پوسته، پروندهٔ استایل style.css را ندارد

رفع خطای پوسته، پروندهٔ استایل style.css را ندارد در وردپرس

یکی از خطاهای رایج در وردپرس خطای موجود نبودن و یا پیدا نکردن فایل style.css پوسته است که با متن پوسته، پرونده ی استایل style.css را ندارد یا فایل style.css در پوسته یافت نشد در وردپرس نمایش داده شود. معمولا زمانی با خطای style.css مواجه می‌شوید که در حال نصب یک پوسته جدید روی سایت هستید. می‌توان گفت رفع این خطا نسبت به سایر خطاها روند ساده‌تری دارد پس نگران نباشید.

دلایل بروز خطای استایل در وردپرس

مشخصا بیشتر زمانی با این خطا مواجه می‌شوید که در حال نصب و یا بروزرسانی پوسته سایت خود باشید. متن خطا کاملا واضح است و موجود نبودن فایل style.css را در پوسته نمایش می‌دهد، فایل style.css یک فایل ضروری در پوسته‌های وردپرس است که اطلاعات نویسنده پوسته، و نام و توضیحات پوسته در این فایل قرار دارد. به همین دلیل هم وردپرس به این اطلاعات برای نصب پوسته نیاز دارد.

متن خطا در نسخه فارسی:

این بسته نمی‌تواند نصب شود. پوسته، پروندهٔ استایل style.css را کم دارد.

نصب پوسته با مشکل مواجه شد.

متن خطا در نسخه انگلیسی:

The package could not be installed. The theme is missing the style.css stylesheet.

Theme install failed.

رفع خطای پوسته، پروندهٔ استایل style.css را ندارد

نگران نباشید اگر با خطای “این قالب فایل style.css را ندارد” مواجه شده‌اید این خطا یکی از خطاهای شایع در قالب‌های وردپرس است و راه‌حل‌های رفع آن در این مقاله موجود است.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

  1. اطمینان از بارگیری صحیح پوسته

اولین چیزی که باید بررسی کنید، این است که فایل قالب را به درستی بارگیری کرده‌اید. ممکن است پروسه آپلود فایل‌ها ناتمام مانده باشد پس فایل zip پوسته دانلود و از حالت فشرده خارج کنید، سپس بررسی کنید که حتما فایل style.css در پوشه وجود داشته باشد، اگر موجود بود مجددا فایل‌های پوسته را آپلود کنید.

  1. بررسی مسیر و نام پوشهٔ پوسته

بعضا ممکن است که فایل فشرده شما حاوی یک sub-folder ( پوشه داخلی ) باشد که اطلاعات فایل در آن پوشه قرار داشته باشد، در این حالت پوسته شما اجرا نخواهد شد و شما با خطای «پوسته، پرونده استایل style.css را ندارد» مواجه می‌شوید چرا که اگر برای مثال نام قالب شما hamgamweb باشد مسیر فایل‌های پوسته به این شکل خواهد شد:

wp-content/themes/hamgamweb/hamgamweb/style.css

دقت کنید که مسیر درست حتما باید به شکل زیر باشد:

wp-content/themes/theme-name/style.css

در بعضی موارد، خطای “پوسته، پرونده استایل style.css را ندارد” به دلیل نام نادرست پوشه قالب نیز رخ می‌دهد. برای مثال، فایل قالبی که شما دانلود کرده‌اید، ممکن است درون یک پوشه دیگری با نام متفاوتی قرار گرفته باشد. برای بررسی این موضوع، به مسیر wp-content/themes در سایت وردپرس خود بروید و مطمئن شوید که نام پوشه قالب دقیقاً با نام قالبی که شما دانلود کرده‌اید هم‌خوانی دارد.

  1. بررسی مقادیر الزامی فایل style.css

در برخی موارد، خطای پوسته پرونده استایل style.css را ندارد به دلیل اشکال در فایل style.css قالب رخ می‌دهد. اگر مسیر فایل درست بود، برای برطرف کردن این مشکل، فایل style.css را ویرایش کنید و کد زیر را ویرایش و در ابتدای فایل style.css قرار دهید:

/*
Theme Name: Theme Name
Author: Author Name
Description: Theme Description
Version: 1.0
License: GNU General Public License v2 or later
License URI: http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html
Text Domain: theme-name
*/

پس از ذخیره اطلاعات، مجددا اقدام به فعالسازی پوسته نمایید.

  1. استفاده از فایل دیگری به جای style.css

گاهی اوقات قالب شما ممکن است فایل دیگری را به جای style.css استفاده کند. درواقع در اینجا فایل style.css رو در مسیر درستی که در توضیحات 2 ذکر شد قرار ندارد و شما با خطای پوسته، پروندهٔ استایل style.css را ندارد مواجه می‌شوید، کافیست در همین مسیر یک فایل به نام style.css ایجاد کرده و کدهای بالا را ویرایش و در فایل خود قرار دهید.

امیدواریم که با انجام این مراحل، این مشکل در قالب وردپرس شما برطرف شده باشد.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.