آموزش رفع خطای Max_Execution_Time در وردپرس

آموزش رفع خطای Max_Execution_Time در وردپرس

یکی از خطاهای رایج در وردپرس خطای max_execution_time است که اغلب به دلیل اجرای ناقص یک اسکریپت PHP به دلیل محدودیت زمانی رخ می‌دهد. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که اسکریپت‌ PHP چیست، علت محدودیت‌های زمانی چیست و چطور باید خطای max_execution_time در وردپرس رفع کرد.

خطای max_execution_time در وردپرس

کلیه افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس به زبان PHP کدنویسی شده اند، در واقع شما زمانیکه وب‌سایت وردپرس خود را راه‌اندازی می‌کنید اسکریپت های PHP فعال هستند و به طور مداوم اجرا می شوند. برای جلوگیری از استفاده بیش از حد منابع سرور اجرای اسکریپت به طور معمول دارای محدودیت زمانی ۳۰ ثانیه‌ای می باشد.

اگر یک اسکریپت در بازه زمانی ۳۰ ثانیه اجرا نشود خطای max_execution_time به شما نشان داده می شود، خطای max_execution_time بیشتر زمانی رخ می دهد که شما بخواهید افزونه یا قالبی را نصب یا بروزرسانی کنید. خطای max_execution_time وردپرس نیز با پیام های مختلف نمایش داده می‌شود، برای مثال:

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded.

همچنین ممکن است در بخش فرانت سایت این خطا به شکل زیر نمایش داده شود:

The site is experiencing technical difficulties.

رفع خطای max_execution_time

در ادامه مقاله شما را با دو راه حل موقت و دائم برای رفع خطای max_execution_time آشنا می کنیم.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

رفع دائمی max_execution_time

همانطور که قبل‌تر به این موضوع اشاره شد خطای max_execution_time وردپرس به دلیل محدودیت زمانی روی یک اسکریپت PHP رخ می دهد. اما به هر حال منشا خطا باید مشخص شود. در بیشتر مواقع نصب افزونه یا طرح زمینه باعث ایجاد این خطا می شود.

محدودیت زمانی اجرای PHP که به صورت پیش‌فرض بر روی سرور اعمال شده اغلب برای اجرای قالب و افزونه‌ها کافیست، اما افزونه و قالب‌های دارای کدنویسی ضعیف یا آلوده به بدافزار برای عملکرد به منابع بیشتری نیاز دارند، اما پیشنهاد می شود برای رفع خطای max_execution_time، افزونه و یا قالب مخرب را از وب‌سایت خود پاک کنید و یا یک مورد مناسب را جایگزین آن کنید.

با توجه به اینکه بروزرسانی گروهی افزونه‌ها ممکن است باعث بروز خطا شود توصیه می‌کنیم بروزرسانی‌ها را به صورت تکی انجام دهید.

بعضی از خطاها ممکن است به یک فایل اشاره کنند که به شما کمک می کنند علت خطا را متوجه شوید. اگر از نسخه جدید وردپرس استفاده می‌کنید ممکن است ایمیلی حاوی نام افزونه یا اسکریپتی که باعث بروز خطا شده است برای شما ارسال شود.

رفع موقت max_execution_time

برای رفع خطای max_execution_time موقت از روش‌های زیر استفاده می کنیم. توجه داشته باشید ممکن برخی از روش‌های بسته به میزبان و پیکربندی سرور نتیجه متفاوتی داشته باشد.

حتما قبل از انجام هرگونه تغییری از وبسایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید نسخه پشتیبان را بازگردانی کنید.

افزونه WP Tools

افزایش زمان اجرای PHP با استفاده از افزونه wp tools

افزونه های زیادی در مخزن وردپرس وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا زمان اجرای PHP را افزایش دهید، در حال حاضر یکی از بروزترین افزونه‌ها، افزونه WP Tools است. پس از نصب افزونه به مسیر زیر رفته:

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

WP Tools → Settings → General Settings

و گزینه Add Max Execution Time Limit به 120 ثانیه یا بیشتر افزایش دهید.

فایل wp-config.php

یکی دیگر از راه های افزایش زمان اجرای PHP ویرایش فایل wp-config.php است. این فایل را باز کنید کدهای زیر را قبل از خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ قرار دهید.

set_time_limit(300);
افزایش زمان اجرای PHP با استفاده از wp-config.php

فایل htaccess

شما با استفاده از فایل htaccess می توانید زمان اجرای PHP را افزایش دهید . کافی است کد زیر را به انتهای فایل اضافه کنید.

php_value max_execution_time 300

فایل php.ini

شما با استفاده از فایل php.ini می توانید زمان اجرای PHP را افزایش دهید . کافی است کد زیر را به انتهای فایل اضافه کنید.

max_execution_time = 300

ممکن است این فایل به صورت پیشفرض مخفی باشید و یا میزبان شما اجازه ویرایش این فایل را به شما ندهد.

جمع بندی

توجه داشته باشید که ممکن است روش‌های فوق با شکست مواجه شود چرا که ممکن است میزبان شما اجازه دسترسی شما به ویرایش و پیکربندی این بخش را نداده باشد در این شرایط بهتر است با پشتیبانی هاست خود در تماس باشید. همچنین برای جلوگیری از بروز خطاهایی چون max_execution_time بهتر است افزونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و قالب سایت خود را از مکان معتبر دریافت کنید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.