اهمیت برچسب های وردپرس در سئو + نحوه صحیح استفاده از تگ در وردپرس

اهمیت برچسب های وردپرس در سئو + نحوه صحیح استفاده از تگ در وردپرس

با تگ های وردپرس آشنایی دارید؟ آیا اطلاعات شما در خصوص برچسب های وردپرس کامل است؟ آیا از اهمیت برچسب ها در سئو سایت مطلع هستید؟ با نحوه صحیح استفاده از تگ در وردپرس آشنایی دارید؟ شاید تا به حال از این قابلیت وردپرس به اشتباه استفاده کرده اید پس با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات پاسخ دهیم.

تگ یا برچسب وردپرس یک تاکسونومی مشابه Category برای گروه بندی مطالب مشابه در وردپرس است، اگر از وردپرس استفاده می کنید احتمالا با این تاکسونومی آشنایی دارید. ما در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با برچسب های وردپرس آشنا کنیم، همچنین شما در این مقاله نحوه صحیح استفاده از تگ در وردپرس را نیز یاد می گیرید.

تگ ها یا برچسب های وردپرس نقش بسیار مهمی را در سازماندهی محتوای شما ایفا می کنند، کاربران شما با استفاده از این تاکسونومی به راحتی می توانند به مطالب مشابه دسترسی داشته باشید و این یک عامل مهم در تجربه بهتر کاربر و تاثیر مثبت آن بر سئو سایت شما خواهد بود

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که برچسب های وردپرس مشابه دسته بندی های وردپرس هستند، اما دارای تفاوت هایی نیز هستند! حال که یک آشنایی کلی با برچسب های وردپرس پیدا کرده اید بیاید تا به شما نشان دهیم که برچسب ها و دسته بندی ها چه تفاوتی با هم دارند.

تفاوت دسته بندی ها و برچسب های وردپرس

اهمیت برچسب های وردپرس در سئو + نحوه صحیح استفاده از تگ در وردپرس

از لحاظ فنی تگ وردپرس و دسته بندی وردپرس هر دو عواملی برای طبقه بندی پست های شما هستند، اما طریقه استفاده از این دو باید متفاوت باشد چیزی که تقریبا در بیشتر وب سایت ها از آن به صورت غلط استفاده می کنند! ابتدا تفاوت های اصلی این دو تاکسونومی را با هم مرور کنیم.

گستردگی پوشش مطالب ( تعداد مطالب )

تفاوت اصلی دسته ها و برچسب های وردپرس حجم مطالبی است که پوشش می دهند، دسته بندی های وردپرس، مطالب را در حجم گسترده ای پوشش داده در حالتی که تگ های وردپرس به جزئیات خاصی از مطالب اشاره می کنند! حتی شاید بتوانید تگ ها را زیر مجموعه ای برای دسته بندی ها در نظر بگیرید.

برای اینکه درک این موضوع برای شما سخت نباشد برای شما یک مثال می زنیم، در سایت همگام وب ما یک دسته بندی به عنوان “مقالات آموزشی” داریم، این دسته شامل یک زیر مجموعه به نام “وردپرس” است و دسته وردپرس نیز دارای یک زیرمجموعه یا دسته کوچکتر به نام “افزونه وردپرس” است.

فرض کنید مطالب در زیرمجموعه افزونه قرار دارند، مطالبی(افزونه هایی) که در دسته افزونه قرار دارند شامل افزونه های سئو، افزونه های کش سایت، افزونه های امنیتی و غیره هستند در اینجا ما این موارد را با استفاده از برچسب های وردپرس طبقه بندی می کنیم. همچنان برای شما گیج کننده است؟ یک مثال دیگر می زنیم.

مطلبی که در حال مطالعه آن هستید “نحوه صحیح استفاده از تگ در وردپرس + تاثیر برچسب های وردپرس در سئو” نام دارد. این مقاله در دسته وردپرس قرار دارد، حال این مقاله می تواند دارای برچسب هایی چون “Tags”، “استفاده صحیح” , “افزایش رتبه سئو” باشد. در این حالت تمامی مطالبی که مربوط به “Tags”، “استفاده صحیح” , “افزایش رتبه سئو” باشند دارای این برچسب ها خواهند بود.

چرا از “افزایش رتبه سئو” استفاده کرده ایم؟ چون برچسب ها نقش مهمی در بهینه سازی سئو مطالب شما دارند و این موجب افزایش رتبه شما خواهد بود و ما در همگام وب مطالب دیگری نیز برای افزایش و بهبود رتبه سئو منتشر کرده ایم پس شما به راحتی با کلیک بر روی این برچسب به مطالب مشابه دسترسی خواهید داشت.

نکته: دلیل استفاده “افزایش رتبه سئو” به عنوان یک برچسب این است که شامل محتوای زیادی نیست، در صورتی که این برچسب دارای محتوای زیادی باشد می توانید آن را به یک دسته بندی تغییر دهید و لینک برچسب را به لینک دسته بندی جدید ریدایرکت کنید.

ضروری و اختیاری

تفاوت دیگر این دو طبقه بندی( دسته بندی ها و برچسب های وردپرس ) در اجباری و اختیاری بودن آنهاست. دسته ها ضروری هستند در حالی که برچسب ها اختیاری هستند. اگر هیچ دسته ای را به پستی اختصاص ندهید وردپرس به طور خودکار مطلب شما را در دسته پیش فرض “دسته بندی نشده” قرار می دهد در حالی که برای برچسب ها اینگونه نیست.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

نکته: دسته بندی پشفرض از سمت شما قابل تغییر است شما از طریق بخش “خواندن” در منو تنظیمات ورپرس می توانید دسته بندی پیشفرض را تغییر دهید. همچنین نام “دسته بندی نشده” در بخش ویرایش دسته قابل تغییر است.

