تغییر قالب از طریق هاست ( دیتابیس وردپرس )

تغییر قالب از طریق هاست ( دیتابیس وردپرس )

میخواهید با چگونگی تغییر قالب از طریق هاست آشنا شوید؟ گاهی اوقات ممکن است که در اثر یک بروزرسانی یا تغییر قالب سایت سایت شما غیر فعال شود، در واقع ممکن است که دسترسی شما به پیشخوان به طور کامل از بین برود! در این آموزش قصد داریم به شما نحوه تغییر قالب از طریق هاست یا دیتابیس وردپرس را آموزش دهیم.

وردپرس یک سیستم بسیار محبوب و پر استفاده که دارای تعداد زیادی افزونه و قالب رایگان برای اضافه کردن ویژگی های مختلف به سایت است. اما با نصب یک افزونه یا یک قالب جدید ممکن است همه چیز آنگونه که باید پیش نرفته و سایت شما از دسترس خارج شود. حتی شاید شما بعد از یک هفته به سایت خود سر بزنید و متوجه شوید که سایت شما اصلا باز نمی شود!

شما هیچ دسترسی به سایت و یا پنل مدیریت سایت وردپرسی خود نخواهید داشت، در این حالت چه باید کرد؟ چه کاری از دست شما ساخته است؟ نگران نباشید راه‌های زیادی برای پیدا کردن مشکل وجود دارد. اولین مورد غیر فعال سازی افزونه های سایت شما است، ممکن است یک افزونه به صورت خودکار بروزرسانی، و باعث بروز تداخل و مشکل شده باشد.

تغییر قالب از طریق هاست ( دیتابیس وردپرس )

غیر فعال کردن افزونه ها حتی اگر به پیشخوان دسترسی نداشته باشید هم کار ساده ایست، و تنها با تغییر نام پوشه افزونه ها در مسیر public_html/wp-content/ تمامی افزونه ها غیر فعال خواهند شد. در پوشه wp-content شما باید نام پوشه plugins را به چیز دیگری تغییر دهید برای مثال offplugin.

در صورتی که مشکل شما حل نشد، شما می بایست از یک پوسته پیشفرض وردپرس استفاده کنید. دلیل استفاده از پوسته پیشفرض این است که شاید مشکل به وجود آمده از طرف پوسته سایت شما باشد. اما برای تغییر پوسته باید چه کاری انجام دهید؟ آیا فقط تغییر نام پوشه پوسته شما کافیست؟ خیر، مشکل پوسته شما غیر فعال نخواهد شد. شاید شما حتی یک پوسته پیشفرض هم در هاست نداشته باشید!

نکته: هیچگاه تمامی پوسته های موجود در پوشه wp-content/themes را پاک نکنید، همیشه یک پوسته پیشفرض «مثال قالب بیست بیست» را همراه با پوسته ای که در حال استفاده از آن هستید برای مواقع ضروری داشته باشید. در واقع همیشه سایت شما باید دارای دو پوسته باشد 1 پوسته فعال و یک پوسته غیر فعال.

در مورد قالب های وردپرس موضوع کمی پیچیده تر است. شما باید به فکر راهی برای تغییر قالب از طریق هاست و دیتابیس وردپرس باشید، نگران نباشید روند کار بسیار ساده است و ما در این آموزش قصد داریم نحوه صحیح تغییر قالب از طریق هاست را به شما نشان دهیم. همچنین در صورتی که با فضای هاست آشنایی ندارید می توانید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله زیر را مطالعه نمایید.

تغییر قالب از طریق هاست

برای تغییر قالب از طریق هاست یا دیتابیس شما در ابتدا باید وارد پنل هاست خود شوید و مسیر زیر را دنبال کنید:

لطفا قبل از ایجاد هر تغییری از دیتابیس و سایت وردپرسی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، اگر با نحوه پشتیبان گیری در وردپرس آشنایی ندارید می توانید مقاله آموزش ایجاد نسخه پشتیبان از وردپرس به صورت دستی را مطالعه نمایید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

1. ورود به دیتابیس

1. در پنل هاست در بخش دیتابیس روی phpMyAdmin کلیک کنید.

گرفتن بکاپ از وردپرس - دیتابیس وردپرس

2. در صفحه بعد احتمالا نیاز باشد تا نام کاربری و رمز عبور کاربر دیتابیس خود را وارد کنید، در صورتی این اطلاعات را در اختیار ندارید فایل wp-config.php وردپرس را باز کنید اطلاعات در این فایل قرار دارند. در قسمت زیر کدهای نمونه را برای شما قرار داده ایم.

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'نام دیتابیس');
/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'نام کاربری دیتابیس');
/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'رمز عبور دیتابیس');

3. پس از وارد شدن به دیتابیس شما با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد.

تغییر قالب از طریق هاست ( دیتابیس وردپرس )

2. ویرایش ردیف های Template و Stylesheet

1. روی دیتابیس خود کلیک کنید و سپس وارد wp_options شوید. ممکن است بسته به پیشوند سایت شما این نام متفاوت باشد برای مثال yourwp_options

تغییر قالب از طریق هاست ( دیتابیس وردپرس )

2. در صفحه باز شده روی گزینه Show All کلیک کنید تا تمامی اطلاعات در همان صفحه نمایش داده شوند.

تغییر قالب از طریق هاست ( دیتابیس وردپرس )

3. پس از نمایان شدن تمامی ردیف ها در ستون option_name ردیف های template و stylesheet را پیدا کنید و سپس روی Edit کلیک کنید.

تغییر قالب از طریق هاست ( دیتابیس وردپرس )

4. در صفحه باز شده در بخش option_value در کادر مشخص شده در عکس نام قالب جدید را وارد کنید ( مثال twentytwenty ) و بعد برای ذخیره سازی روی go کلیک کنید.

تغییر قالب از طریق هاست ( دیتابیس وردپرس )

5. برای ردیف stylesheet نیز همین تغییرات را اعمال کنید. پس از انجام این تغییرات قالب شما تغییر می کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید تغییر قالب از طریق هاست و به وسیله دیتابیس کار بسیار راحتی است و پس از تغییر قالب، در صورتی که مشکل از سمت قالب شما بوده باشد به راحتی به پیشخوان دسترسی داشته باشید. تغییر قالب از طریق هاست یکی از کاربردی ترین اقدامات در صورت عدم دسترسی به پیشخوان برای عیب یابی خطا است.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.