آموزش رفع خطای 501 - HTTP 501 Not Implemented

آموزش رفع خطای 501 – HTTP 501 Not Implemented

در این مقاله قصد داریم شما را با خطای 501 آشنا کنیم، به طور معمول زمانیکه در سایت خود خطایی رخ می‌دهد معمولا با یک کد وضعیت HTTP مواجه می‌شوید. خطای HTTP 501 Not Implemented نیز یکی از خطاهای HTTP Status بوده که به معنی اجرا نشده یا پیاده‌سازی نشده است. عدم اجرا را نشان می‌دهد که سرور از عملکرد مورد نیاز برای انجام درخواست پشتیبانی نمی کند.

تاثیر خطای HTTP 501 بر سئو

برخلاف خطاهایی چون 503 که برای حالت تعمیر و نگهداری استفاده می‌شود و به گوگل و ربات‌های جستجوگر اعلام می‌کند که بعداً وب‌سایت را بررسی کنند، خطای 501 می‌تواند تأثیر منفی بر SEO داشته باشد. اگر سایت شما فقط برای 10 دقیقه از کار افتاده باشد و بارها به طور مداوم توسط خزنده‌ها ( مثال Google Crawler ) بررسی شود، خزنده به سادگی صفحه کش شده را فهرست می‌کند.

اگر سایت برای مدت طولانی‌تری (مثال بیش از 1 روز) با خطا مواجه شده باشد، ممکن است گوگل خطای 501 را به عنوان یک مشکل در سطح سایت ببیند و این می تواند بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر منفی بگذارد . در ادامه مقاله چندین راه برای علت بروز، عیب یابی و نحوه رفع خطای 501 را به شما معرفی می‌کنیم.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

نحوه رفع خطای HTTP 501 Not Implemented

به طور معمول خطای 501 از سمت سرور شما است. در ادامه مقاله چند مرحله برای رفع خطارا معرفی می کنیم، اما معمولا این خطا از سمت میربان و پشتبانی هاست قابل رفع است.

بارگذاری مجدد صفحه

اولین کاری که باید انجام دهید، پس از مدتی ( مثال 10 دقیقه ) مجددا سایت خود را باز کرده و سپس صفحه را با (F5 یا Ctrl + F5) بارگذاری کنید. چرا که ممکن است خطای 503 به صورت موقت ایجاد شده باشید و پس از مدتی رفع شود.

پاک کردن کش مرورگر

ممکن است خطای 501 رفع شده باشد، اما شما به دلیل کش مرورگر همچنان با صفحه خطا مواجه شوید، در این حالت جهت اطمینان از این موضوع بهتر است کش مرورگر خود را پاک کرده و یا با یک سیستم و مرورگر دیگر سایت خود را باز کنید. به جهت اطمینان از اینکه بتوانید مراحل پاکسازی کش را به درستی انجام دهید، نحوه پاکسازی کش در مرورگر گوگل کروم را به شما نشان می دهیم:

از منو ست راست مرورگر روی تنظیمات کلیک کنید

عیب یابی - پاک کردن کش یا کوکی

در منو باز شده روی تنظیمات یا Settings کلیک کنید

عیب یابی - پاک کردن کش یا کوکی

به قسمت پایین صفحه اسکرول کنید و یا از منو سمت چپ روی Privacy and security کلیک کنید و بعد روی Clear browsing data کلیک کنید

عیب یابی - پاک کردن کش یا کوکی

در صفحه باز شده تیک های History، Cookies و Cached را فعال کرده و روی Clear data کلیک کنید

عیب یابی - پاک کردن کش یا کوکی

با انجام این مراحل کش پاک شده و شما می توانید مجددا سایت خود را بررسی کنید.

غیر فعال کردن تنظیمات پروکسی

اگر از یک سرویس پروکسی استفاده می کنید، ممکن است با خطای 501 یا HTTP 501 Not Implemented مواجه شوید، حتی ممکن است یک نرم‌افزار تغییراتی را بر روی سیستم شما اعمال کرده باشد. بدین منظور نیز می‌توانید از بخش تنظیمات پروکسی مرورگر از خاموش بودن تیک بخش Proxy server اطمینان حاصل کنید، حتما گزینه Automatically detect settings را فعال کنید.

آموزش رفع خطای 501 - تغییر پروکسی

جمع بندی

در این مقاله مراحلی برای رفع خطای 501 را به شما کاربران گرامی معرفی کردیم. برخلاف برخی دیگر از کدهای وضعیت HTTP که مراحل عیب‌یابی گسترده‌ای برا مشخص کردن دلیل بروز خطا وجود دارد، خطای 501 معمولا یک مشکل از سمت سرور وب بوده و اگر خطا پس از دقایقی خود به خود حل نشد، توصیه می کنیم برای رفع این خطا با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.