دارای سلسله مراتب ( والد و فرزند ) و مستقل

دارای سلسله مراتب ( والد و فرزند ) و مستقل

دسته ها و برچسب ها رابطه سلسله مراتبی متفاوتی دارند. دسته ها سلسله مراتبی هستند این بدان معناست که شما می توانید دسته های کودک یا زیرمجموعه ها را برای والدین قرار دهید برای مثال دسته مادر “مقالات آموزشی” دسته فرزند “وردپرس” و دسته فرزند وردپرس “افزونه” که آدرس نهایی دسته ها به این شکل خواهد بود:

https://hamgamweb.com/category/tutorials/
https://hamgamweb.com/category/tutorials/wordpress/
https://hamgamweb.com/category/tutorials/wordpress/plugin/

اما برچسب های وردپرس بر خلاف دسته ها، رابطه والد و فرزندی ندارند و به اصطلاح دارای سلسله مراتب نیستند در این حالت هر برچسبی که اضافه می کنید یک مورد مستقل است که هیچ ترازی ندارد. علاوه بر این پیوند برچسب ها نیز با دسته ها متفاوت است و در صورتی که تنظیمات پیوند های یکتا در سایت شما ثابت(پیشفرض) نباشد پیوند دسته های شما به شکل زیر خواهد بود.

https://yoursite.com/tag/tag-url-1/
https://yoursite.com/tag/tag-url-2/
https://yoursite.com/tag/tag-url-3/

تاثیر برچسب های وردپرس در افزایش رتبه سئو

برچسب های وردپرس برای سئو سایت شما نیز بسیار مفید هستند. وقتی که نحوه صحیح استفاده از تگ در وردپرس را یاد بگیرید برچسب گذاری را به درستی انجام دهید ، طبقه بندی مدیریت شده ای مانند برچسب ها باعث افزایش رتبه سئو شما می شود. اما باید توجه داشته باشید که برچسب ها می توانند برای SEO شما مضر باشند.

وقتی نوبت به سئو می رسد وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا تا به امروز است. پس از نصب، وردپرس دارای ویژگی های داخلی مفید SEO برای موتورهای جستجو است. این ویژگی های از پیش تعیین شده موتورهای جستجو را راهنمایی می کند تا پست ها ، صفحات ، دسته ها و برچسب ها را در سایت شما فهرست بندی کنند. با این حال برخی از اشکالات در استفاده از برچسب ها به این روند نمایه سازی آسیب می رساند.

انتشار مطالب مفید - بهینه سازی سایت

یکی از موارد شایع نام مشابه است! گاهی اوقات افراد نام مشابهی را برای یک دسته و برچسب ایجاد می کنند. با این کار دو صفحه دسته و برچسب یکسان ایجاد می شود حتی ممکن است که دارای محتوای یکسانی هم باشند! برای مثال اگر از “وردپرس” هم به عنوان برچسب و هم به عنوان دسته استفاده کنید، موتورهای جستجو ممکن است گیج شوند که کدام یک باید بهترین رتبه را بدست آورد.

مسئله کپی مشابه ممکن است برای اسمهای منفرد یا جمع که به عنوان برچسب خود استفاده می کنید اتفاق بیفتد. برای مثال اگر دو برچسب “افزونه های برتر” یا “برترین افزونه ها” استفاده می کنید، شما باید یکی از این دو برچسب را انتخاب کنید تا باعث وجود محتوای تکراری در سایت شما نشود.

یکی از مهمترین دلایل رسیدگی و بهینه سازی برچسب های وردپرس در سئو این است که موتورهای جستجو ترجیح می دهند از طریق برچسب ها، مطالب مختلف سایت شما را جستجو کنند و شما لازم است تا توجه ویژه ای به برچسب های سایت خود داشته باشید. بخاطر داشته باشید که وردپرس پس از اضافه برچسب جدید توسط شما، به طور خودکار صفحه برچسب ایجاد می کند.

جمع بندی

برچسب های وردپرس دقیقا همانند دسته بندی های شما یک روش عالی برای مدیریت محتوای شما است.با سازماندهی صحیح برچسب ها و مدیریت درست تاکسونومی ها می توانید تجربه کاربری سایت خود را بهبود بخشید که در نهایت این امر موجب افزایش رتبه سایت شما خواهد شد! در حقیقت شما در اینجا در حال رعایت یکی از نکات سئو کلاه سفید هستید.

با این حال برخی از اشکالات کوچک در استفاده از برچسب ها به SEO شما آسیب می رساند. سعی کنید از نام های تکراری و ایجاد برچسب های بدون استفاده جلوگیری کنید و از دسته بندی و برچسب با نام مشابه استفاده نکنید هدف شما در مرحله اول باید بهبود تجربه کاربری برای مخاطبان خود باشد.

اگر همچنان سوالی در خصوص برچسب ها و نحوه صحیح استفاده برچسب های وردپرس در سئو دارید می توانید با استفاده از بخش نظرات همین مطلب سوال خود را مطرح کنید، همچنین شاید مطالعه مقاله بهینه سازی سئو از طریق سئو کلاه سفید نیز برای شما مفید باشد.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان