بهترین افزونه های سئو وردپرس در سال 2021

بهترین افزونه های سئو وردپرس در سال 2021

تعداد زیادی افزونه بهبود سئو وردپرس وجود دارد که شاید انتخاب بهترین افزونه سئو را برای شما دشوار کند، به همین دلیل در این مقاله می خواهیم از میان صدها افزونه سئو، 4 افزونه برتر در سال 2021 را به شما نشان دهیم.

در این مقاله ما بهترین افزونه های سئو وردپرس را گردآوری و با هم مقایسه کرده ایم تا شما بتوانید بهترین گزینه را بر حسب نیاز خود انتخاب کنید، اما دلیل انتشار این مقاله چیست؟

شما به عنوان یک وبمستر به هیچ وجه نمی توانید بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو را نادیده بگیرید، زیرا تقریبا تمامی فعالیت ها در سطح اینترنت با جستجو آغاز می شوند در واقع 61٪ از شرکت‌ها سئو را بزرگترین اولویت خود در سال گذشته عنوان کرده اند. اما ابتدا شما را با مفهوم سئو آشنا کنیم.

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی محتوای سایت برای موتورهای جست‌وجو است یک جمله تکراری که شاید تا به حال آن را در صدها مقاله خوانده باشید پس این جمله را برای شما معنی می کنیم.

سئو سایت به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و تکنیک‌های تولید محتوا گفته می‌شود که با استفاده از این روش ها می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجوگر ماند Google و Bing بالاتر ببرید.

همگام وب

شما باید راهی پیدا کنید تا مطالب منتشر شده سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرند، زیرا در صورتی که مطالب شما در صفحات دوم، سوم و … باشند شاید هیچ بازدیدکننده ای مطالب شما را نبیند.

البته که این توضیحات برای درک کامل و بهینه سازی محتوای شما کافی نیست، به همین دلیل ما چندین مقاله جامع دیگر خصوص سئو و تکنیک های موثر سئو را برای شما آماده کرده ایم که از طریق پیوندهای زیر می توانید این مقالات را مطالعه نمایید.

مطالعه مقالات ذکر شده در صورتی که با سئو آشنایی ندارید بسیار ضروری بوده و شما لازم است که با تکنیک های مفید و یا مضر سئو آشنایی داشته باشید. اگر شما مقالات بالا را مطالعه کنید باز هم بهینه سازی تمامی محتوا برای شما وقت‌گیر و اغلب نیازمند کدنویسی خواهد بود، اینجاست که ما با استفاده از افزونه های سئو به روند بهینه سازی مطالب سرعت می بخشیم.

البته که شما قبل از استفاده از افزونه های سئو وردپرس حتما باید با مباحث سئو آشنایی داشته باشید برای مثال باید تفاوت بین Keyword و Search Query را بدانید! حال فرض ما بر این است که شما مقالات ذکر شده را مطالعه کرده اید و یا اینکه با SEO آشنایی دارید، در ادامه مقاله ما قصد داریم بهترین افزونه های سئو وردپرس را به شما نشان دهیم. پس ابتدا بیاید شما را با افزونه های سئو آشنا کنیم.

افزونه چیست؟

شما هنگامی که سایت وردپرسی خود را نصب می کنید امکانات زیادی را مشاهده می کنید اما در تجارت الکترونیک، هیچگاه چیزی به طور کامل نمی تواند نیاز شما را براورده کند.

اینجاست که یک افزونه وردپرس این کمبود ها را جبران می کند، برای مثال شاید شما به دنبال ساخت یک فرم تماس باشید در حالت پیشفرض وردپرس این قابلیت را نداشته ولی شما با نصب یک افزونه وردپرس تماس یا فرم ساز می توانید این قابلیت را به وردپرس اضافه کنید.

آیا وجود افزونه برای یک سایت وردپرسی ضروری است ؟

ممکن است شما در طور کار با وردپرس نیاز های گوناگونی داشته باشید، یک افزونه وردپرس می تواند در سایت شما تغییراتی ایجاد کند و یا بخشی را به سایت وردپرسی شما اضافه و یا کم کند.

خوشبختانه هزاران افزونه رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد تا شما به هرچیزی که نیاز داشته باشید دست پیدا کنید. افزونه های سئو وردپرس نیز به همین منظور تولید شده اند تا به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص افزونه های وردپرس، کاربرد یک افزونه در وردپرس و یا اینکه چه تعداد افزونه باید در وردپرس نصب کنید می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.

حال که با معنی و مفهوم سئو و افزونه های وردپرس و کاربرد افزونه ها در وردپرس آشنا شدید با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم بهترین افزونه های سئو وردپرس کدامند.

بهترین افزونه های سئو وردپرس

همانطور که در ابتدای این مقاله و در دیگر مقالات به این موضوع اشاره شد، مخزن افزونه های وردپرس دارای هزاران افزونه و صدها افزونه برای سئو است که انتخاب را برای وبمستران بسیار سخت می کند به همین دلیل ما 4 افزونه برتر سئو وردپرس را برای شما گردآوری کرده ایم تا شما به راحتی بهترین افزونه سئو را بر حسب نیاز خود از میان این افزونه ها انتخاب کنید.

1. افزونه سئو Premium SEO Pack

Premium SEO Pack یک افزونه سئو وردپرس با قدمت بیش از 7 سال است که در این مدت تلاش کرده است تا کاربران را در جریان بهترین روش های بهبود سئو و مهمترین نیاز های کاربران برای بهینه سازی محتوا قرار دهد.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

افزونه سئو Premium SEO Pack

قیمت این افزونه از 44 دلار آغاز می شود و شامل ابزارهای مهمی برای بهینه سازی محتوای شماست، در بین این ابزار ها ماژول SERP Rank Traking یکی از مفیدترین ابزارها بوده که بررسی و تحلیل رتبه بندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی (Keywords) و رشته های کلمات کلیدی (Keywords String) را برای شما بسیار ساده می کند. همچنین می توانید رقبای خود را نیز در همین معیار ها مقایسه کنید.

