افزونه فرم تماس 7 ( Contact Form )

آموزش افزونه فرم تماس 7 ( Contact Form ) در وردپرس

فرم تماس 7 یا Contact Form 7 یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین افزونه های فرم تماس در وردپرس است. با این حال، علیرغم محبوبیت آن، بسیاری از مردم با نحوه تنظیم فرم تماس 7 مشکل دارند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به صورت گام به گام نحوه راه اندازی و تنظیم افزونه Contact Form 7 را به شما نشان دهیم. این آموزش شامل نحوه نصب و ساخت فرم در افزونه فرم تماس 7 و همچنین نمایش فرم در سایت شما خواهد بود. پس از مطالعه این مقاله، درک خوبی از نحوه راه اندازی فرم تماس 7 و ایجاد فرم های تماس شیک و هدفمند برای وب سایت وردپرس خود خواهید داشت.

مهمترین ویژگی های افزونه Contact Form 7

افزونه فرم تماس 7 با بیش از 5 میلیون نصب فعال در وردپرس بدون شک یکی از محبوبترین و بهترین افزونه های فرم وردپرس است، بهتر است قبل از آشنایی با نحوه نصب و پیکربندی افزونه با مزیت های استفاده از افزونه Contact Form نیز آشنا شوید.

  • امکان ایجاد و مدیریت چندین فرم تماس ( نامحدود ).
  • امکان سفارشی سازی بخش های مختلف فرم تماس.
  • امکان سفارشی سازی ایمیل های ارسالی.
  • دسترسی آسان به فرم های ایجاد شده در افزونه به وسیله شرت کدهای وردپرس.
  • امکان قرار دادن فرم های ایجاد شده در هر بخش از وبسایت.
  • این افزونه از Captcha پشتیبانی کرده و با افزونه Akismet هماهنگ است.
  • افزونه های مکمل فراوانی برای ارتقا افزونه فرم تماس 7 در مخزن وردپرس موجود است.
  • سرعت بالا و سبک بودن افزونه

البته یکی از مهمترین موارد، رایگان بودن این افزونه قدرتمند است. حال که با ویژگی های مهم این افزونه آشنا شدید با ما همراه باشید تا نحوه نصب و راه اندازی افزونه را به شما آموزش دهیم.

چگونه افزونه فرم تماس را نصب کنیم؟

مطابق معمول برای نصب افزونه، وارد پیشخوان وردپرس و بخش افزونه ها شده و در قسمت بالا روی دکمه افزودن کلیک کنید، این افزونه به دلیل محبوبیت و تعداد نصب بالا در صدر لیست افزونه های محبوب است، پس برای نصب به راحتی می توانید با کلیک بر روی گزینه محبوب افزونه فرم تماس 7 را مشاهده کنید.

افزونه فرم تماس 7 - Contact Form 7
افزونه فرم تماس 7 در مخزن وردپرس

پس از مشاهده افزونه رو دکمه نصب کلیک کنید، و منتظر بمانید تا افزونه نصب شود و سپس رو گزینه فعال کردن افزونه کلیک کنید تا افزونه فعال شود. در صورتی که به توضیحاتی بیشتری در خصوص نصب افزونه برای شما کافی می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

آموزش افزونه فرم تماس 7

پس از نصب افزونه، در منوی پیشخوان سایت وردپرس خود روی گزینه فرم تماس کلیک کنید. در این بخش شما با استفاده از گزینه افزودن می توانید چندین فرم مختلف را ایجاد کنید همچنین این افزونه به صورت پیشفرض یک فرم برای شما ایجاد می کند که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

Contact Form 7

فرم تماس 1 یک فرم پیشفرض و آماده بوده که میتوانید آن را در هر بخش از سایت خود نمایش دهید، در این فرم تمام فیلدهای ضروری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید گنجانده شده است. بیایید یک فرم جدید ایجاد کنیم.

ایجاد یک فرم جدید در فرم تماس 7

روی افزودن جدید کلیک کنید و در صفحه باز شده در قسمت بالایی نام فرم خود را وارد کنید مثال “تماس با ما” و سپس از طریق بخش های مربوطه در بخش ویرایشگر متنی فرم خود را ویرایش کنید.

Contact Form 7

همانطور که مشاهده می کنید به طور پیش فرض، فرم تماس 7 تعدادی فیلد را به فرم های جدید اضافه می کند، از جمله نام، ایمیل، موضوع، پیغام یا توضیحات و ارسال. به احتمال زیاد، شما می خواهید همه این زمینه ها را حفظ کنید. با این حال، ممکن است بخواهید بسته به نیاز سایت خود، فیلدهای دیگری را نیز اضافه کنید.

