آموزش ویرایش فایل در هاست - مدیریت فایل های هاست

آموزش ویرایش فایل در هاست – مدیریت فایل های هاست

وب مستران به دلایل زیادی مجبور به ویرایش فایل در هاست خواهند شد، و اگر شما نیز به قصد راه اندازی یک سایت را دارید حتما باید با نوع هاست خود و نحوه مدیریت هاست خود آشنا شوید. در صورتی که شما یک سایت استاتیک داشته باشید تمامی تغییرات باید از طریق هاست اعمال شود.

این تغییرات می تواند شامل اضافه کردن یک عکس یا ویدیو، یک متن، اعمال تغییرات ظاهری در سایت و یا ویرایش فایل در هاست باشد، در خصوص سایت های داینامیک و سیستم های مدیریت محتوا موضوع کمی فرق می کند.

برای مثال اگر شما از سیستم محبوب وردپرس استفاده می کنید در صورتی که یک توسعه دهنده نیستید نیاز چندانی به ویرایش فایل ها در هاست ندارید، زیرا وردپرس دارای ابزارهایی است تا شما تمامی تغییرات لازم را از طریق پیشخوان مدیریت اعمال کنید.

اما اعمال تغییرات در پنل مدیریتی ممکن است با کوچکترین اشتباهی سایت شما را از دسترس خارج کند و شما دیگر قادر به ویرایش مجدد از طریق پیشخوان نباشید. حتی ممکن است با نصب یک افزونه یا قالب سایت شما با خطا مواجه شود و دیگر قادر به اعمال تغییرات از طریق پنل مدیریت نباشید!

به همین دلیل شما لازم است تا به طور کامل با نحوه مدیریت هاست و ویرایش فایل در هاست آشنا شوید، در این آموزش شما یاد می گیرید چگونه یک فایل را به هاست اضافه و یا حذف کنید و چگونه یک فایل را ویرایش کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مدیریت و ویرایش فایل در هاست cPanel

وقتی که شما یک هاست را خریداری می کنید، اطلاعاتی از قبیل آدرس صفحه ورود و نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار می گیرید این اطلاعات معمولا از طریق ایمیل برای شما ارسال شده و در پنل کاربری شما در سایتی که هاست خود را از آن خریداری کرده اید نیز موجود است.

در صورتی که اطلاعات دریافتی خود را به اشتباه پاک کرده اید و یا به هر دلیلی به اطلاعات دسترسی ندارید، می توانید با ارتباط با بخش پشتیبانی شرکت هاستینگ خود مجددا اطلاعات را دریافت کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات و ورود به بخش مدیریت هاست شما با صفحه ای مشابه عکس زیر مواجه خواهید شد:

آموزش نصب افزونه از طریق هاست یا FTP (1)-min

فایل های سایت شما در قسمت File Manager (مدیریت فایل) قرار دارند و شما باید برای آپلود، حذف و یا ویرایش یک فایل در هاست به این بخش مراجعه نمایید

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

مدیریت فایل cPanle

در صفحه باز شده روی پوشه public_html کلیک کنید

public_html در cPanel

آپلود فایل در هاست

هر فایلی که شما قرار است در سایت خود نمایش دهید باید در پوشه public_html قرار داده شود. برای آپلود یک یا چندین فایل کافیست در بالای صفحه روی upload کلیک کنید و فایل های خود را بارگذاری کنید.

ساخت سایت - آپلود فایل های وردپرس

فشرده سازی یا استخراج فایل ها

شما حتی می توانید فایل های خود را با نرم افزار هایی چون Winrar فشرده کرده و در قالب یک فایل .zip آپلود کنید و از طریق هاست فایل را از حالت فشرده خارج کنید. کافیست پس از آپلود فایل zip را انتخاب کرده و در قسمت بالای صفحه روی Extract کلیک کنید یا اینکه روی فایل کلیک راست کنید و گزینه Extract را انتخاب کنید تا فایل های شما استخراج شوند، همچنین در صورتی که قصد داشته باشید فایل های موجود در هاست را فشرده کنید نیز می توانید از گزینه Compress استفاده کنید

ساخت سایت - آپلود فایل های وردپرس

کپی یا انتقال فایل ها

برای کپی کردن یا انتقال فایل ها از پوشه ای به پوشه دیگر از گزینه های Copy و Move استفاده کنید همچنین می توانید با استفاده از چک باکس Select All تمامی فایل های پوشه را انتخاب کنید.

ساخت سایت - انتقال فایل ها در cPanel

ویرایش فایل

برای ویرایش فایل در هاست نیز کافیست روی یکی از فایل ها کلیک راست کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید، ویرایش فایل در بالای صفحه نیز در دسترس است.

ویرایش فایل در هاست cPanel

بعد از کلیک بر روی فایل در در صفحه پاپ آپ ایجاد شده مجددا روی Edit کلیک کنید

ویرایش فایل در هاست cPanel

در صفحه ویرایش نیز پس از اعمال تغییرات مورد نیاز روی گزینه Save کلیک کنید

ویرایش فایل در هاست cPanel

جمع بندی

در این آموزش سعی شد تا نحوه ویرایش فایل در هاست را به شما آموزش دهیم، همچنین در خصوص هاست ما چندین مقاله جامع دیگر را برای شما آماده کرده ایم که ممکن است برای شما مفید باشد. برای مراجعه به مقالات ذکر شده از کادر زیر استفاده کنید.

در پایان، آموزش ویرایش فایل در هاست برای کاربران مبتدی منتشر شده به همین دلیل سعی کرده ایم تا به ریزترین نکات اشاره کنیم در صورتی که سوالی در این خصوص دارید می توانید در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح کنید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان