آموزش برون‌بری یا خروجی گرفتن از وردپرس (Export یا برون‌ریزی)

آموزش برون بری یا خروجی گرفتن از وردپرس (Export یا برون ریزی)

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه خروجی گرفتن از وردپرس یا Export یا برون ریزی وردپرس آشنا کنیم، شما به گرفتن خروجی از وردپرس خود درواقع یک نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید و می‌توانید مطالب و یا اطلاعات سایت خود را به سیستم شخصی و یا به هاستینگ دیگری منتقل کنید. چندین روش برای خروجی گرفتن و یا اکسپورت یک سایت وردپرس وجود دارد که در این مقاله شما به ۳ روش آشنا خواهید شد.

یکی از روش‌های برون‌ریزی با برون‌بری وردپرس استفاده از افزونه Duplicator است که به شما امکان می دهد کلیه اطلاعات سایت خود، از جمله پایگاه داده را دانلود کنید. روش دیگر گرفتن خروجی از وردپرس به صورت دستی از طریق پروتکل انتقال فایل (FTP) و phpMyAdmin است. همچنین اگر فقط می خواهید از محتوای متنی وردپرس را Export کنید، می‌توانید از قابلیت پیشفرض برون‌بری وردپرس استفاده کنید.

استخراج یا برون‌بری سایت وردپرس

توجه داشته باشید قبل از اینکه از سایت خود خروجی بگیرید، می توانید اقداماتی که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهد شد را جهت احتیاط بیشتر انجام دهید. اگر هدف شما انتقال سایت خود به یک هاستینگ جدید است پس از ثبت نام و ایجاد پنل کاربری در هاستینگ جدید، بررسی کنید که آیا هاستینگ جدید خدماتی برای انتقال اطلاعات ارائه می‌دهد یا خیر. بسیاری از هاستینگ‌ها می‌توانند سایت شما را به صورت رایگان یا با هزینه‌ای ناچیز منتقل کنند، بنابراین قبل از اینکه خودتان این کار را انجام دهید، می توانید این مورد را بررسی کنید.

چه زمانی از سایت خود خروجی بگیریم

اگر سایت شما دارای ترافیک بالایی است و بیشتر ترافیک خود را در روز تجربه می کنید و سعی کنید، برای جلوگیری از اختلالات احتمالی شاید بهتر باشد استخراج سایت خود را در ساعات پایانی شب انجام دهید. همچنین، اگر در حال انتقال داده‌های حساس هستید، حتماً دستورالعمل‌های امنیتی مرتبط را مرور کنید.

روش‌های خروجی گرفتن از وردپرس

پیشنهاد می‌شود قبل از هر اقدامی، چک لیستی از وب‌سایت مواردی که قصد خروجی گرفتن از آنها را دارید (افزونه‌ها، قالب‌ها و فایل‌های رسانه‌ای) تهیه کنید. اگر از افزونه‌ای مانند Duplicator استفاده می کنید، می توانید فایل هایی را که قصد استخراج آنها را دارید انتخاب کنید. همچنین در صورتی که برای Export سایت خود از افزونه استفاده می‌کنید توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکل احتمالی یا تداخل، سایت خود را به آخرین نسخه PHP ارتقا دهید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

برون‌بری پیشفرض وردپرس

یکی از روش‌های خروجی گرفتن از وردپرس استفاده از بخش پیشفرض برون‌بری یا برون‌ریزی وردپرس است، این راه حل فقط به شما امکان می دهد اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده سایت خود را استخراج کنید که شامل مطالب وبلاگ، نظرات، برگه‌ها، منوها و دسته بندی‌ها می شود. توجه داشته باشید با این روش نمی توانید از افزونه‌ها و قالب‌های خود را خروجی بگیرید کنید.

