رفع خطای Cannot Modify Header Information – Headers Already Sent By

آموزش رفع خطای Cannot Modify Header Information در وردپرس

یکی از خطاهای رایج در وردپرس خطای Cannot Modify Header Information – Headers Already Sent By است البته این نوع خطا در واقع نوعی هشدار است که به شما نشان می دهد که یکی از فایل‌های سایت وردپرسی شما ( فایل افزونه، قالب یا هسته وردپرس ) دچار مشکل شده است. در این مقاله قصد داریم دلیل بروز ارور Cannot Modify Header Information و همچنین نحوه رفع این خطا را به شما نشان دهیم.

علت بروز خطای Cannot Modify Header Information

همانطور که می‌دانید هسته وردپرس بر پایه زبان PHP است، اگر به هر دلیلی یک کد مخرب در Header سایت شما و یکی از فایل‌های PHP موجود در سیستم وجود داشته باشد، شما با خطای Cannot Modify Header Information – Headers Already Sent By نمایش مواجه خواهید شد.

خوشبختانه این خطا اطلاعات زیادی را جهت عیب یابی صحیح ارائه می دهد. به طور معمول پیام خطا، شما را به سمت دو فایل راهنمایی می کند که در واقع فایل اول دارای مشکلی است که از اجرای فایل دوم جلوگیری می کند.

Warning: Cannot modify header information – headers already sent by 
(output started at /public_html/wp-content/plugins/my-plugin/my-functions.php:#) 
in /public_html/wp-includes/pluggable.php on line #

برخی از دلایل بروز خطای Headers Already Sent By به شرح زیر است:

  • فضاهای خالی قبل از بسته شدن تگ PHP
  • یک بلوک HTML قبل از تابع هدر PHP
  • print یا echo و عباراتی که قبل از تابع هدر PHP اضافه شده است
  • مشکل با کد یک افزونه یا قالب

نحوه رفع ارور Cannot Modify Header Information – Headers Already Sent By

در ادامه مقاله شما با دو روش برای رفع این خطا آشنا خواهید شد، روش اول از طریق پیشخوان وردپرس قابل انجام بوده اما اگر به پیشخوان دسترسی ندارید از روش دوم استفاده کنید.

از طریق پیشخوان

اگر به پیشخوان دسترسی دارید، پیشخوان وردپرس دارای یک ویرایشگر پیشرفته برای اعمال تغییرات و ویرایش فایل‌های پوسته و یا افزونه‌های سایت شما است، هنگام مواجه شدن خطای Headers Already Sent By اطلاعاتی در خصوص یک فایل که باعث بروز مشکل شده باشد را مشاهده خواهید کرد در مثال زیر این خطا به فایل functions.php اشاره می‌کند:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by 
(output started at /home/public_html/wp-content/themes/twentytwentyone/functions.php:#) 
in /home/public_html/wp-includes/file-example.php on line 1

کافیست از طریق ویرایشگر وردپرس برای پوسته نمایش > ویرایشگر پرونده پوسته و برای افزونه‌ها به افزونه‌ها > ویرایشگر پرونده افزونه رفته و فایلی که باعث بروز خطا شده است را باز کنید.

نحوه رفع ارور Cannot Modify Header Information – Headers Already Sent By

در این مثال و تصویری که مشاهده می‌کنید یک فاصله خالی قبل از <?php موجب بروز این خطا شده است که با پاک کردن این فاصله و بروزرسانی فایل مشکل حل خواهد شد. توجه داشته باشید بهتر است برای رفع این خطا بهتر است با یک فرد متخصص در تماس باشید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. در این حالت بهتر است افزونه یا قالب مورد نظر را موقتا غیرفعال کنید تا مشکل توسط فرد متخصص حل شود.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

از طریق هاست و FTP

در برخی موارد، منبع خطای Cannot Modify Header Information – Headers Already SentBy مربوط به هسته وردپرس بوده و ممکن است شما به پیشخوان وردپرس دسترسی نداشته باشید. در این حالت بهترین روش دسترسی به فایل مشکل ساز، با استفاده از FTP/SFTP است. برای انجام این کار، می‌توانید از نرم‌افزارهای FTP چون FileZilla استفاده کنید.

علت بروز خطای Cannot Modify Header Information

پس از اتصال به هاست، فایلی را که در خطا به شما نمایش داده شده است را پیدا و آن را ویرایش کنید. همانطور که در بخش قبل هم به این موضوع اشاره شد، مشکلاتی از این قبیل را بهتر است به یک شخص متخصص واگذار کنید.

این گزینه فایل انتخابی را با استفاده از ویرایشگر متن پیش فرض شما باز می کند. پس از باز شدن سند، با رفتن به خطی که پیام خطا به شما نمایش داده است، مشکل را پیدا کنید.

جمع بندی

هرچند که خطای Cannot Modify Header Information – Headers Already SentBy اطلاعات مفیدی را در خصوص دلیل و منشا خطا ارائه می‌دهد با این حال باز هم برای رفع خطا شما نیازمند آشنایی به زبان PHP و تخصص در این زمینه هستید و در صورتی که از تخصص کافی در این زمینه برخودار نیستید پیشنهاد ما کمک از یک فرد متخصص در این زمینه است.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.