آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس – WC Variations

محصولات متغیر از جمله کاربردی ترین قابلیت‌های ووکامرس هستند، در این مقاله نیز قصد داریم نحوه ایجاد محصول متغیر در ووکامرس را به شما آموزش دهیم. تنوع محصول به شما کمک می کند چندین گزینه را برای یک محصول خاص نمایش دهید(مثال پیراهنی با تنوع رنگی) تا مشتریان بتوانند هر کدام را که می خواهند انتخاب کنند. در ادامه مقاله شما با مزایای محصولات متغیر و و نحوه ساخت محصول متغیر در ووکامرس آشنا خواهید شد.

ویژگی یا attribute در ووکامرس

Attribute یا ویژگی‌ها توضیحاتی برای یک محصول هستند که نکات کلیدی محصول را برای مشتریان مشخص می‌کنند، مواردی چون رنگ، اندازه، وزن و … همگی می‌توانند جزء ویژگی‌های یک محصول باشند. اما این اطلاعات صرفا برای آگاهسازی کاربر از ویژگی‌های محصول مورد نظر است.

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس

محصولات متغیر یا Variations

شما به طور معمول برای محصولات خود ویژگی‌هایی را انتخاب می‌کنید حال از طریق محصولات متغیر می‌توانید به مشتریان خود این امکان را بدهید که محصول را بر اساس ویژگی خاصی خریداری کنند، برای مثال پیراهنی در 3 اندازه Small, Medium و large وجود دارد که مشتری می‌تواند انتخاب کند کدام اندازه برای او ارسال شود.

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس

توجه داشته باشید برای ساخت محصول متغیر در ووکامرس حتما باید ویژگی‌های مورد نیاز را به محصول اضافه کنید.

کاربرد و مزایای محصولات متغیر

در بخش قبلی مقاله با ویژگی‌های ووکامرس آشنا شدید، ممکن است برای شما پیش آمده که محصولاتی را در فروشگاه خود فهرست کردید که دقیقا مشابه هم باشند، برای مثال لباس‌هایی از یک مدل خاص که در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وجود داشته باشند.

حال فرض کنید برای هر رنگ از لباس با هر سایز یک محصول تعریف شود، ممکن است تعداد محصولات فقط برای یک مدل به بیش از 20 محصول برسد. در این حالت محصولات متغیر در ووکامرس بسیار کاربردی خواهند بود، چرا که شما می‌توانید تمامی ویژگی‌ها و حتی قیمت‌های مختلف را برای یک محصول تعریف کنید.

از دیگر مزایای این کار و دسترسی راحت‌تر مشتریان شما به تنوع محصولات است که تاثیر مثبتی در رابط کاربری و رضایت مشتریان شما خواهد داشت. حال که با این قابلیت و بخشی از مزایای آن آشنا شدید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ایجاد محصول متغیر در ووکامرس آشنا کنیم.

نحوه ایجاد محصول متغیر در ووکامرس

در ادامه مقاله نحوه ساخت محصول متغیر را به شما آموزش می‌دهیم. در قدم اول لازم است برای محصولات خود چند ویژگی را اختصاص دهید.

اضافه کردن ویژگی به محصولات سایت

سیستم محصولات متغیر ووکامرس بر ویژگی‌ها متکی است. بنابراین، برای ساخت هر محصول متغیر ، ابتدا باید یک ویژگی مربوط به آن را ایجاد کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد. می‌توانید این ویژگی‌ها را در بخش ویرایش محصول اضافه کنید و یا به مسیر پیشخوان > محصولات > ویژگی‌ها رفته و یک ویژگی جدید را مانند دسته‌بندی‌ها اضافه کنید.

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - اضافه کردن ویژگی به محصول


به عنوان مثال، فرض کنید شما لباس‌هایی را در رنگ های مختلف می فروشید در این حالت ممکن است ویژگی خود را “Color” نامگذاری کنید (برای slug سعی کنید از حروف انگلیسی استفاده کنید). هنگامی که روی دکمه افزودن ویژگی کلیک کنید، ویژگی جدید شما در منوی سمت راست ظاهر می شود:

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - اضافه کردن ویژگی به محصول


پس از ایجاد ویژگی (مثال Color) لازم است رنگ‌ها را نیز به این ویژگی اضافه کنید (برای مثال قرمز، مشکی، سفید). برای اضافه کردن این موارد روی پیکربندی مشخصه ویژگی‌ها کلیک کنید و سپس رنگ‌های مورد نظر خود را اضافه کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - اضافه کردن ویژگی به محصول


در این بخش تغییرات شما به پایان رسید و شما ویژگی مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اید حال کافیست این ویژگی‌ها را برای ایجاد محصول متغیر به یک محصول اختصاص دهید.

اختصاص دادن ویژگی به یک محصول

برای ایجاد محصول متغیر در ووکامرس یک محصول جدید ایجاد کرده و یا به بخش ویرایش یکی از محصولات قبلی بروید سپس در پایین صفحه در بخش اطلاعات محصول گزینه کشویی ( select box ) را روی محصول متغیر قرار دهید:

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - Product Variations Select Box

سپس در منوی کناری روی Attributes یا ویژگی‌ها را کلیک کنید، و یکی از ویژگی هایی که ایجاد کرده‌اید را انتخاب کنید و روی Add کلیک کنید:

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - Product Variations


اکنون، می‌توانید هر ویژگی که محصولی را که در حال ویرایش آن هستید توصیف می‌کند، انتخاب کنید:

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - Product Variations


توجه داشته باشید در گروه مثال رنگ‌ها شما می‌توانید چندین گزینه را انتخاب کنید(مثال سفید، قرمز، مشکی). پس از انتخاب گرینه‌های مورد نیاز حتما گزینه چک‌باکس استفاده برای متغیرها یا Used for variations را فعال کرده و سپس روی ذخیره کلیک کنید.

در این مرحله ویژگی‌های مورد نظر به محصول شما اضافه شده‌اند اما همچنان تاثیری در عملکرد برای مشتریان شما نداشته، در ادامه برای مثال قیمت‌ها را بر اساس ویژگی‌هایی که دارای تیک استفاده برای متغیرها یا Used for variations باشند تعریف می‌کنید تا محصول متغیر شما ایجاد شود.

تعریف قیمت محصول بر اساس ویژگی

در ادامه برای ایجاد محصول متغیر خود روی تب Variations یا تغییرات کلیک کنید سپس در گزینه کشویی افزودن متغیر یا Add variation را انتخاب کرده و روی دکمه برو یا Go کلیک کنید:

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - Product Variations Price


بعد از انجام مراحل بالا در بخش ظاهر شده می توانید یک ویژگی (مانند یک رنگ خاص) را انتخاب کنید:

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - Product Variations Price

سپس می‌توانید تنظیماتی را بر اساس ویژگی انتخاب شده تعریف کنید، توجه داشته باشید تعریف قیمت محصول در این بخش ضروری بوده اما مواردی چون وضعیت موجودی، وزن، ابعاد و موارد دیگر اختیاری است.

آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس - Product Variations Price

پس از ذخیره می‌توانید موارد دیگر را نیز اضافه کنید، کافیست مجددا روی Go کلیک کنید تا منوی جدید ظاهر شود.

جمع بندی

در این مقاله شما با نحوه ایجاد محصول متغیر در ووکامرس آشنا شدید، محصولات متغیر در ووکامرس نقش مهمی در بهبود رابط کاربری و نظم فروشگاه شما دارند و استفاده از این ویژگی به شدت برای هر وب‌سایت فروشگاهی توصیه می‌شود.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان