آموزش استفاده از افزونه Gravity forms در وردپرس

آموزش افزونه Gravity forms در وردپرس

Gravity Forms یکی از بهترین افزونه‌های فرم ساز وردپرس است که دارای رابط کاربری ساده بوده و کار با آن بسیار راحت است. برای آموزش افزونه Gravity forms (افزونه گرویتی فرم) نیاز به هیچ پیش زمینه خاصی ندارید ساخت فرم شما فقط با کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) فیلدها انجام می‌شود. افزونه گراویتی فرم فقط دارای نسخه پرمیوم می‌باشد. در این مقاله آموزش استفاده از افزونه Gravity forms را به شما نشان خواهیم داد.

ویژگی های افزونه Gravity Forms

افزونه Gravity Forms دارای ویژگی‌های زیادی بوده و قطعا یکی از بهترین افزونه‌های فرم‌ساز وردپرس است، در ادامه مقاله آموزش افزونه Gravity forms شما را با برخی از ویژگی‌های مهم این افزونه آشنا می‌کنیم.

ویرایشگر فرم

یکی از ویژگی‌های خوب افزونه Gravity Forms رابط کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) است. در ویرایشگر فرم، به راحتی می توانید فیلدهای جدید اضافه کنید، انواع فیلدها را انتخاب کنید و در صورت نیاز، فیلدها را دوباره مرتب کنید. این افزونه ده‌ها نوع فیلد فرم از ورودی متن ساده گرفته تا فیلدهای قیمت‌گذاری را ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید تقریبا هر فرمی که به آن نیاز داشته باشید را بسازید.

ارسال ایمیل

هنگامی که بازدیدکنندگان از فرم‌های شما استفاده می‌کنند، افزونه Gravity Forms می تواند بسته به محتوای پر شده در فرم، موارد ارسالی را برای چندین ایمیل از جمله مدیر سایت، ارسال کننده فرم و … ارسال کند.

منطق شرطی

منطق شرطی به شما این امکان را می‌دهد تا فیلدهای خاصی را بسته به پاسخ یا نیاز کاربر در فرم نمایش یا پنهان کنید.

مبلغ پرداختی

یکی دیگر از ویژگی های محبوب افزونه Gravity Forms فیلدهای قیمت‌گذاری بوده که از طریق این فیلد می توانید به راحتی برای پرداخت‌ها، مستقیما از فرم خود استفاده کنید.

Data Export

اگر نیاز به ذخیره پاسخ‌های فرم دارید می‌توانید از Data به عنوان Excel spreadsheet نیز Export کنید. این امر زمانی مفید است که در حال جمع آوری Data از فرم های خود در مدت زمان طولانی هستید. همچنین افزونه Gravity Forms اطلاعاتی چون Conversion data را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید به سرعت تعداد ارسال‌هایی را که دریافت می‌کنید در مقایسه با تعداد افرادی که فرم را مشاهده می‌کنند مقایسه کنید.

آپلود فایل

یکی دیگر از ویژگی‌های پیشرفته افزونه گراویتی فرم امکان آپلود فایل‌هایی، از جمله تصاویر یا اسناد، در فرم ارسالی توسط کاربر است. حتی می‌توانید فرمی برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید تا از طریق آن در انتشار مطالب در سایت شما مشارکت داشته باشند.

ادغام ها

افزونه Gravity Forms با مصولات و خدمات زیادی از جمله HubSpot، Slack، Mailchimp، Stripe و Constant Contact ادغام می‌شود.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

دانلود و نصب افزونه Gravity Forms

قدم اول از آموزش افزونه Gravity forms، ابتدا افزونه Gravity Forms را خریداری کرده سپس می توانیدفایل را zip شده دانلود کنید و در سیستم خود ذخیره کنید.