برای انجام این کار، می توانید از دکمه های تولید کننده برچسب در بخش بالای محدوده متی استفاده کنید. به عنوان مثال، برای افزودن یک فیلد URL به جهت ارسال لینک و یا ادرس سایت توسط کاربران، کافیست روی دکمه URL یا “آدرس اینترنتی” (همانطور که در زیر مشخص شده است) کلیک کنید.

ایجاد فیلد در افزونه فرم تماس

اگر می‌خواهید یک برچسب به فیلد خود اضافه کنید، می‌توانید یک برچسب فرم را از فیلدهای دیگر کپی کنید برای مثال <label> Your email کپی کرده و بالاتر از خط ایجاد شده url url-860 قرار دهید. همچنین هنگامی که یکی از دکمه های برای ایجاد فیلد جدید کلیک می کنید در کادر باز شده با استفاده از گزینه های موجود از جمله ( زمینه الزامی، مقدار پیشفرض و … ) فیلد جدید را شخصی سازی کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

تنظیمات ایمیل برای فرم ایجاد شده

هر فیلد اضافی که به فرم تماس خود اضافه می کنید به طور خودکار در تنظیمات الگوی اعلان ایمیل منعکس نمی شود. بنابراین، پس از تکمیل سفارشی کردن فرم، حتما به بخش ایمیل مراجعه کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

ارسال ایمیل به مدیر سایت

اطلاعات این بخش را مطابق تصاویر ویرایش کنید

ارسال ایمیل فرم تماس 7
  • به : اطلاعات ارسالی به این ایمیل ارسال می شود
  • از طرف : اطلاعات ارسالی از طریق این ایمیل ارسال می شوند
  • موضوع : شخصی سازی موضوع ایمیل ارسالی ( در تصویر بالا “نام سایت نام کاربر موضوع فرم” )

و تمامی موارد را به همین شکل می توانید شخصی سازی کنید، اما بخش Message Body و اضافه کردن فیلد جدید ایجاد شده توسط شما به پیغام موجود در ایمیل، کافیست نام فیلد ایجاد شده را در کادر مربوطه وارد کنید به عکس زیر توجه کنید:

ارسال ایمیل فرم تماس 7

ارسال ایمیل به کاربر

برای فعال کردن این بخش در پایین صفحه تیک گزینه استفاده از ایمیل 2 را فعال کنید. و بخش های مورد نیاز را مطابق با نیاز خود ویرایش کنید.

ارسال ایمیل به کاربر افزونه فرم تماس 7

پس از اعمال تغییرات روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

نمایش فرم تماس 7 در سایت

حال که با نحوه نصب و پیکربندی فرم ها و همچنین تنظیمات ایمیل هر فرم در افزونه Contact form 7 آشنا شدید نوبت به نمایش فرم های ایجاد شده در سایت است، شما می توانید فرم را داخل محتوای متنی و یا هر قسمت از سایت خود نمایش دهید این یکی از قابلیت های بسیار خوب افزونه Contact Form 7 است.

مجددا به در منو پیشخوان وردپرس روی فرم های تماس کلیک کنید، اکنون فرمی که ایجاد کرده این به لیست فرم ها اضافه شده و شما باید کد کوتاه را در هر قسمتی از مقاله خود دوست دارید اضافه کنید.

نمایش فرم افزونه Contact form 7 در سایت

اضافه کردن فرم به برگه تماس با ما

یک برگه جدید ایجاد کرده و یا وارد بخش ویرایش برگه تماس با ما در سایت خود شوید پس از کپی کردن کد مربوطه در قسمت ویرایشگر دیداری با چیزی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد، و پس از انتخاب فرم مربوطه برگه را بروزرسانی و یا منتشر کنید.

نمایش فرم افزونه Contact form 7 در سایت

حال با ورود به برگه تماس با ما فرم ایجاد شده قابل مشاهده بوده و می توانید از آن استفاده کنید، حتما پس از پایان مراحل تمامی بخش های فرم را تست کنید و از صحت عملکرد فرم ایجاد شده اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

افزونه Contact Form 7 یا فرم تماس 7 قطعا یکی از بهترین افزونه های وردپرس است، این افزونه بسیار بهینه و سبک بوده و از امنیت بالایی برخوردار است. تنها با کمی تسلط به زبان های Front-End می توانید فرم های بسیار قدرتمندی را با افزونه Contact Form 7 ایجاد کنید. همچنین در صورتی که، علاقه مند به یادگیری وردپرس و برنامه نویسی به صورت تخصصی هستید می توانید از خدمات آموزش خصوصی وردپرس و طراحی سایت همگام وب بهره مند شوید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

2 Comments

سلام
من مشکلی ک دارم
در زمپ وب سایت رو دارم طراحی میکنم و از این فرم استفاده کردم خب وقتی دکمه ارسال رو میزنم ارورمشکلی در ارسال پیام شما بوجود آمده است، لطفا دوباره تلاش کنید.
رو دریافت میکنم
مشکل از کجاست؟