آموزش رفع خطای 407 یا HTTP 407 Proxy Authentication Required

آموزش رفع خطای 407 یا HTTP 407 Proxy Authentication Required

یکی از رایج ترین خطاها در وردپرس خطای 407 یا HTTP 407 Proxy Authentication Required است که باعث می شود محتوای شما غیر قابل دسترس باشد و قطعا این موضوع در دراز مدت منجر به کاهش بازدید می‌شود. در ادامه مقاله علاوه بر دلایل بروز خطای HTTP 407 چند راه حل را برای رفع آن به شما معرفی می کنیم.

ارور یا خطای 407

خطای 407 یا HTTP 407 Proxy Authentication Required زمانی رخ می دهد که پروکسی نمی تواند اعتبار کاربر را تایید کند یا به طور کلی سرور نمی‌تواند درخواست را تکمیل کند. در واقع زمانی که اعتبارنامه (authentication credentials) که یک سرور پروکسی بین کاربر و سرور استفاده می کند وجود نداشته باشد ارور 407 نمایش داده می‌شود.

متاسفانه اغلب پیدا کردن علت دقیق این خطا مشکل است حتی ممکن است توسط خود پروکسی ایجاد شده باشد. همچنین ممکن است که این مشکل به خطای عمومی 400 Bad Request نیز ارتباط داشته باشد.

علت خطای HTTP 407

خطای HTTP 407 مشابه خطای 401 است و به دلیل مجاز نبودن دسترسی اتفاق می‌افتد. تنها فرق این دو خطا این است که خطای HTTP 407 به جای اینکه اتصال مستقیم سرور انجام شود اما در خطای 407 شناسایی یا احراز هویت با پروکسی fail یا ناموفق می‌شود.

شناسایی یا احراز هویت کاربر یکی از مهم ترین فرآیند برای اتصال امن است. digital certificate یکی از اجزای این ارتباط است که ممکن است به شناسه دیجیتال یک شخص، شرکت، برنامه یا ماشین فردی مرتبط باشد. سرور ها قادرند بر اساس شناسه دیجیتال کاربر در خواست ها را تایید و یا رد کنند و در صورت لزوم برای متصل شدن کاربر اجازه دسترسی بدهند یا از دسترسی کاربر ممانعت کنند.در بسیاری از موارد، یک تأخیر ساده در اتصال، اشتباه تایپی یا اشتباه در کد می تواند منجر عدم دسترسی و رد یک شناسه دیجیتال شود.

نحوه رفع خطای 407

از آنجایی که سه طرف مختلف(سرور.کاربر.پروکسی) در این اتصال باهم مرتبط هستند، بهتر است راه‌های مختلف را برای رفع خطای Proxy Authentication Required امتحان کنید. در ادامه مقاله ما چند راه حل که می‌تواند برای رفع ارور 407 به شما کمک کند را معرفی می کنیم، راه حل‌ها به دو دسته سمت کاربر و سمت سرور تقسیم می شوند.

حتما قبل از انجام هرگونه تغییری از وبسایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید نسخه پشتیبان را بازگردانی کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

سمت کاربر

بررسی مشکل سمت کاربر (Client Side) احتمالا سریع ترین مکان برای شروع است. برای شروع سعی کنید با مرورگر و دستگاه های دیگر متصل شوید تا مشخص شود خطای 407 مربوط به دستگاه یا مرورگر نباشد.

همچنین اگر اخیرا در وبسایت خود تغییراتی ایجاد کردید و بعد از اعمال تغییرات با ارور 407 یا HTTP 407 Proxy Authentication Required مواجه شده‌اید شاید لازم باشد تغییرات را حذف کرده و مجدد بررسی کنید. در قدم بعدی حتما از وارد کردن صحیح URL اطمینان حاصل کنید زیرا یک اشتباه تایپی باعث بروز خطای HTTP 407 می‌شود.

حذف و نصب افزونه ها

ممکن است تداخل یک افزونه و یا استاندارد نبودن پوسته موجب بروز خطای 407 شود، اگر می‌توانید به پیشخوان وردپرس خود دسترسی پیدا کنید، به صفحه افزونه‌ها بروید و همه افزونه‌های خود را غیرفعال کنید:

آموزش رفع خطای 407 - غیر فعال کردن افزونه‌ها

سپس مجدد بررسی کنید تا ببینید آیا همچنان با خطا مواجه می‌شوید یا خیر. اگر نه، ممکن است منبع مشکل را پیدا کرده باشید. حالا افزونه های خود را به صورت تکی فعال کنید و پس از فعال کردن هر افزونه، صفحه مورد نظر را refresh کنید. اگر ارور HTTP 407 با فعال کردن یک افزونه خاص ظاهر شد، ممکن است مشکلی در کدنویسی آن افزونه وجود داشته باشد که مانع از دسترسی شما به سرور پروکسی می شود.

اگر قادر به دسترسی به پیشخوان وردپرس نیستید، باید از طریق یک نرم‌افزار FTP مانند FileZilla به سایت خود متصل شوید . هنگامی که اطلاعات خود را وارد کردید و به سایت خود متصل شدید، به مسیر public_html > wp-content رفته سپس پوشه plugins را پیدا کنید و سپس روی پوشه کلیک راست کرده و Rename را انتخاب کنید:

آموزش رفع خطای 407 - تغییر نام پوشه افزونه‌ها

سپس نام پوشه plugins را در FileZilla تغییر دهید، با تغییر نام این پوشه به طور خودکار تمامی افزونه‌های سایت غیرفعال می‌شوند. اکنون بررسی کنید که آیا خطای 407 رفع شده است یا خیر. اگر با غیر فعال شدن افزونه‌ها خطا رفع شد می‌توانید نام پوشه را مجددا به plugins تغییر دهید و وارد پیشخوان خود شوید و افزونه‌های خود را یکی یکی فعال کنید. و پس از فعال کردن هر افزونه، صفحه مورد نظر را refresh کنید تا منشا بروز خطا را پیدا کنید.

بازگردانی تغییرات

اگر تغییراتی مانند نصب افزونه جدید و یا بروزرسانی هر بخشی از وب‌سایت را انجام داده‌اید ممکن است منشا ارور HTTP 407 یا خطای 407 از همین تغییرات باشد شما می توانید با بازگردانی سایت خود به نسخه قبل از ویرایش، این موضوع را بررسی کنید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان

سمت سرور

اگر هیچ یک از مراحل بالا ارور یا خطای 407 یا HTTP 407 را حل نکرد، ممکن است مشکل از سمت سرور (server side) باشد. در ادامه چند روش را برای رفع ارور 407 از سمت سرور معرفی می کنیم.

بررسی گزارش ها – logs

گزارش‌های سمت سرور شما می‌توانند برای ارائه اطلاعات در مورد برنامه‌های شما، از جمله کارهایی که انجام داده‌اند، صفحات درخواستی، سرورهای متصل به آن و موارد دیگر ارزشمند باشند. اگر هاست شما ابزاری برای ثبت گزارش ارائه نمی دهد، می توانید حالت اشکال زدایی (Debug) وردپرس را از طریق اضافه کردن کدهای زیر در فایل wp-config.php فعال کنید.

define( 'WP_DEBUG', true );
define( 'WP_DEBUG_LOG', true );
define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', false );

سپس با مراجعه به فایل log ایجاد شده به دنبال منشا خطا باشید و یا فایل مربوطه را برای یک فرد متخصص ارسال نمایید.

بررسی فایل های پیکر بندی سرور مانند htaccess

یکی از دلایل خطای احراز هویت پروکسی یا HTTP 407 Proxy Authentication Required، تغییر مسیر URL یا Redirect است. بنابراین، بهتر است فایل‌های پیکربندی وب‌سرور مانند htaccess را بررسی کنید تا ببینید آیا دستورات Redirect ناخواسته وجود دارد یا خیر. ابتدا از طریق FileZilla یا پنل مدیریت فایل هاست فایل htaccess را پیدا کنید.

در مرحله اول می‌توانید این فایل را تغییر نام داده و مجدد سایت خود را بررسی کنید. راه حل بعدی ویرایش فایل است، برای ویرایش ابتدا فایل را باز کنید سپس به دنبال خطوط کدی بگردید که شامل عبارت “redirect” یا در “rewrite” هستند.

اگر هر یک از این موارد مشکوک یا غیر ضروری به نظر می رسند، بهتر است آنها را حذف و یا کامنت(غیرفعال) کنید، با اضافه کردن # به قبل از کد (ابتدای خط کد) می توانید هر خط را کامنت کنید. سپس بررسی کنید که آیا هنگام بازدید از سایت خود، همچنان با خطای 407 مواجه می‌شوید یا نه.

جمع بندی

کدهای وضعیت HTTP می توانند طیف گسترده ای از اطلاعات را در مورد درخواست‌های کاربر و سرور ارائه دهند. با این حال، برخی از این پیام ها مشکلاتی مانند خطای HTTP 407 یا همان ارور 407 را نشان می‌دهند. همانطور که گفته شد منبع خطای 407 ممکن است سمت کاربر یا سرور باشد. در ادامه امیدواریم این مقاله به شما در رفع مشکل کمک کرده باشد در صورتی که راه حل دیگری برای رفع خطای 407 دارید می‌توانید از بخش نظرات همین مقاله راه حل خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.