با توجه به اینکه افزونه گرویتی فرم رایگان نیست، حتما افزونه را از وب‌سایت سازنده و اصلی افزونه خریداری کنید، تمامی نسخه‌های دیگر این افزونه در سایر فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه‌های ایرانی محصول نال و فاقد اعتبار بوده و ممکن است وب‌سایت شما را با مشکلات جدی روبرو کند. ورود به وب‌سایت اصلی و سازنده افزونه.

دانلود افزونه Gravity Forms

آپلود افزونه

قدم دوم وارد پیشخوان وردپرس شوید و در قسمت Plugins روی گزینه Add New کلیک کنید و سپس روی گزینه Add plugins کلیک کنید فایل افزونه Gravity Forms را آپلود کنید.

آپلود افزونه Gravity Forms

نصب و فعال سازی افزونه

پس از آپلود فایل Install Now و سپس Activate Plugin را انتخاب کنید .

نصب افزونه Gravity Forms

افزودن License key

پس از خرید افزونه Gravity Forms شما دارای License key برای دسترسی به افزونه، پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های خودکار و … هستید. برای دریافت License key وارد حساب کاربری خود در وبسایت Gravity Forms شوید و گزینه Your Licenses را انتخاب کنید، License key را کپی کنید و به پیشخوان وردپرس بروید در قسمت داشبورد گزینه Forms و سپس Settings را انتخاب کنید و License key را در قسمت Support License Key قرار دهید و گزینه save settings را انتخاب کنید.

فعالسازی افزونه Gravity Forms

آموزش استفاده از افزونه Gravity forms

حال که License key شما تأیید شد بهتر است تنظیمات کلی افزونه Gravity Forms را در همان صفحه پیکربندی کنید.این تنظیمات شامل Preferred currency برای پرداخت‌ها ثبت خطا و به‌روزرسانی خودکار پس‌زمینه است. به‌روزرسانی خودکار به شما اطمینان می‌دهند که نسخه افزونه گرویتی فرم در سایت شما همیشه جدیدترین و ایمن‌ترین نسخه است.این تنظیمات را به دلخواه تغییر دهید، سپس روی ذخیره تنظیمات در پایین صفحه کلیک کنید.

تنظیمات افزونه Gravity Forms

افزودن فرم جدید

در ادامه مقاله آموزش افزونه Gravity forms شما با ایجاد اولین فرم در افزونه آشنا می شوید. در داشبورد وردپرس خود گزینه Forms و سپس New Form را انتخاب کنید و پس از آن عنوان و توضیحات دلخواه را به فرم خود اضافه کنید.

ساخت فرم در افزونه Gravity Forms

پس از وارد شدن به ویرایشگر فرم، می توانید از کشیدن و رها کردن فیلدها و ابزارهای سفارشی سازی برای ایجاد فرم مورد نظر خود استفاده کنید.

ویرایشگر فرم افزونه Gravity Forms

افزودن فرم به وبسایت

هنگامی که اولین فرم شما تکمیل شد می‌توانید آن را به مطالب خود اضافه کنید. کافیست بخش ویرایش یکی از مطالب خود را باز کنید و دکمه Add Form برای انتخاب فرم مورد نظر و اضافه کردن آن به مطلب خود استفاده کنید، اگر از ویرایشگر بلوک وردپرس (gutenberg) استفاده می‌کنید در قسمت جستجوی بلوک‌ها می‌توان این گزینه را پیدا کرد.

اضافه کردن افزونه Gravity Forms به مطالب

جمع بندی

در این مقاله به صورت خلاصه با افزونه Gravity forms آشنا شدیم که یکی از محبوبترین و کاربردیترین افزونه های فرم ساز وردپرس است، با استفاده از این افزونه شما به راحتی می توانید فرم دلخواه خود را ساخته و سفارشی‌سازی‌های بسیاری را از طریق قابلیت‌های این افزونه روی فرم‌ها اعمال کنید. این مقاله به مرور بروزرسانی و کامل‌تر خواهد شد.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان