یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت

رفع خطای “یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت” در وردپرس

critical error یکی از خطاهای مهم و گیج‌کننده در وردپرس است، متن خطا ممکن است “یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت. لطفاً صندوق ایمیل مدیر سایت را برای دستورالعمل بررسی نمایید.” یا خطای There has been a critical error on this website باشد. در واقع شما صفحه ای که فقط یک متن خطای بدون منشا و راهکار را مشاهده می کنید، مشکل اینجاست که شما هیچ ایده‌ای از دلیل بروز خطا و چگونگی رفع آن ندارید.

اگر یک سایت پربازدید داشته باشید هنگامی که سایت شما با ارور There has been a critical error on this website مواجه می شود هر دقیقه ای که می گذرد، بازدیدکنندگانی را که با یک صفحه خالی مواجه می شوند را از دست میدهید. خوشبختانه critical error هم به مانند تمامی مشکلات قابل حل بوده و به راحتی می توانید این مشکل را رفع کنید. بهتر است قبل از مرور روش‌های عیب یابی و رفع خطای “یک خطای مهم در این وب سایت وجود دارد” با دلایل بروز این خطا آشنا شوید.

دلایل بروز خطای یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت

اگر مدتی است که از وردپرس استفاده می‌کنید، احتمالاً در مورد بدنام‌ترین خطای وردپرس شنیده‌ و یا احتمالاً با آن مواجه شده‌اید: صفحه سفید مرگ. خطا صفحه سفید باعث می‌شود که کل وب‌سایت و گاهی اوقات حتی بخش مدیریتی شما به‌عنوان یک صفحه سفید خالی بارگیری شود.

در نسخه های اخیر وردپرس، این صفحه خالی به خطای بحرانی و متون زیر تغییر کرده است:

  • نسخه فارسی: یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت. لطفاً صندوق ایمیل مدیر سایت را برای دستورالعمل بررسی نمایید.
  • نسخه انگلیسی: There has been a critical error on your website. Please check your site admin email inbox for instructions.
یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت

یک خطای مهم در وب سایت شما وجود دارد. لطفاً برای دستورالعمل‌ها، صندوق ورودی ایمیل مدیریت سایت خود را بررسی کنید.

ترجمه خطای critical error

همانند صفحه سفید مرگ، خطای “یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت” را معمولاً می‌توان به یک مشکل در PHP ارتباط داد، یا از مشکل محدودیت حافظه وردپرس و یا یک خطا در کد افزونه ها یا قالب سایت شما وجود دارد. همچنین ممکن است مشکل از سمت پایگاه داده باشد. اگرچه ممکن است خود متن خطا چندان مفید نباشد، دانستن این موضوع عیب‌یابی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

نحوه رفع خطای critical error

در اولین قدم برای رفع خطای یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت ابتدا مراحل عیب یابی را دنبال کنید، این مراحل شامل غیر فعال کردن افزونه ها، تغییر قالب، تغییر نسخه PHP و چندین راهکار دیگر است که در بیشتر موارد موجب رفع خطا خواهد شد:

پس از انجام مراحل ذکر شده در مقاله “مراحل عیب‌یابی و رفع خطا” اگر همچنان مشکل شما رفع نشده بود ادامه روش‌های موجود در این مقاله را دنبال کنید:

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

افزایش حافظه PHP در وردپرس

اگر تمامی مراحل را انجام داده‌اید و همچنان با خطای یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت مواجه هستید قدم بعدی افزایش حافظه PHP است. وارد مدیریت فایل هاست خود شده و فایل wp-config.php را ویرایش کنید. اگر با ویرایش فایل در هاست آشنایی ندارید می توانید مقاله آموزشی نحوه ویرایش فایل ها در هاست را مطالعه نمایید.

فایل wp-config.php را باز کنید و کد زیر را قبل از خط /* That's all, stop editing! Happy publishing. */ وارد کنید.

define ('WP_MEMORY_LIMIT'، '256M');

مقدار 256 را می توانید به میزان مورد نیاز خود تغییر دهید، به طور معمول 128 مگابایت مقدار استاندارد است.

افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس - wp-config.php

در صورت نیاز به آموزش کامل می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

افزایش حداکثر اندازه آپلود فایل و عملکردهای پردازش متن

یکی دیگر از مراحل رفع خطای (یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت) افزایش اندازه آپلود است. ابتدا بررسی کنید که حداکثر اندازه آپلود شما چقدر است و آن را با فایلی که می‌خواهید آپلود کنید مقایسه کنید. اگر به پیشخوان دسترسی دارید می‌توانید با مراجعه به بخشش رسانه > افزودن جدید و بررسی بخش پایین آپلودکننده فایل، این مقدار را پیدا کنید.

افزایش مقدار آپلود - یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت

در تصویر بالا این مقدار 128 مگابایت است که در این حالت بعید است مشکلی رخ دهد، بسیاری از هاستینگ ها این مقدار را روی 2 یا 4 مگابایت قرار می دهند. برای افزایش این مقدار مجددا فایل wp-config.php را ویرایش کنید و کدهای زیر را به آن اضافه کنید:

ini_set('upload_max_size' , '256M' );
ini_set('post_max_size','256M');

و برای جلوگیری از هرگونه اختلال در صفحات حجیم کدهای زیر را نیز اضافه کنید:

ini_set('pcre.recursion_limit',20000000);
ini_set('pcre.backtrack_limit',10000000);

جمع بندی

خطای There has been a critical error on this website یا یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت به دلایل مختلفی رخ می دهد، اگرچه این مشکل اغلب به PHP و محدودیت حافظه PHP و یا پلاگین ها یا قالب شما مربوط می شود، سریع ترین راه برای رفع مشکل این است که در صورت داشتن نسخه پشتیبان، از آخرین بکاپ خود استفاده کنید. توجه داشته باشید ارور یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت. در واقع همان خطای صفحه سفید وردپرس است که در نسخه‌های جدید به این متن تغییر کرده است.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.

4 Comments

لطفا مقاله رو تصحیح کنید ، من define (‘WP_MEMORY_LIMIT’، ‘256M’)؛
رو گذاشتم ، تمام خطااهام رو از طریق غیرفعال کردن افزونه ها برطرف کردم ، آخر سر از این ارور میداد. برداشتم مشکل حل شد

خب اگه به پیشخوان دسترسی نداشتیم چی؟