یک خطای غیرمنتظره رخ داد. ممکن است مشکل از WordPress.org یا تنظیمات سرویس‌دهنده شما باشد.

رفع خطای « یک خطای غیرمنتظره رخ داد » در وردپرس

یکی از رایج‌ترین خطاها در وردپرس خطای عدم ارتباط امن با WordPress.org است، اگر از وردپرس فارسی استفاده می‌کنید با خطای ( یک خطای غیرمنتظره رخ داد. ممکن است مشکل از WordPress.org یا تنظیمات سرویس‌دهنده شما باشد. اگر کماکان این مشکلات ادامه داشت، لطفا سری به انجمن‌های پشتیبانی بزنید. (وردپرس نتوانست ارتباطی امن با سایت WordPress.org برقرار کند. لطفاً با مدیر سرور خود تماس بگیرید. ) مواجه می‌شوید. در نسخه انگلیسی نیز متن خطا به شکل زیر است:

An unexpected error occurred. Something may be wrong with WordPress.org or this server’s configuration. If you continue to have problems, please try the support forums. (WordPress could not establish a secure connection to WordPress.org. Please contact your server administrator.)

پس قطعی های اخیر و مسدودسازی سرویس‌های خارجی، با بررسی انجمن‌های پشتیبانی وردپرس متوجه شدیم که کاربران بیشتر از قبل با این خطا مواجه می شوند، در واقع در حال حاضر بیشترین گزارشات مربوط به خطای عدم ارتباط امن با WordPress.org است.

همانطور که از متن خطا مشخص است سرویس یا سرور شما نمی‌تواند با WordPress.org ارتباط برقرار کند، عدم برقراری ارتباط موجب می‌شود تا شما با مشکلاتی از جمله:

  • بروزسانی وردپرس، افزونه‌ها و قالب
  • جستجوی افزونه و قالب جدید ( نصب مستقیم از طریق مخزن وردپرس )
  • بروزرسانی ترجمه‌ها
  • تغییر زبان سایت

و هر فرایند دیگر که نیازمند ارتباط با وردپرس است خواهد مواجه شوید. در این مقاله نیز قصد داریم شما را با نحوه رفع خطای یک خطای غیرمنتظره رخ داد یا وردپرس نتوانست ارتباطی امن با سایت WordPress.org برقرار کند آشنا کنیم.

علت بروز خطا

به طور کلی این خطا زمانی مشاهده می‌شود که ارتباط بین سرور شما و وردپرس با خطا مواجه شود، حال اگر از هاست محلی یا لوکال هاست ( xampp, wamp ) استفاده می‌کنید، ممکن است که دسترسی این نرم‌افزار ها به اینترنت محدود شده باشد که ابتدا باید این مورد را بررسی کنید که آیا به اینترنت دسترسی دارید یا خیر؟ اگر به اینترنت دسترسی دارید آیا دسترسی این نرم‌افزارها به اینترنت مسدود شده است یا نه.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

نحوه رفع خطای “یک خطای غیرمنتظره رخ داد”

نحوه رفع خطا درصورتی که از سرور محلی استفاده کنید و یا سایت شما آنلاین باشد و توسط یک سرور آنلاین میزبانی شود مقداری بررسی آن متفاوت خواهد بود. با بروز هر خطایی در وردپرس شما باید چندین مورد را بررسی کنید، مواردی از جمله فعال سازی WP_DEBUG برای پیدا کردن منشا خطا و غیر فعال کردن افزونه ها و استفاده از قالب پیشفرض به طور معمول باعث رفع بسیاری از مشکلات خواهند بود.

پس از انجام مراحل ذکر شده در صورتی که همچنان خطای یک خطای غیرمنتظره رخ داد یا عدم ارتباط با وردپرس را مشاهده می‌کنید برای رفع خطا باید موارد زیر را انجام دهید.

رفع خطا در لوکال هاست

اگر از لوکال‌هاست و نرم افزارهایی چون xampp استفاده می‌کنید ابتدا از متصل بودن نرم افزار و یا سیستم به اینترنت اطمینان حاصل کنید، برای بررسی اتصال نرم‌افزار می‌توانید از نرم‌افزار NetLimiter استفاده کنید. اگر اتصال به اینترنت مشکلی نداشت با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد.

رفع خطا در هاست

اگر سایت وردپرسی شما رد یک هاستینگ ایرانی میزبانی می‌شود می‌بایست این موضوع را به پشتیبانی هاستینگ اطلاع دهید، به طور معمول این خطا بیشتر برای وب‌سایت‌هایی که در ایران میزبانی می‌شوند رخ می‌دهد.

راه حل پیشنهادی ما استفاده از CDN است، اما سرورهای این CDN هم باید داخل و هم خارج از ایران وجود داشته باشند. و البته که اگر قصد استفاده از CDN ایرانی را دارید حتما این موضوع را بررسی کنید که CDN در لیست تحریم نباشد.

استفاده از سرورهایی که در خارج از ایران میزبانی می‌شوند و یا سرویس‌هایی چون Cloudflare نیز این مشکل را رفع خواهد کرد اما ممکن است بسیاری از کاربران در ایران به وب‌سایت شما دسترسی نداشته باشند.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.