با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید

آموزش رفع خطای ”با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید“ در وردپرس

یکی دیگر از خطاهای رایج دیگر در وردپرس خطای “با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید” بوده که به هنگام آپلود فایل با پسوند غیرمجاز نمایش داده می‌شود، این خطا در واقع همان خطای Sorry, this file type is not allowed for security reasons (با عرض پوزش، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست) بوده که در نسخه‌های جدید به Sorry, you are not allowed to upload this file type. تغییر یافته است. در ادامه مقاله به طور کامل دلایل شما را با نحوه بروز این خطا و نحوه ی رفع آن آشنا می‌کنیم.

با عرض پوزش، خطای شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید

وردپرس برای جلوگیری از مشکلات امنیتی به شما اجازه آپلود فرمت‌های مختلفی از فایل‌ها را می‌دهد:

  • Document: .pdf, .doc, .docx, .ppt, .pptx, .pps, .ppsx, .odt, .xls, .xlsx, .psd
  • Images: .jpg, .jpeg, .png, .gif, .webp, .ico
  • Video: .mp4, .m4v, .mov, .wmv, .avi, .mpg, .ogv, .3gp, .3g2
  • Audio: .mp3, .m4a, .ogg, .wav

حال اگر بخواهید یک فایل به غیر از فرمت‌های ذکر شده را آپلود در سایت وردپرسی خود کنید با خطای با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید مواجه می‌شوید. با این حال گاهی اوقات شما ناچارید برخی فایل‌های محدود شده و با فرمتی غیر از موارد مجاز در ردپرس را با وجود خطرات احتمالی موجود بارگذاری کنید. در ادامه مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه محدودیت‌های پیشفرض وردپرس را سفارشی کرده و هر نوع فایلی را که می خواهید، در وبسایت خود آپلود کنید.

رفع خطای شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید

برای رفع خطای Sorry, you are not allowed to upload this file type یا شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید،وردپرس گزینه هایی برای رفع محدودیت‌ها در انواع فایل ها ارائه می دهد تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. شما می توانید با وارد کردن یک کد به فایل های اصلی و یا نصب یک افزونه فایل‌های خود را آپلود کنید.

حتما قبل از انجام هرگونه تغییری از وبسایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید نسخه پشتیبان را بازگردانی کنید.

رفع محدودیت از طریق افزونه

یکی از راه‌های رفع خطای “با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید” استفاده از افزونه است، یکی از افزونه های کاربردی و رایگان وردپرس برای حل این مشکل افزونه File Upload Types by WPForms که می‌توانید این افزونه را از مخزن افزونه‌های وردپرس دریافت نمایید.

شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید - File Upload Types by WPForms

پس از نصب و فعال کردن افزونه، به بخش تنظیمات و سپس File upload Types بروید. در این بخش لیستی از انواع فرمت‌های فایل را مشاهده خواهید کرد کافیست هرکدام از گزینه‌های مورد نظر خود را فعال کرده و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید - File Upload Types by WPForms

همچنین اگر نوع فایل مورد نیاز شما در لیست پیش‌فرض افزونه وجود ندارد، این افزونه دارای تنظیماتی است تا بتوانید فرمت دلخواه خود را نیز اضافه کنید و دیگر با خطای با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید مواجه نشوید.

رفع محدودیت از طریق ویرایش فایل wp-config.php

اگر تمایلی به نصب افزونه در سایت خود ندارید راه دیگر برای اضافه کردن فرمت های مجاز بیشتر در وردپرس و رفع خطای با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید، ویرایش فایل wp-config.php است.

استفاده از این روش باعث می‌شود تمامی فرمت‌ها برای آپلود در سایت مجاز باشند، پیشنهاد ما استفاده از روش بعدی در همین مقاله است.

ابتدا وارد هاست خود شده و فایل wp-config را پیدا کرده، روی فایل کلیک راست کنید و Edit را انتخاب کنید .

شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید - فایل wp-config


سپس کد زیر را قبل از خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ اضافه کنید:

define('ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS', true);
/* That’s all, stop editing! Happy blogging. */

پس اضافه کردن کد فایل را ذخیره کنید و فایل دلخواه خود را آپلود کنید.

رفع محدودیت از طریق ویرایش فایل functions.php

شاید بهترین راه برای رفع محدودیت و خطای Sorry, you are not allowed to upload this file type استفاده از فایل functions.php قالب باشد، البته اگر از این روش استفاده می‌کنید بهتر است تغییرات خود را در پوسته فرزند (Child Theme) اعمال کنید. در غیر این صورت، با بروزرسانی پوسته، تمامی تغییرات شما بازنویسی و حذف می‌شوند.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

از دو روش می‌توانید به این فایل دسترسی داشته باشید:

  1. از طریق پیشخوان: پیشخوان > نمایش > ویرایشگر پرونده پوسته > انتخاب فایل functions.php
  2. از طریق هاست: public_html > wp-content > themes > theme-name > functions.php

پس از باز کردن فایل، به انتهای فایل functions.php بروید و قطعه کد زیر را اضافه و سپس فایل را ذخیره کنید:

function hamgamweb_custom_mime_types( $mimes ) {
  // New allowed mime types.
  $mimes['svg'] = 'image/svg+xml';
  $mimes['svgz'] = 'image/svg+xml';
  $mimes['doc'] = 'application/msword';
  // Optional. Remove a mime type.
  unset( $mimes['exe'] );
  return $mimes;
}
add_filter( 'upload_mimes', 'hamgamweb_custom_mime_types' );


با استفاده از کد بالا امکان آپلود فرمت‌های svg و doc فراهم می‌شود. می‌توانید فرمت‌های دیگر را نیز به همین شکل اضافه کنید.

رفع محدودیت از طریق تغییر فرمت فایل

البته شاید به دلایل امنیتی اجازه آپلود فایل به فرمت‌هایی غیر از فرمت‌های مجاز مشخص شده توسط وردپرس کار درستی نباشد و بهتر باشد که به جای اینکار فرمت فایل خود را به یک فرمت مجاز تغییر دهید برای اینکار نیز می‌توانید از وب‌سایت‌های رایگان زیر استفاده کنید:

اگر ابزار مناسبی برای تغییر فرمت فایل خود پیدا نکردید می‌توانید برای رفع خطای با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید از روش‌های ذکر شده استفاده نمایید.

جمع بندی

متن خطا یا اخطار محدودیت آپلود فایل، بسته به نسخه وردپرس سایت شما ممکن است متفاوت باشد. در نسخه فارسی ممکن است شما خطایی با متن “با عرض پوزش، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست” یا “با عرض پوزش، شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید” مواجه شوید و در نسخه انگلیسی نیز ممکن است متن خطا “Sorry, this file type is not allowed for security reasons” یا “Sorry, you are not allowed to upload this file type” باشد.

در هر صورت با انجام مراحل ذکر شده مشکل اخطار یا ارور شما مجاز به بارگذاری این نوع پرونده نیستید رفع خواهد شد، امیدواریم که این مقاله توانسته باشد در رفع این محدودیت به شما کمک کند اگر راه حل دیگری را می‌شناسید می‌توانید در بخش نظرات همین مقاله آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.