آموزش رفع خطای 413 یا Request Entity Too Large در وردپرس

آموزش رفع خطای 413 یا Request Entity Too Large در وردپرس

خطای 413 نیز یکی از خطاهای رایج در وردپرس است، ممکن است شما این خطا را با متن خطای Request Entity Too Large 413 مشاهده کنید. معمولا زمانی که بخواهید فایلی را در وردپرس آپلود کنید، حجم بالای فایل (افزونه، قالب و …) باعث بروز این خطا می شود. توجه داشته باشید که خطای 413 request entity too large یک خطای HTTP در سطح سرور است و فقط مختص وردپرس نیست و بسیاری از سایت‌ها ممکن است این خطا را تجربه کنند.

رفع خطای 413

در ادامه مقاله شما را با چند راه حل برای رفع خطای Request Entity Too Large یا خطای 413 وردپرس آشنا خواهیم کرد تا علاوه بر رفع ارور از بروز خطای 413 نیز جلوگیری کنید.

قبل از انجام هرکاری از وبسایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی امکان بازگشت به وضعیت فعلی وجود داشته باشد.

آپلود فایل‌های بهینه یا آپلود از طریق FTP

البته که این یک راه حل نیست و صرفا روشی برای مواجه نشدن با ارور 413 است، یکی از روش های ساده آپلود فایل‌های کم حجم‌تر در وبسایت است که تاثیر مثبتی در سرعت سایت شما هم خواهد داشت، در صورتی که به اجبار باید یک فایل حجیم را آپلود کنید بهتر است بارگذاری را از طریق FTP و نرم‌افزارهایی چون FileZilla انجام دهید تا با خطای Request Entity Too Large 413 مواجه نشوید.

توجه داشته باشید اگر از طریق FTP هم با این خطا مواجه شدید این خطا دیگر از سمت وردپرس نبوده و مربوط به سرور شماست و باید این موضوع را به هاستینگ خود اطلاع دهید.

رفع محدودیت از طریق فایل php.ini

شما می توانید برای کنترل حداکثر حجم، زمان بارگذاری و محدودیت های منابع و همچنین برای افزایش محدودیت آپلود وبسایت و رفع خطای 413 از فایل php.ini استفاده کنید، برای انجام این کار ابتدا وارد مدیریت فایل هاست خود شده و فایل php.ini را پیدا کنید( ممکن است این فایل در سرور شما مخفی باشد ).

خطای 413 یا Request Entity Too Large رفع محدودیت از طریق فایل php.ini

روی فایل کلیک راست کرده و Edit را انتخاب کنید سپس مقادیر زیر را به میزان دلخواه تغییر دهید سپس فایل را ذخیره کنید.

max_execution_time (max time to upload)
upload_max_filesize (max upload size)
post_max_size (max post size)

سپس وارد وردپرس شوید و چک کنید فایل بدون خطای Request Entity Too Large 413 آپلود می شود.

توجه داشته باشید ممکن است این فایل در سرور شما مخفی باشد و یا اینکه هاستینگ اجازه ویرایش این فایل را به شما ندهد.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

رفع محدودیت از طریق فایل functions.php

فایل functions.php یکی از فایل‌های مهم در وردپرس است که از طریق آن می‌توانید از بروز ارور 413 جلوگیری کنید، کافیست کدهای زیر را به فایل functions.php قالب اضافه کنید:

@ini_set( "upload_max_size", "64M" );
@ini_set( "post_max_size", "64M");
@ini_set( "max_execution_time", "300" );

همچنین در صورت نیاز می‌توانید از افزونه Code Snippets نیز برای اضافه کردن کدها استفاده کنید.

رفع محدودیت از طریق فایل htaccess

یکی دیگر از روش‌های رفع خطای 413 استفاده از فایل htaccess است. اگر سایت وردپرس شما بر روی سرور آپاچی میزبانی می شود، می توانید با تغییر فایل htaccess محدودیت آپلود را افزایش دهید. کافیست وارد مدیریت فایل در هاست خود شده و فایل .htaccess را باز کنید سپس کدهای زیر را به فایل خود اضافه کنید:

php_value upload_max_filesize 64M
php_value post_max_size 64M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300
خطای 413 یا Request Entity Too Large رفع محدودیت از طریق فایل htaccess

تغییر nginx.conf

اگر سرور شما از Nginx به جای Apache استفاده می کند برای رفع خطای 413 می‌توانید تغییرات را از طریق فایل nginx.conf اعمال کنید این روش بهتر است به توسعه دهندگانی واگذار شود که می دانند چگونه فایل را پیدا کرده و تغییراتی در آن ایجاد کنند.فایل nginx.conf حاوی دستورالعمل زیر است:

server {
…
client_max_body_size 64M;
}

جمع بندی

خطای 413 یا Request Entity Too Large 413 یک خطای رایج HTTP تحت سرور بوده که ممکن است در وردپرس تجربه کنید در این مقاله تلاش کردیم تا چندین روش برای جلوگیری از بروز این خطا را به شما نشان دهیم، اگر تمامی مراحل را انجام دادید و ارور 413 رفع نشد باید این مشکل را از طریق پشتیبانی هاست خود پیگیری نمایید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.