حذف ویرایش های قبلی و جلوگیری از ذخیره خودکار پست های وردپرس - Wordpress Post Revisions

جلوگیری از ذخیره خودکار پست های وردپرس و حذف ویرایش های قبلی

در این مقاله قصد داریم چگونگی حذف و ایجاد محدودیت برای Post Revisions یا ذخیره خودکار پست های وردپرس را به شما نشان دهیم، نیازی نیست سردرگم شوید منظور از WordPress Post Revisions همان پیش نویس خودکار، ویرایش خودکار و یا ذخیره خودکار پست های وردپرس است. بله وردپرس یک سیستم بسیار قدرتمند است که قابلیت های بسیار زیادی است که یکی از قابلیت های مهم Post Revisions یا ذخیره خودکار پست های وردپرس است.

در واقع این یک قابلیت بسیار مفید در وردپرس است، چرا که با استفاده از قابلیت Post Revisions یا ویرایش های ذخیره شده وردپرس، هیچگاه محتوای مقالات و مطالبی را که در حال انتشار آن هستید در صورت بروز مشکلاتی چون قطعی برق یا خاموش شدن تلفن همراهتان در هنگام انتشار مقاله از دست نخواهید داد.

WordPress Post Revisions چیست و چه کار انجام می دهد؟

سیستم ویرایش وردپرس سابقه های هر پیش نویس ذخیره شده یا منتشر شده را به صورت خودکار ذخیره می کند. Post Revisions به شما امکان می دهد تا مشاهده کنید که چه تغییراتی در هر ویرایش ایجاد شده است. در صفحه ویرایش های خودکار وردپرس می دهد تغییراتی چون موارد حذف شده یا ویرایش شده و یا اضافه شده به خوبی مشخص است.

مطلبی که شما در حال انتشار آن هستید به صورت خودکار هر 60 ثانیه یک بار ذخیره می شود به همین دلیل هم به آن ذخیره خود کار وردپرس می گویند. البته ذخیره های خودکار جدیدتر جایگزین ویرایش های قبلی می شوند.

ذخیره خودکار پست وردپرس

لازم به ذکر است که هرگاه کاربر روی دکمه ذخیره پست یا بروزرسانی کلیک کند ویرایش به صورت دائم در دیتابیس ذخیره خواهد شد و دیگر خبری از جایگزینی ذخیره خودکار جدید با ویرایش پست قبلی نیست! در صورتی که شما به نسخه قبلی ذخیره خودکار پست یا ویرایش قبلی خود نیاز داشته باشید به راحتی با کلیک بر روی بازیابی ویرایش پست می توانید نسخه مورد نظر خود را بازیابی کنید.

بازگردانی ویرایش قبلی پست
ذخیره های خودکار پست

صفحه ویرایش ها یا ذخیره خودکار پست های وردپرس شامل یک حالت مقایسه ویرایش های ذخیره شده پست است که به شما امکان می دهد تا ویرایش های جداگانه را باهم مقایسه کنید.

مقایسه ذخیره خودکار پست وردپرس

در حالت کلی این یک قابلیت بسیار خوب در وردپرس است اما در صورتی که شما از منابع زیاد و سرور قدرتمند استفاده کنید! حال چرا باید برای این ویژگی محدودیت گذاشت؟ چه نیازی به حذف ذخیره های خودکار وردپرس است؟ چرا که Post Revisions در واقع یک سیستم پشتیبان گیری از پست های شما است.

توجه: دکمه “بازیابی ویرایش” همیشه نسخه ای را که با آن مقایسه می کنید بازیابی می کند.

چرا ذخیره خودکار پست های وردپرس را محدود کنیم؟

همانطور که بالاتر اشاره شد قابلیت ذخیره خودکار پست های وردپرس، هربار که به صورت خودکار از یک ویرایش یک نسخه پشتیبان تهیه می کند، نسخه جدید را جایگزین نسخه قبلی می کند اما مشکل زمانی است که کاربر بر روی دکمه ذخیره پیش نویس یا بروزرسانی کلیک کند. در این حالت ویرایش خودکار یا ذخیره خودکار وردپرس در دیتابیس ذخیره شده و دیگر جایگزین نسخه قبلی نخواهد شد.

به همین دلیل بسیاری از کاربران نگران افزایش حجم پایگاه داده وردپرس و کندی سرعت سایت در آینده هستند! چرا که ممکن است یک مطلب دارای 10 ذخیره خودکار یا Post Revisions باشد حال شما فرض کنید که سایت شما دارای هزاران مطلب باشد. در این حالت ایجاد محدودیت بسیار منطقی است.

2 روش برای محدود کردن و یا سفارشی کردن دخیره خودکار پست های وردپرس موجود است یکی محدود کردن تعداد ذخیره های خودکار و دیگری حذف ویرایش های قبلی که ما هردو روش را به شما نشان می دهیم تا از میان آنها بهترین روش را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

محدود کردن ذخیره خودکار پست های وردپرس

برای محدود کردن ذخیره سازی خودکار وردپرس هم می توانید از افزونه استفاده کنید و هم می توانید از طریق ویرایش فایل wp-config.php این محدودیت را اعمال کنید. ابتدا برای کاربرانی که مبتدی بوده و یا تمایلی به ویرایش کدهای وردپرس ندارند یک افزونه کاربردی را معرفی می کنیم.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

محدودیت با استفاده از افزونه WP Revisions Control

افزونه WP Revisions Control

WP Revisions Control یک افزونه کاربردی و بسیار سبک با رابط کاربری بسیار ساده بوده شما فقط نیاز دارید تا افزونه را نصب کنید و سپس با مراجعه به بخش تنظیمات افزونه محدودیت خود را اعمال کنید. اگر با طریقه نصب افزونه های وردپرس آشنا نیستید می توانید آموزش نصب افزونه در وردپرس را مطالعه نمایید.

