مشکل ورود به پیشخوان وردپرس: رفع مشکل وارد نشدن به پنل مدیریت

مشکل ورود به پیشخوان وردپرس: رفع مشکل وارد نشدن به پنل مدیریت

یکی از خطاهای رایج در بین کاربران وردپرس مشکل ورود به پیشخوان وردپرس است در این حالت پس از ارسال اطلاعات از طریق فرم ورود صفحه مجددا بارگذاری شده و شما هیچ خطایی دریافت نمی کنید، در این مقاله قصد داریم شما را با خطای ورود به پیشخوان وردپرس و رفع این مشکل آشنا کنیم، در این که وردپرس یک سیستم بسیار قدرتمند است هیچ شکی نیست اما وردپرس هم گاها با مشکلاتی مواجه می شود که رفع این مشکلات برای کاربران تازه کار دشوار و گیج کننده است.

در بسیاری از مواقع ممکن است شما نتوانید وارد صفحه مدیریت شوید، ممکن است با کلیک بر روی ورود به پنل کاربری صفحه مجددا بارگذاری شده و دوباره اطلاعات ورود را از شما خواستار باشد در حالی که اطلاعات ورود صحیح است. در این مقاله به مواردی چون ریدایرکت پس از وردپرس به داشبور وردپرس و قفل شدن صفحه ورود به پیشخوان خواهیم پرداخت.

مشکلاتی که ذکر شد ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند که در این مقاله سعی می کنیم تمامی موارد را به شما نشان دهیم تا خطا و یا مشکل ورود به پیشخوان وردپرس را رفع کنید.

لطفا قبل از استفاده از این آموزش یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید اگر با روند پشتیبان گیری آشنایی ندارید می توانید مقاله آموزش پشتیبان گیری از وردپرس به صورت دستی را مطالعه نمایید.

چه عواملی باعث بروز مشکل ورود به پیشخوان وردپرس می شوند؟

تنظیمات نادرست آدرس سایت و کوکی های از شایع ترین دلایل مشکل ورود به پیشخوان وردپرس هستند. به طور معمول هنگام ورود، وردپرس نام کاربری و رمز ورود شما را تأیید می کند و سپس یک کوکی ورود به سیستم را، در مرورگر خود ذخیره کرده سپس شما را به قسمت مدیریت وردپرس (پیشخوان وردپرس) هدایت می کند.

در طی این فرایند اگر وردپرس نتواند کوکی ورود را به درستی تنظیم کند، یا URL وردپرس شما نادرست باشد، پس از کلیک کردن روی دکمه Login یا ورود، شما به جای ورود به پیشخوان مجددا به صفحه ورود منتقل می شوید. تصویر زیر به وضوح بیانگر این مشکل است.

مشکل ورود به پیشخوان وردپرس: رفع مشکل وارد نشدن به پنل مدیریت

برای رفع مشکل ورود به پیشخوان وردپرس شما چندین راهکار دارید که تمامی موارد را با هم بررسی می کنیم در ابتدا شما باید عیب یابی کنید، ممکن است مشکل پیش آمده از سمت یکی از افزونه های شما و یا پوسته شما به وجود آمده باشد.

حل مشکل ورود به پیشخوان وردپرس

در ادامه این مقاله شما با راهکارهایی آشنا می شوید که به احتمال زیاد مشکل ورود به پیشخوان وردپرس را رفع خواهد کرد لطفا فراموش نکنید که قبل از اعمال تغییرات از وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

غیرفعال کردن آنتی ویروس

اگر از SSL استفاده می کنید و نرم افزار آنتی ویروس شما قابلیت بررسی Certificate را دارد، ممکن است شما را با این مشکل مواجه سازد پس قبل از هرکاری آنتی ویروس خود را موقتا غیرفعال کرده و کش مرورگر را پاک کنید. مجدد وب سایت خود را بررسی کنید در صورتی که مشکل شما رفع نشده بود سایر مراحل را دنبال کنید.

غیر فعال کردن افزونه های سایت

در خصوص مشکل ورود به پیشخوان وردپرس شما به پنل مدیریت دسترسی ندارید و نیاز است تا افزونه های سایت خود را از طریق هاست غیر فعال کنید، ابتدا وارد مدیریت فایل هاست، پوشه public_html شده و پوشه wp-content را باز کنید. در این پوشه نام پوشه plugins را به چیز دیگری تغییر دهید. مثال plugins_disabled.

با تغییر نام پوشه تمامی افزونه های شما به صورت خودکار غیر فعال خواهند شد، اگر با ویرایش فایل ها در هاست و نحوه مدیریت و استفاده از هاست آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

تغییر قالب به یکی از قالب های پیشفرض وردپرس

اگر با غیر فعال کردن افزونه های سایت مشکل ورود به پیشخوان وردپرس حل نشد، نیاز است تا مطمئن شوید مشکل از سمت قالب شما نباشد، به این منظور بهترین راهکار استفاده از یکی از قالب های پیشفرض وردپرس است. ما قبل تر در یکی از مقالات نحوه تغییر قالب از طریق هاست را منتشر کرده ایم که در صورت تمایل می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

پاک کردن کوکی مرورگر Clear Cookies

فراموش نکنید که پس از غیر فعال سازی افزونه ها و تغییر قالب حتما باید کش و کوکی های مرورگر را پاک کنید. همانطور که بالاتر نیز اشاره شد وردپرس از کوکی ها برای تایید اعتبار ورود استفاده می کند پس در اولین قدم باید کوکی ها و کش مرورگر ( حافظه پنهان ) را پاک کنید.