این افزونه دارای یک ماژول دیگر برای مقایسه وضعیت وب سایت شما در دو زمان انتخابی توسط شما است که حتی می توانید از آن برای مقایسه رقبای خود نیز استفاده کنید. در کنار این موارد این افزونه به شما این امکان را می دهد تا فایل های CSS و JS سایت خود را بهینه سازی کنید و حتی یک گزارش سرعت را نیز برای شما آماده می کند.

البته متاسفانه این افزونه دارای نسخه رایگان نبوده و شما باید از نسخه تجاری آن استفاده کنید که شامل قیمت ابتدایی 44 دلار برای شما خواهد بود.

برای آن دسته از کسانی که قصد استفاده از این افزونه را دارند به شدت توصیه می کنیم که به هیچ وجه این افزونه را از هیچ آدرسی به غیر از آدرس ذکر شده خریداری نکنند! توجه داشته باشید شما در صورتی که این افزونه را از مکان دیگری دریافت و یا خریداری کنید در واقع یک نسخه نال شده را تهیه کرده اید! برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات نال شده مقاله خطرات استفاده از محصولات نال شده را مطالعه نمایید.

2. افزونه Yoast SEO

Yoast SEO معروف ترین افزونه سئو وردپرس، پس لطفا معروف ترین را با بهترین اشتباه نگیرید! البته منظور ما این نیست که این افزونه بهترین افزونه سئو وردپرس نیست، شاید باشد! اما باید دید شما به چه ابزارهایی نیاز دارید.

افزونه Yoast SEO

افزونه یواست با بیش از 5 میلیون نصب فعال در وردپرس، محبوب ترین افزونه سئو وردپرس در حال حاضر است، در نسخه رایگان این افزونه قابلیت های زیادی چون ایجاد نقشه سایت sitemap.xml ، شناسایی محتوای تکراری و ارائه توضیحات متا اشاره کرد.

این افزونه در دو نسخه رایگان و تجاری عرضه شده است که تقریبا تمامی موارد مورد نیاز در نسخه رایگان این افزونه گنجانده شده است اما با استفاده از نسخه تجاری قابلیت های بیشتری چون پیشنهاد لینک داخلی و مدیریت بیشتر Schema نیز فراهم می شود.

3. افزونه سئو وردپرس Rank Math

افزونه Rank Math نیز یکی از افزونه های سئو وردپرس است که به تازگی محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است، حتی شاید در آینده ای نزدیک جای Yoast SEO را گرفته و به محبوبترین افزونه تبدیل شود.

افزونه سئو وردپرس Rank Math

اما دلیل این محبوبیت چیست؟ افزونه Rank Math بسیاری از قابلیت های نسخه تجاری افزونه های سئو را به صورت رایگان ارائه می کند، این افزونه حتی قابلیت اتصال به سرچ کنسول را نیز فراهم کرده است که در این صورت شما به سادگی می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز سرچ کنسول را در داشبورد وردپرس مشاهده نمایید.

افزونه سئو وردپرس Rank Math

از دیگر قابلیت های این افزونه قدرتمند می توان به پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب، و نمایش خطاهای احتمالی سایت شما در گوگل اشاره کرد علاوه بر این این افزونه دارای ویژگی هایی چون موارد زیر است:

  • ساخت و مدیریت نقشه سایت
  • Rich Snippets
  • توصیه های پیوند داخلی
  • مانیتورینگ لینک های 404
  • امکان انتقال پیوند ( Redirect )
  • سئو تصاویر و محتوا
  • و…

افزونه Rank Math قطعا یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس است که تقریبا تمامی ویژگی های مورد نیاز را در اختیار یک وبمستر قرار می دهد

4. افزونه All in One SEO Pack

All in One SEO Pack نیز یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس است، این افزونه دارای بیش 2 میلیون نصب فعال در وردپرس بوده و یکی از دلایل محبوبیت این افزونه رابط کاربری ساده و کاربردی آن برای مبتدیان است.

افزونه All in One SEO Pack

ویژگی های اصلی این افزونه رایگان است به همین دلیل نیز در بین بهترین افزونه های سئو قرار گرفته است در واقع این افزونه از لحاظ عملکرد شباهت زیادی به افزونه یواست دارد، همچنین نسخه تجاری این افزونه دارای قابلیت های بیشتری است که در صورت نیاز می توانید از نسخه تجاری آن استفاده کنید.

جمع بندی

وردپرس دارای هزاران افزونه است و صدها افزونه سئو وردپرس وجود دارد که ما در این مقاله بهترین افزونه های این دسته بندی را به شما معرفی کردیم، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از افزونه های سئو به تنهایی کافی نیست.

شما برای بهبود رتبه سئو وردپرس حتما باید با مبحث اولیه سئو و تکنیک های صحیح آشنایی داشته باشید، که در مقالات ذکر شده در ابتدای مقاله به این موارد اشاره شده است.

در بین افزونه های ذکر شده نیز افزونه Rank Math دارای قابلیت های بیشتری در نسخه رایگان خود نسبت به رقبا بوده، در واقع قابلیت های رایگان این افزونه با نسخه های تجاری سایر افزونه ها رقابت می کند!

اگر این مقاله برای شما مفید بود شاید بخواهید مقاله معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس را نیز مطالعه نمایید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان