حل مشکل صفحه سفید وردپرس ( صفحه مرگ )

حل مشکل صفحه سفید وردپرس ( صفحه مرگ )

اگر وارد سایت وردپرسی خود می شوید و یک صفحه خالی می بینید، در واقع شما با مشکل صفحه سفید وردپرس یا صفحه مرگ وردپرس ( White Screen of Death ) مواجه هستید.

صفحه مرگ یا صفحه سفید وردپرس یکی از مشکلات رایج و البته گیج کننده در وردپرس است زیرا در این مورد شما هیچ راهنمایی برای رفع مشکل از سوی وردپرس دریافت نمی کنید.

در مشکل صفحه مرگ وردپرس ممکن است، پیشخوان ( صفحه مدیریت وردپرس ) و بخش Front-End ( محتوای سایت شما ) هر دو از دسترس خارج شود، همچنین ممکن است فقط قسمت Front-End سایت شما قابل روئیت باشد اما امکان دسترسی به پیشخوان وجود نداشته باشد و یا برعکس!

مشکل صفحه سفید وردپرس برای کاربران مبتدی یک مشکل جدی بوده، چرا که هیچ ایده ای برای رفع مشکل نخواهند داشت. در این مقاله قصد داریم به شما عوامل بروز دهنده این مشکل و نحوه رفع مشکل صفحه سفید وردپرس را نشان دهیم.

شایع ترین دلایل ایجاد مشکل صفحه سفید وردپرس

در لیست زیر می توانید شایع ترین دلایل بروز صفحه سفید وردپرس را مشاهده نمایید که در ادامه مقاله تمامی موارد را بررسی کرده و نحوه رفع احتمالی را به شما نشان می دهیم.

بروزرسانی خودکار

ممکن است در حالی که وردپرس را از طریق داشبورد و با استفاده از قابلیت بروزرسانی خودکار، آپدیت می کنید، در فرایند بروزرسانی اختلالاتی به وجود آید. برای مثال ممکن است ارتباط وردپرس با پایگاه داده و یا ارتباط سرور به طور کامل برای لحظاتی قطع شود.

بروزرسانی خودکار - حل مشکل صفحه سفید وردپرس ( صفحه مرگ )

در این حالت شما با مشکل صفحه سفید وردپرس یا همان خطای صفحه مرگ مواجه خواهید شد. حال شما به پنل مدیریت سایت خود هیچ دسترسی نخواهید داشت. راه حل چیست؟

شما باید وردپرس را به صورت دستی مجددا بروزرسانی کنید، زیرا بروزرسانی قبلی نا موفق(ناقص) بوده، ما قبل تر در همگام وب یک مقاله آموزشی به جهت آپدیت دستی وردپرس منتشر کرده ایم که در صورت تمایل برای بروزرسانی صحیح می توانید از این مقاله استفاده کنید.

حالت تعمیر ورپرس ( Maintenance mode )

گاهی اوقات ممکن است شما با صفحه سفید وردپرس مواجه نشوید در واقع خطای حالت تعمیر وردپرس را مشاهده کنید. در هنگام بروزرسانی یک فایل به نام .maintenance در شاخه اصلی وردپرس به وجود می آید، ممکن است به دلیل اختلالات به وجود آمده این فایل به صورت خودکار پس از پایان بروزرسانی حذف نشود. در این حالت شما باید به صورت دستی این فایل را حذف کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

ما قبل تر یک آموزش در خصوص نحوه ویرایش فایل ها در هاست را برای شما آماده کرده ایم در صورتی که با فضای هاست و نحوه ویرایش و حذف فایل ها به صورتی دستی از طریق هاست آشنایی ندارید، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای حل خطای حالت تعمیر وردپرس شما باید به شاخه اصلی وردپرس ( پیشفرض public_html – مکانی که فایل wp-config.php در آن قرار دارد ) رفته و فایل .maintenance را به صورت دستی حذف کنید.

افزونه های وردپرس

بروز خطای صفحه سفید وردپرس می تواند از سمت افزونه های شما باشد. ممکن است بروزرسانی وردپرس به درستی انجام شود ولی باز هم خطا رفع نشود! در این حالت ممکن است مشکل از سمت افزونه های شما باشد.

افزونه وردپرس

گاه ممکن است شما با فعال کردن یک افزونه با خطای صفحه مرگ یا صفحه سفید وردپرس مواجه شوید و یا اینکه با بروزرسانی یک افزونه و نصب یک افزونه جدید با این مشکل مواجه شوید. حتی ممکن است شما سایت خود را بروزرسانی کنید و نسخه جدید وردپرس و یا پوسته شما با یکی از افزونه های شما سازگار نباشد.

برای رفع تمامی ابهامات، نیاز است تا افزونه های خود را غیر فعال کنید، اگر به پیشخوان دسترسی ندارید، میتوانید از طریق هاست افزونه های خود را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن افزونه ها از طریق هاست وارد شاخه اصلی وردپرس شده پوشه wp-content را باز کنید و نام پوشه plugins را به چیز دیگری تغییر دهید.