محدودیت بدون استفاده از افزونه

روش دیگر برای آن دسته از کاربرانی است که تمایلی به استفاده از افزونه ندارند در واقع در این خصوص ما یک مقاله هم منتشر کرده ایم! اگر میخواهید بدانید که چه تعداد افزونه در وردپرس نصب کنید می توانید مقاله آموزشی تعداد استاندارد نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کنید.

اما محدود کردن ذخیره خودکار پست های وردپرس، شما برای محدود سازی بدون استفاده از افزونه باید فایل wp-config,php را ویرایش کنید، کافیست به شاخه اصلی وردپرس در هاست خود رفته و فایل wp-config.php را باز کنید و کد های زیر را در آن قرار دهید.

//disable WP Post Revisions
define('AUTOSAVE_INTERVAL', 300); // seconds
define('WP_POST_REVISIONS', false);

در اینجا define('AUTOSAVE_INTERVAL', 300); برای تغییر زمان ذخیره خودکار و define('WP_POST_REVISIONS', false); نیز برای غیر فعال کردن ذخیره خودکار پست های وردپرس بوده، البته همیشه یک نسخه از ویرایش های قبلی پست باقی می ماند و ویرایش های قبلی به صورت خودکار حذف می شوند. همچنین شما می توانید تعداد این ویرایش ها را نیز کنترل کنید! کافیست عدد مورد نیاز خود را به جای false قرار دهید.

define( 'WP_POST_REVISIONS', 3 );

در کد بالا حداکثر 3 ویرایش اخر باقی می ماند و تمامی ویرایش های ذخیره خودکار قبلی پاک خواهند شد که می توانید عدد را به میزان مورد نیاز خود تغییر دهید. پس از اضافه کردن کد می توانید فایل را ذخیره کنید.

Disable WordPress Post Revisions with wp-config.php

اما پس از ایجاد محدودیت، همچنان ویرایش ها و ذخیره خودکار پست های قبلی همچنان در دیتابیس شما قرار دارند! شما با اضافه کردن این کد برای پستهای بعدی محدودیت ایجاد کرده اید. نگران نباشید این مورد هم راه حل دارد با ما همراه باشید تا به شما چگونگی حذف ذخیره خودکار پست های وردپرس را نشان دهیم.

حذف ذخیره خودکار پست های وردپرس

در اینجا هم ما دو روش را به شما نشان می دهیم تا شما از هر روشی که دوست دارید این مشکل را رفع کنید ابتدا و طبق معمول استفاده از افزونه !

حذف ویرایش های قبلی پست با استفاده از افزونه

افزونه WP Optimize - پاک کردن ذخیره خودکار وردپرس

WP Optimize یکی از قدرتمندترین افزونه های بهینه سازی وردپرس است، یکی از کاربردهای این افزونه حذف ذخیره خودکار پست های وردپرس است، کافیست افزونه را نصب کنید و از طریق تنظیمات افزونه ویرایش های قبلی را پاک کنید. نحوه پاک کردن در تصویر بالا کاملا مشخص است.

حذف ذخیره خودکار پست های وردپرس بدون افزونه

اگر تمایلی به استفاده از افزونه ندارید می توانید با استفاده phpMyAdmin ویرایش های قبلی را حذف کنید! در واقع حذف پیش نویس ها از طریق دیتابیس بسیار راحت بوده کافیست وارد phpMyAdmin و کاربری سایت خود شده و در تب های بالا SQL را انتخاب کنید و کد زیر را اجرا کنید:

حذف ذخیره خودکار پست های وردپرس از طریق دیتابیس
DELETE FROM wp_posts WHERE post_type = "revision";

نکته: ممکن است پیشوند جدول سایت شما wp_ نباشد، wp_ را به پیشوند جدول سایت خود تغییر دهید.

حتما قبل از ایجاد هرگونه تغییر در دیتابیس، از پایگاه داده سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، اگر با گرفتن بکاپ از وردرس آشنایی ندارید مقاله آموزش پشتیبان گیری از وردپرس را مطالعه نمایید.

جمع بندی مقاله بهینه سازی ذخیره خودکار پست های وردپرس

در اینکه Post Revisions یک ویژگی بسیار خوب در وردپرس است هیچ شکی نیست اما گاهی اوقات و در شرایط مختلف ممکن است که ما به این ویژگی نیازی نداشته باشیم به همین جهت در این مقاله راه‌های محدودسازی و یا حذف ذخیره خودکار پست های وردپرس را به شما نشان دادیم، در صورتی که این مقاله رضایت داشتید، مقاله افزایش سرعت وردپرس نیز برای شما مفید باشد.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

2 Comments

برای محصولات هم میتوان ذخیره خوکار داشت؟

  • سلام بله از طریق فایل functions.php میشه این قابلیت رو به ووکامرس اضافه کرد

    
    add_filter( 'woocommerce_register_post_type_product', 'hgw_woocommerce_revisions_support' );
    
    function hgw_woocommerce_revisions_support( $args ) {
         $args['supports'][] = 'revisions';
    
         return $args;
    }