در صورتی که هدف شما از گرفتن خروجی یا Export اطلاعات موجود در دیتابیس از جمله (مطالب وبلاگ، نظرات، برگه‌ها و …) است استفاده از برون‌بری وردپرس کافی است اما اگر قصد انتقال افزونه‌ها و سایر موارد را نیز دارید باید از راهکارهای دیگر استفاده کنید.

برای گرفتن خروجی از وردپرس با استفاده از قابلیت برون‌بری وردپرس ابتدا، وارد پشخوان وردپرس شوید و به بخش ابزارها > برون‌بری مراجعه کنید. سپس گزینه هر محتوایی ( در نسخه انگلیسی All content ) را انتخاب کنید و روی دکمه بارگیری پرونده برون‌بری کلیک کنید، توجه داشته باشید این فرایند ممکن است زمانبر باشد.

مسیر کامل: پیشخوان » ابزار‌ها » برون‌بری » هر محتوایی » بارگیری

خروجی گرفتن از وردپرس - برون بری وردپرس

همچنین، اگر قصد دارید فایل دریافتی را در یک سایت دیگر آپلود کنید، می توانید با ورود به داشبورد ابزارها > درون‌ریزی فایل خود را در سایت جدید درون‌ریزی کنید.

افزونه Duplicator

استفاده از افزونه نیز یکی دیگر از روش‌های پیشنهادی ما برای خروجی گرفتن از وردپرس است، Duplicator یک افزونه مناسب است که با استفاده از آن می توانید از مواردی چون افزونه‌ها و قالب‌ها و تمامی موارد دیگر در سایت خود خروجی بگیرید. پس از نصب افزونه به صفحه Duplicator سپس Packages مراجعه کرده و روی گزینه Create New کلیک کنید

خروجی گرفتن از وردپرس - افزونه Duplicator

در صفحه جدید نیز پس از وارد کردن اطلاعات ضروری روی next کلیک کنید.

گرفتن خروجی از وردپرس - افزونه Duplicator

در مرحله بعد اول گزینه Yes. Continue with the build process فعال کرده سپس بر روی گزینه build کلیک می کنیم.

خروجی گرفتن از وردپرس - افزونه Duplicator

در مرحله آخر نیز با کلیک بر روی گزینه One-Click Download می‌توانید فایل خروجی سایت خود را دریافت کنید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

به صورت دستی (FTP و phpMyAdmin)

به صورت کلی می‌توان گفت خروجی گرفتن از وردپرس تفاوت زیادی با تهیه نسخه پشتیبان ندارد، روش بعدی ما برای Export سایت وردپرس به صورت دستی بوده و کاملا مشابه تهیه نسخه پشتیبان است، برای خروجی گرفتن وردپرس به صورت دستی باید به کمک FTP به سرور سایت خود متصل شوید، FileZilla یکی از نرم‌افزارهای مناسب در این زمینه است.

پس از اتصال اگر سایت شما در ساب دامین نیست پوشه public_html را پیدا کنید، تمامی فایل‌های سایت شما داخل این پوشه قرار دارد که می توانید هر اطلاعاتی را از سرور به سیستم خود انتقال دهید.

خروجی گرفتن از وردپرس - برون بری یا export به صورت دستی

همچنین برای خروجی گرفتن داده‌های خود phpMyAdmin استفاده کنید، برای دسترسی به این بخش باید از طریق کنترل پنل هاست خود وارد phpMyAdmin شده، در phpMyAdmin، تب Export را پیدا کرده و سپس بر روی Go کلیک کنید تا اطلاعات دیتابیس به صورت کامل دریافت شود.

گرفتن خروجی از وردپرس - برون بری یا export به صورت دستی

جمع بندی

در این مقاله سعی شد بهترین روش‌های گرفتن خروجی از وردپرس را به شما نشان دهیم، گرفتن خروجی از وردپرس هم از طریق افزونه و هم به صورت دستی به صورت کامل قابل انجام است که ما به شما روش دستی را پیشنهاد می‌کنیم توجه داشته باشید که روش دستی در واقع همان گرفتن نسخه پشتیبان از سایت است.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.