در این حالت تمامی افزونه های شما غیر فعال خواهند شد، البته در صورتی که شما مطمئن هستید که این مشکل از سمت یک افزونه خاص است می توانید وارد پوشه plugins شده و پوشه افزونه مورد نظر را حذف کنید.

پوسته یا قالب وردپرس

بالاتر به این موضوع اشاره شد که شاید افزونه ها با پوسته ما سازگار نباشند و یا اینکه نسخه جدید وردپرس با قالب تداخل داشته باشد! در این حال نیز شما با مشکل صفحه سفید وردپرس مواجه می شوید اما راه چاره چیست؟ اول اینکه شما باید یک پوسته دیگر به غیر از پوسته ای که از آن استفاده می کنید را برای مواقع ضروری داشته باشید.

اگر سایت شما فقط دارای یک قالب است و تمامی پوسته های غیر فعال را حذف کرده اید ابتدا یک قالب را دانلود کنید و سپس در هاست خود وارد پوشه wp-content شوید، پوشته themes را باز کنید، فایل فشرده را آپلود و استخراج کنید.

  • نکته 1 : سعی کنید یکی از قالب های پیشفرض وردپرس را دانلود کنید، برای مثال پوسته بیست بیست ( لینک دریافت قالب )
  • نکته 2 : پس از استخراج فایل، بررسی کنید که با باز کردن پوشه قالب فایل های قالب در همان پوشه باشند برای مثال با باز کردن پوشه حتما باید فایل style.css را مشاهده کنید.
    • مسیر صحیح به این صورت است public_html/wp-content/themes/پوشه قالب/style.css

تا به اینجا شما یک قالب جدید را در وردپرس نصب کرده اید، اما قالب شما همچنان غیر فعال بوده و سایت شما با خطای صفحه مرگ یا صفحه سفید وردپرس مواجه است، شما اکنون باید قالب جدید را فعال کنید. در این خصوص نیز ما یک آموزش برای فعال سازی قالب از طریق هاست را برای شما آماده کرده ایم که می توانید این مقاله آموزشی را با مراجعه به لینک زیر مطالعه نمایید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

محدودیت حافظه ( Increasing the Memory Limit )

معمولا فضای میزبانی شما محدودیت هایی را اعمال می کند، ممکن است افزونه یا پوسته به مقدار حافظه ای بیشتر از حد مجاز نیاز داشته باشد، در این حالت نیز شما با خطای صفحه سفید وردپرس مواجه می شوید.

برای رفع این مشکل نیاز است تا فایل wp-.config.php را ویرایش کنید. این فایل در شاخه اصلی وردپرس قرار دارد، فایل نام برده را باز کنید و کد زیر را بعد از خط /* That's all, stop editing! Happy publishing. */ قرار دهید.

define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

البته ممکن است این مشکل با اضافه کردن این خط رفع نشود و هاستینگ شما این اجازه را به شما ندهد، بهتر است در این خصوص با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید و خاستار رفع مشکل محدودیت حافظه شوید.

فعال کردن Debug در وردپرس

اگر تمامی مراحل را دنبال کرده اید اما همچنان مشکل صحفه سفید وردپرس رفع نشده است، مرحله بعدی فعال کردن حالت اشکال زدایی یا WP Debug است. وارد فایل wp-config.php شده define( 'WP_DEBUG', false ); را پیدا کنید و به شکل زیر تغییر دهید و فایل را ذخیره کنید.

define( 'WP_DEBUG', true);
define( 'WP_DEBUG_LOG', true );

با فعال کردن Debug شما خطاهای موجود را مشاهده خواهید کرد، حال مجددا سایت خود را باز کنید، اگر خطایی مشاهده نکردید وارد پوشه wp-content شوید و فایل debug.log را باز کنید، تمامی خطاها در این فایل قرار دارند، با مشاهده خطاها می تواند به دلیل بروز مشکل صفحه سفید وردپرس پی برد.

جمع بندی

توجه داشته باشید که دلیل بروز مشکل صفحه سفید وردپرس یا صفحه مرگ، هسته وردپرس نیست و این مشکل اغلب از سمت افزونه ها یا قالب به وجود می آید، در این بین فضای میزبانی شما نیز از اهمیت بالایی برخودار است. در ابتدا شما نیاز است به دنبال یک شرکت مناسب برای میزبانی باشید می توانید در این خصوص مقالات زیر را مطالعه نمایید:

در صورت مواجهه با هرگونه خطایی آرامش خود را حفظ کنید زیرا شما اولین شخصی نیستید که با این خطا مواجه شده اید و حتما راه حلی برای رفع خطا وجود دارد، در پایان سعی کردیم در این مقاله مهم ترین دلایل بروز صفحه سفید وردپرس و نحوه رفع مشکل صفحه مرگ وردپرس را به شما نشان دهیم.

امیدواریم مشکل شما با استفاده از روش های ذکر شده حل شده باشد، در صورتی که از این مقاله رضایت داشتید شاید مطالاعه مقالاتی چون رفع خطای 500 و رفع خطای syntax و رفع خطای fatal error نیز برای شما مفید باشد.

همچنین از طریق برچسب های این مقاله می توانید به مقالات مرتبط در خصوص خطاهای رایج و نحوه رفع آنها اطلاعات مفیدی کسب کنید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.