حذف نسخه وردپرس - 2 روش استاندارد

حذف نسخه وردپرس – 2 روش استاندارد

اگر قصد حذف کردن نسخه وردپرس را از کدهای سایت خود را دارید در این مقاله قصد داریم به شما دو روش صحیح حذف نسخه وردپرس را نشان دهیم. اگر برای شما سوال شده که چرا باید نسخه یا ورژن سایت وردپرسی خود را مخفی و یا حذف کنید، بسیاری معتقدند که مخفی کردن نسخه وردپرس موجب جلوگیری از بسیازی از حملات خواهد شد.

در حالت پیشفرض منبع کد سایت شما دارای اطلاعاتی از جمله نسخه مورد استفاده شما است، حال اگر شما از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید هیچ مشکلی نیست اما اگر به دلایلی از نسخه های پایین تر وردپرس استفاده کنید این مسئله ممکن است یک مشکل امنیتی برای شما محسوب شود.

ما قبل تر در مقاله ای به خطرات بروز نکردن وردپرس اشاره کرده ایم که در صورت نیاز می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حذف کلی اطلاعات وردپرس برای جلوگیری از حملات خودکار کار دشواریست اما مخفی کردن یا حذف نسخه وردپرس نیز می تواند مفید باشد، هرچند که پیشنهاد ما استفاده از آخرین نسخه منتشر شده وردپرس است. حال با توجه به توضیحات ارائه شده بیاید استانداردترین روش ها را برای مخفی کردن نسخه وردپرس را با هم مرور کنیم.

حذف نسخه وردپرس

روش اول: حذف نسخه وردپرس با استفاده از افزونه Hide My WP

استفاده از افزونه روش پیشنهادی و آسان تر برای کاربران تازه کار وردپرس است، افزونه های متنوعی برای حذف یا مخفی کردن نسخه وردپرس وجود دارد اما ما قصد داریم شما را با یک افزونه امنیتی قدرتمند در این زمینه آشنا کنیم. افزونه Hide My WP یک افزونه امنیتی محبوب و قدرتمند است که علاوه بر حذف نسخه وردپرس از سایت شما ویژگی های امنیتی بیشتری را نیز ارائه می دهد.

افزونه Hide My WP Ghost – Security Plugin

شما به راحتی می توانید این نسخه رایگان این افزونه را از مخزن افزونه های وردپرس نصب کنید اگر برای نصب افزونه با مشکل مواجه هستید می توانید مقاله آموزش تصویری نصب افزونه به صورت پیشفرض و دستی را مطالعه نمایید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

روش دوم: حذف یا مخفی کردن نسخه به صورت دستی

روش اول کاملا پاسخگو است اما دلیل استفاده از روش دوم این است که بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از افزونه ها ندارند. شما در این روش باید فایل های پوسته خود را ویرایش کنید، در بسیاری از مقالات توصیه شده تا کد زیر را به فایل functions.php پوسته خود اضافه کنید:

remove_action('wp_head', 'wp_generator');

اما این به هیچ وجه روش کامل نیست چرا که کد ذکر شده فقط اطلاعات نسخه وردپرس را در سر صفحه سایت شما حذف می کند اما نسخه وردپرس همچنان در RSS وب سایت شما قابل مشاهده است، جای نگرانی نیست ما در این مقاله روش صحیح را به شما نشان می دهیم، برای حذف نسخه وردپرس از فایل اصلی و همچنین RSS شما باید کد زیر را به فایل functions.php اضافه کنید:

function hgw_remove_wp_version() { return ''; }
add_filter('the_generator', 'hgw_remove_wp_version');

با اضافه کردن این کد نسخه وردپرس شما به درستی در تمامی بخش ها مخفی خواهد شد. در صورتی که برای ویرایش فایل ها با مشکل مواجه هستید می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله تعداد استاندارد نصب افزونه در وردپرس را نیز مطالعه نمایید.

جمع بندی

مخفی و یا حذف نسخه وردپرس ممکن است تا حدودی موجب جلوگیری از برخی از حملات شود، در این مقاله دو روش کاربردی را به منظور مخفی سازی نسخه وردپرس در RSS و سایر صفحات به شما نشان دادیم اما برای بهبود امنیت سایت، پیشنهاد می کنیم مقاله جامع افزایش امنیت سایت را مطالعه نمایید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند، همچنین در صورتی که روش بهتری را برای حذف نسخه وردپرس سراغ دارید می توانید راهکار خود را بخش نظرات همین مقاله برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان