تفاوت بین Keywords و Search Queries در سئو

تفاوت بین Keywords و Search Queries در سئو

در اصطلاحات سئو اغلب Keywords و Search Queries باهم اشتباه گرفته می شوند، اما در واقع این دو باهم متفاوت هستند، در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم چه تفاوتی بین کلمه کلیدی یا کلیدواژه و Queries (Keywords و Search Queries) وجود دارد؟

یک کلمه کلیدی (Keyword) به نوعی بخشی از یک Search Query است، Search Queries (search query یا search term) کلمه یا یک جمله است که کاربر موتور جستجو در بخش Search تایپ می کند. عبارت جستجو شده ممکن است غلط املایی داشته باشد، یا کلمات دیگری به آن وصل شده باشد و یا ممکن است با کلمه کلیدی(Keyword) یکسان باشد اما در نهایت Search Query به کلیدواژه جستجو شده وصل خواهد شد.

به همین دلیل شما به عنوان وبمستر باید روی کلملت کلیدی متمرکز شوید و به عبارات جستجو شده نیز دقت کنید. در سئو، ما این انتزاع ها را با بهینه سازی محتوای صفحه (با استفاده از کلمات کلیدی در URL ها، برچسب های عنوان، کپی متن، نام فایل های تصویری، توضیحات متا و موارد دیگر) با ایجاد پیوندهای ورودی با کلمات کلیدی در متن و … هدف قرار می دهیم.

در PPC (Pay Per Click) یا روش پرداخت به ازای هر کلیک ما با استفاده از بکارگیری کلمات کلیدی در تبلیغات و صفحه های اصلی، کلیدواژه ها را هدف قرار می دهیم. از طرف دیگر Search Queries اصطلاحات دنیای واقعی هستند که مردم برای یافتن آن صفحات از طریق جستجوی استفاده می کنند.

برای مثال ممکن است شما از کلمه کلیدی “وردپرس” استفاده کنید. با مشاهده گزارش Search Query خود در AdWords ، می توانید تمام عبارات جستجو شده ای را که بازدیدکنندگان برای رسیدن به مطلب خود تایپ کرده اند، مشاهده کنید.

مثال تصویری Keywords و Search Queries

با فرض اینکه از مطلب شما کاملا بهینه باشد، این این عبارات ممکن است شامل کلمه کلیدی دقیق و همچنین تغییرات بی پایان مانند “آموزش وردپرس“،” افزونه های وردپرسی “،”کلاس های خصوصی وردپرس”،”وردپرس بهتر است یا جوملا”و غیره باشد. به تصویر زیر دقت کنید تا تفاوت بین Keywords و Search Queries vh درک کنید.

تفاوت بین Keywords و Search Queries در سئو

در تصویر بالا تفاوت بین Keywords و Search Queries کاملا مشهود است و شما می بینید که کلیدواژه skinny jeans چه جملات جستجو شده ای را تحت تاثیر خود قرار میدهد، اگر Keywords و Search Queries را به خوبی درک کنید می توانید در بهبود بهینه سازی مطالب خود تغییرات مفیدی را ایجاد کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس