رفع مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس

رفع مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس

در نسخه های جدید وردپرس ویرایشگر گوتنبرگ جایگزین ویرایشگر متن کلاسیک و قدیمی وردپرس شده است، اما به دلیل محبوبیت بالای ویرایشگر کلاسیک همچنان بسیاری از کاربران از این ویرایشگر استفاده می کنند، در نسخه های قدیمی این ویرایشگر برخی با مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس مواجه می شدند.

در این حالت متن های نوشته شده در ویرایشگر متن وردپرس به رنگ سفید درآمده و قابل مشاهده نیستند، البته این مشکل فقط در پنل مدیریت وردپرس موجود است، در برخی موارد نیز تغییر ویرایشگر از حالت متنی به دیداری امکان پذیر نیست و کاربر فقط قادر به استفاده از بخش HTML ویرایشگر است.

در این آموز قصد داریم به شما نحوه رفع مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس را آموزش دهیم پس اگر با این مشکل مواجه هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

رفع مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس

رفع مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس

چندین راه کار برای رفع مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس وجود دارد که تمامی موارد را به شما نشان خواهیم داد، لطفا قبل از انجام هرگونه تغییری یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید، اگر با روند پشتیبان گیری از سایت آشنایی ندارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید.

پاک کردن کش

اولین کاری که شما باید انجام دهید، پاک کردن کش مرورگر است، در واقع ممکن است ویرایشگر متن هیچ مشکلی نداشته باشد و اختلال ویرایشگر کلاسیک فقط به دلیل کش مرورگر شما باشد، ابتدا کش مرورگر را پاک کنید اگر مشکل رفع نشد سایر مراحل را دنبال کنید.

غیر فعال کردن افزونه ها

یکی از روش های پیشفرض قبل از انجام هرگونه تغییر برای عیب یابی غیر فعال کردن افزونه های سایت شما است، زیرا ممکن است یکی از افزونه های شما موجب بروز مشکل و تداخل شده باشند. در مورد مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس شما به پیشخوان دسترسی دارید و نیازی به غیر فعال کردن افزونه ها از طریق هاست ندارید، پس به بخش افزونه ها رفته و یک افزونه را غیرفعال کنید و مجددا ویرایشگر متن را بررسی کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

حتما پس از غیر فعال کردن یک افزونه مجددا کش را پاک کنید، و همین روند را تا غیرفعال کردن آخرین افزونه ادامه دهید، البته شما می توانید تمامی افزونه ها را یکجا غیرفعال کنید و بعد بررسی کنید اما در این حالت مشخص نمی شود که تداخل احتمالی از سمت کدام افزونه بوده است. اگر با انجام این مراحل مشکل حل نشد شما باید از یک پوسته پیشفرض استفاده کنید.

استفاده از قالب پیشفرض

دقیقا به مانند مثال قبل گاهی اوقات یک پوسته ممکن است باعث غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس شود، پس در قدم بعدی می توانید یکی از پوسته های پیشفرض وردپرس را نصب کرده، کش مرورگر را پاک کنید و مجددا بررسی کنید که آیا مشکل شما رفع شده است یا نه.

بروزرسانی مجدد

شاید شما از نسخه های قدیمی وردپرس استفاده می کنید، در این خصوص این تنها مشکل شما نخواهد بود و سایت شما در آینده با تهدیدات امنیتی جدی مواجه خواهد شد. حتی اگر از نسخه بروز وردپرس استفاده می کنید باز هم ممکن است این بروزرسانی به درستی انجام نشده باشد پس باید یک بار به صورت دستی وردپرس را بروزرسانی کنید، پس از بروزرسانی کش مرورگر را پاک کنید و مجددا بررسی کنید.

ویرایش فایل wp-config.php

اگر هیچکدام از روش های بالا موثر نبود شما باید فایل wp-config.php را ویرایش کنید، این فایل در شاخه اصلی وردپرس ( مکانی که پوشه wp-content در آن موجود است ) قرار دارد. اگر با ویرایش فایل های هاست آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله نحوه ویرایش فایل از طریق هاست را مطالعه نمایید. در غیر اینصورت فایل را باز کنید و کد زیر را به wp-config.php اضافه کنید.

define('CONCATENATE_SCRIPTS', false);

جمع بندی

امیدواریم که با استفاده از روش های ذکر شده مشکل غیر فعال شدن ویرایشگر متن وردپرس را رفع کرده باشید در صورتی که راه حل دیگری سراغ دارید از طریق فرم نظرات، راه حل خود را به اشتراک بگذارید و به کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند کمک کنید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.