در مرورگر کروم در بخش تنظیمات، قسمت More tools روی Clear browsing data کلیک کنید و یا کلید های ترکیبی Ctrl + Shift + Del را فشار دهید تا صفحه مربوطه باز شود.

مشکل ورود به پیشخوان وردپرس - پاک کردن کوکی و کش مرورگر

در صفحه باز شده روی دکمه Clear data کلیک کنید، با این کار تمامی کوکی ها و کش مرورگر شما پاک خواهد شد، پس پاکسازی مرورگر را ببندید و مجددا باز کنید.

مشکل ورود به پیشخوان وردپرس - پاک کردن کوکی و کش مرورگر

اطمینان از ادرس صحیح وردپرس

در بخش اصلی تنظیمات وردپرس یک بخش به عنوان آدرس سایت و آدرس نصب وردپرس قرار دارد، اگر این ادرس ها صحیح نباشند شما با مشکل ورود به پیشخوان وردپرس مواجه خواهید شد. تنظیمات مربوطه در تصویر زیر قابل مشاهده است.

مشکل ورود به پیشخوان وردپرس: رفع مشکل وارد نشدن به پنل مدیریت تنظیمات آدرس سایت

از آنجا که شما به پیشخوان دسترسی ندارید باید از طریق هاست این مورد را بررسی کنید، به همین منظور باید فایل wp-config.php در شاخه اصلی وردپرس (جایی که پوشه wp-content قرار دارد) را ویرایش کنید، فایل wp-config.php را باز کنید و کدهای زیر را درست قبل از خط That's all, stop editing! Happy publishing قرار دهید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

define('WP_HOME','https://example.com');
define('WP_SITEURL','https://example.com');

پس از ذخیره کردن فایل آدرس سایت شما به آدرسی که در این دو خط موجود است تغییر می کند، که مطمئنا این آدرس باید، آدرس صحیح سایت شما باشد. فراموش نکنید که آدرس سایت خود را جایگزین کنید.

پاک کردن فایل htaccess

در برخی از اوقات ممکن است مشکل ورود به پیشخوان وردپرس از سمت فایل .htaccess باشد، بررسی این مورد نیز بسیار راحت بوده و کافیست وارد شاخه اصلی وردپرس در هاست خود شده و فایل مربوطه را پاک کرده و یا تغییر نام دهید. برای مثال می توانید نام .htaccess را به htaccess_delete تغییر دهید.

پس از حذف و یا تغییر نام وارد پوشه wp-admin شوید و در صورتی که یک فایل .htaccess در آن پوشه هم قرار داشت همین تغییرات را بر روی آن فایل نیز اعمال کنید. حال پس از انجام تغییرات وارد سایت خود شوید.

اگر مشکل ورود به پیشخوان وردپرس حل شده بود، پس مشکل از سمت فایل .htaccess بوده است، این فایل یکی از مهمترین فایل ها در سرور شماست و باید مجددا بازسازی شود، به این منظور وارد بخش تنظیمات وردپرس و پیوندهای یکتا شده و بدون انجام تغییر خاصی روی ذخیره کلیک کنید،

پس از کلیک بر روی ذخیره تغییرات وردپرس به صورت اتوماتیک این فایل را برای شما ایجاد می کند، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص فایل htaccess دارید می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بروزرسانی دستی وردپرس

اگر با انجام تمامی راه کارهای ذکر شده مشکل ورود به مدیریت حل شد، در آخرین قدم باید یکبار به صورت دستی وردپرس را بروزرسانی کنید، زیرا ممکن است این مشکل از سمت فایل های هسته وردپرس باشد.

آز آنجا که به پیشخوان دسترسی ندارید باید بروزرسانی را به صورت دستی و از طریق هاست انجام دهید،ما قبل تر مقاله ای در خصوص نحوه بروزرسانی وردپرس از طریق هاست منتشر کرده ایم که در صورت نیاز می توانید از طریق لینک زیر این مقاله را مطالعه نمایید.

جمع بندی

امیدواریم که با مطالعه این مقاله مشکل ورود به پیشخوان وردپرس خود را رفع کرده باشید اگر راه حل دیگری برای رفع این مشکل سراغ دارید آن را در بخش نظرات همین مقاله برای سایرین به اشتراک بگذارید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.

6 Comments

سلام نمیتوانم وارد صفحه پیشخوان وردپرس شوم لطفا بررسی کنید ممنون

سلام من میخوام وارد پیشخوان بشم اصلا برام اون نوار سیاه رو بالای صفحه نمیاره. اطلاعاتمو که وارد میکنم وارد پنل کاربری میشه.
انگار از wp-admin ریدایرکت میشه به my-panel
لطفا راهنماییم کنید.