفاده از Lazyload بسیار مفید خواهد بود، البته در نسخه جدید وردپرس این ویژگی به صورت خودکار روی تصاویر شما اعمال می شود.

افزایش سرعت وردپرس

در این حالت به جای بارگیری همه تصاویر به طور همزمان، تصاویر با اسکرول کاربر به پایین بارگیری شده که این مورد قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت وردپرس خواهد داشت.

استفاده از فایروال وردپرس

یک افزونه فایروال وردپرس به شما کمک می کند تا از حملات، تلاش برای هک کردن و بدافزار جلوگیری کنید. البته عملکرد همه افزونه های فایروال یکسان نیست. توصیه ما استفاده از فایروال سطح DNS مانند Sucuri یا Cloudflare است این مورد نیز می تواند به افزایش سرعت وردپرس کمک کند.

خطاهای HTTPS / SSL را بدون افزونه برطرف کنید

اگر سایت خود را به HTTPS / SSL تغییر می دهید ، احتمالاً با خطاهای mixed content errors روبرو خواهید شد. ساده ترین راه برای رفع این مشکل نصب پلاگین مانند Really Simple SSL است. با این حال ، مشکل این است که این پلاگین ها ابتدا همه URL ها را می گیرند و قبل از ارسال به مرورگرهای کاربر ، آنها را به HTTPS تغییر می دهند.

این روش هرچند کم اما بر روی سرعت شما تاثیر منفی میگذارد، بهتر است از روش بهینه تر استفاده کنید و با اصلاح دستی همه URL ها موجب افزایش سرعت وردپرس خود شوید.

از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

وردپرس عمدتا به زبان PHP نوشته شده است. این یک زبان سمت سرور است به این معنی که روی سرور میزبان شما نصب شده و اجرا می شود. همه شرکت های میزبان خوب وردپرس از پایدارترین نسخه PHP در سرورهای خود استفاده می کنند. با این حال ممکن است که شرکت میزبان شما از نسخه PHP قدیمی تری استفاده کند.

شما از بخش سلامت سایت قادر به دریافت اطلاعات php هاست خود خواهید بود، ارتقاء PHP به آخرین نسخه، تاثیر چشم گیری بر روی افزایش سرعت وردپرس دارد. پس لازم است تا از هاست خود بخواهید تا تغییرات لازم را اعمال کنند.

PHP 7 جدید دو برابر سریعتر از نسخه های قبلی است. این افزایش عملکرد عظیمی است که وب سایت شما باید از آن بهره ببرد.

در این مقاله سعی کردیم بهترین و کاربردی ترین روش های بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس را به شما آموزش دهیم، بدون شک انجام موارد ذکر شده باعث افزایش سرعت وردپرس در حد قابل توجهی خواهد شد، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شود.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان