نکات مهم قبل از تغییر قالب وردپرس

نکات مهم قبل از تغییر قالب در وردپرس

در مقاله قصد داریم شما را با مواردی که نیاز است قبل از تغییر قالب انجام داد آشنا کنیم، قبل از اینکه بخواهید قالب سایت خود را تغییر دهید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در در مقاله یک چک لیست از مهم ترین موارد را برای شما آماده کرده ایم. تغییر قالب برای هر وبسایتی یک ضرورت بوده که به طور معمول چند سال یک بار هر وب سایتی نیاز مند تغییرات ظاهری در سایت خود است.

تهیه نسخه پشتیبان

حتما قبل از تغییر پوسته از سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، ممکن است به هر دلیلی فرایند تغییر پوسته با خطا مواجه شود، در صورتی که شما یک نسخه پشتیبان داشته باشید می‌توانید سریعا سایت خود به حالت قبل برگردانید.

بررسی لینک‌های موجود در صفحات

ستون کناری، منوها، ابزارک‌های موجود در هر صفحه و … همگی مواردی هستند که بهتر است در قالب جدید هم وجود داشته باشند تا جایگاه خود را حفظ کنند، بهتر است که قالب جدید نیز از تمامی موارد قبلی پشتیبانی کند.

استفاده از زیر دامنه یا قرار دادن در حالت تعمیر

بهتر است قبل از تغییر قالب سایت خود را در حالت تعمیر قرار دهید، در این حالت کاربر با هنگام بروزسانی و تغییر قالب با پیغام کاربر پسندی مواجه می‌شود که به او اعلام می‌شود وب‌سایت در حال بروزرسانی بوده و چندی بعد به سایت مراجعه کند. البته راه بهتر، کپی سایت در یک زیر دامنه و تغییر قالب در ساب دامنه خصوصی است تا پس از اعمال تمامی تغییرات به راحتی آن را به دامنه اصلی منتقل کنید.

افزودن سفارشی سازی های قالب

ممکن بر اساس نیاز شما ویژگی‌هایی را از طریق قطعه کدی به وب سایت خود اضافه کرده باشید. برای مثال شمارش آمار بازدید سایت و یا برگه ها که قائدا در قالب جدید نیز شما به این ویژگی نیاز خواهید داشت، به طور معمول کدهای اضافه و سفارشی به فایل functions.php قالب اضافه می‌شوند که بهتر است قبل از تغییر قالب سایت حتما این موارد را بررسی کنید تا در صورت نیاز به پوسته جدید منتقل کنید.

بررسی عملکرد قالب

عملکرد قالب شامل چندین مورد از جمله سرعت، زیبایی و همچنین سازگاری با مرورگرها و دستگاه‌های مختلف می‌شود که به مهمترین موارد در ادامه اشاره شده است.

سرعت

قبل از تغییر قالب بهتر است که قالب فعلی را با ابزارهایی چون GTmetrix و PageSpeed Insights بررسی کنید تا بتوانید عملکرد آن را با قالب جدید مقایسه کنید، با توجه به اینکه سرعت یکی از مهمترین عوامل برای تجربه کاربری و سئو است بهینه بودن قالب جدید امری ضروری است.

افزونه‌ها

بررسی کنید تمامی افزونه‌ها و کدهای اضافه شده نیز با قالب جدید سازگار باشند تا احتمال بروز خطاهای احتمالی را به حداقل برسانید. همچنین بسیاری از قالب ها افزونه هایی را به صورت پیشفرض در سایت شما نصب می‌کنند که ممکن است در قالب جدید نیازی به این افزونه ها نباشد پس بهتر است افزونه هایی که کاربردی در قالب جدید ندارند را حذف کنید.

سازگاری با مرورگرها

قالب جدید را در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف بررسی کنید تا از سازگاری قالب با تمامی دستگاه‌ها و مرورگرها اطمینان حاصل کنید. حتما مرورگرهای پر استفاده مانند chrome و firefox را در اولویت قرار دهید.

جمع بندی

در مقاله به مهمترین مواردی که نیاز بود قبل از تغییر قالب به آن توجه داشته باشید اشاره شد، توجه به این موارد قبل و بعد از تغییر پوسته ضروری بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، امیدواریم که این مقاله به شما کمک کنید تا بدون هیچ مشکلی پوسته سایت خود را تغییر دهید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس