9 افزونه برتر پشتیبان گیری از وردپرس

9 افزونه برتر پشتیبان گیری از وردپرس

به دنبال بهترین افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس هستید ؟

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت همیشه از مهم ترین مباحث در حفظ امنیت سایت بوده، به این دلیل که ممکن است سایت شما به هر دلیلی غیر فعال شود و یا فایل های شما از دسترس خارج شوند. در صورتی که شما یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کرده باشید دیگر نگران از دست دادن اطلاعات و محتوای خود نخواهید بود.

در این مقاله در همگام وب ما سعی کرده ایم که محبوبترین افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس را با هم مقایسه کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین افزونه را نسبت به نیاز خود انتخاب کنید.

انتخاب بهترین افزونه پشتیبان گیری از وردپرس

بدون درنظر گرفتن بزرگی یا کوچکی کسب و کار اینترنتی شما همیشه استفاده از یک افزونه مناسب پشتیبان گیری از وردپرس نیاز است اما از آنجا که افزونه های زیادی برای پشتیبان گیری موجود است، شاید انتخاب از میان این افزونه ها گیج کننده باشد. شما همیشه برای انتخاب صحیح باید به دنبال چند فاکتور مهم در افزونه ها باشید.

روش های پشتیبان گیری و گرفتن بکاپ از سایت

  • پشتیبان گیری از دیتابیس : افزونه‌هایی که فقط قابلیت گرفتن نسخه پشتیبان از دیتابیس « پایگاه داده » را دارند.
  • پشتیبان گیری کامل : افزونه‌هایی که قابلیت بکاپ گیری از کل سایت را دارند که شامل پایگاه داده ها و تمامی محتوا است.
  • پشتیبان گیری برنامه ریزی شده : افزونه‌هایی که دارای یک قابلیت بسیار کاربردی جهت ایجاد نسخه پشتیبان به صورت خودکار در زمان های معین توسط شما هستند.

مکان ذخیره سازی نسخه پشتیبان

قبل تر افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس، فایل های بکاپ را فقط در سرور شما ذخیره سازی می کردند اما امروزه برای بهبود امنیت، افزونه های برتر پشتیبان گیری از وردپرس امکان ذخیره نسخه پشتیبان را در مکان هایی چون Google Drive, Dropbox و یا Amazon S3 فراهم کرده اند. در قدم آخر قصد داریم شما را با بهترین افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس آشنا کنیم.

1. افزونه UpdraftPlus

افزونه updraftplus

UpdraftPlus یکی از بهترین افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس در بین افزونه های مشابه است. این افزونه با بیش از 3 میلیون نصب فعال، به عنوان محبوب ترین راه حل برای پشتیبان گیری از وردپرس رتبه بندی شده است.

حتی نسخه رایگان افزونه UpdraftPlus دارای قابلیت پشتیبان گیری کامل، دستی یا برنامه ریزی شده از تمام پرونده های وب سایت از جمله پایگاه داده، پلاگین ها و پوسته های سایت است. رابط کاربری این افزونه بسیار ساده بوده و شما با کمترین دانش فنی می توانید نسخه های پشتیبان خود را ایجاد و در صورت لزوم استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت های مهم افزونه، استفاده از چندین گزینه ذخیره سازی ابری از جمله Google Drive ، Dropbox و Amazon S3 است. همانطور که مشاهده می کنید نسخه رایگان این افزونه به تمامی ویژگی های ضروری مجهز بوده اما در صورتی که بخواهید این ویژگی ها را بهبود بخشید می توانید از نسخه تجاری افزونه استفاده کنید.

استفاده از محصولات نال شده به هیچ وجه توصیه نمی شود برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله آموزشی خطرات استفاده از محصولات نال شده مراجعه کنید.

دریافت افزونه UpdraftPlus

2. افزونه BackupBuddy

افزونه backupbuddy

BackupBuddy از اوایل سال 2010 از چندین میلیون وب سایت وردپرس محافظت می کند. افزونه BackupBuddy فقط با چند کلیک، این امکان را برای شما فراهم می کند تا از طریق پیشخوان وردپرس از وب سایت خود پشتیبان بگیرید. شما همچنین می توانید پشتیبان گیری خودکار را برنامه ریزی کنید، و پرونده های پشتیبان خود را در یک مکان دیگر ذخیره کنید و پرونده های خود را به سرعت بازیابی کنید.

توانایی تعمیر و بهینه سازی پایگاه داده شما یکی از ویژگی های منحصر به فرد BackupBuddy است. شما با خرید پلاگین، 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در Stash Live دریافت خواهید کرد. Stash Live به طور مداوم از تغییرات پایگاه داده شما مانند پست های جدید یا اصلاح شده پشتیبان تهیه می کند. نکته مهم سازگاری Stash Live با میزبانی اشتراکی است.

با توجه به اینکه BackupBuddy دارای نسخه رایگان نیست، در صورتی که قادر به خریداری نسخه تجاری افزونه نیستید از افزونه های دیگر استفاده کنید.

خرید قانونی افزونه BackupBuddy

3. افزونه VaultPress (with Jetpack)

افزونه VaultPress

VaultPress یکی دیگر از افزونه های قدرتمند پشتیبان گیری از وردپرس است که توسط Automattic، تیم پشتیبانی WordPress.com ساخته شده است.

با استفاده از VaultPress می توانید با real-time syncing یا به صورت روزانه ، از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین این افزونه اسکن های امنیتی را هم به طور منظم انجام می دهد، بنابراین می توانید تهدیدات احتمالی را به راحتی شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید و در صورتی که بدافزار یا ویروس شناسایی شود میتوانید به سادگی اقدام به حذف آن کنید.

VaultPress در حال حاضر بخشی از افزونه Jetpack است، بنابراین شما برای استفاده از این افزونه نیازمند نصب Jetpack و متصل کردن وب سایت خود به WordPress.com هستید.

دریافت افزونه VaultPress

4. افزونه WP Time Capsule

افزونه wp time capsule

اگر می خواهید فقط از پرونده های اخیر خود و نه از کل سایت وردپرس خود پشتیبان تهیه کنید، WP Time Capsule یک راه حل مناسب برای شماست. با WP Time Capsule می توانید نسخه پشتیبان از وب سایت خود را در سایت هایی چون Google Drive ، Dropbox یا Amazon S3 ذخیره کنید. یکی مزیت اصلی WP Time Capsule استفاده بسیار کم از منابع سرور است.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

برای استفاده از افزونه WP Time Capsule در سایت خود، شما نیازمند ایجاد یک حساب کاربری در WP Time Capsule هستید، و پس از ثبت نام میتوانید پلاگین رایگان را نصب کنید و سپس cloud را به افزونه خود متصل کنید تا بتوانید فایلهای پشتیبان وردپرس خود را در مکان دلخواه ذخیره کنید. پس از تکمیل نسخه پشتیبان کامل، می توانید زمانی را برای تهیه نسخه پشتیبان از پرونده های اخیراً تغییر یافته خود تعیین کنید.

دریافت افزونه WP Time Capsule

5. افزونه BackWPUp

افزونه BackWPUp

BackWPUp یکی دیگر از افزونه های قدرتمند پشتیبان گیری از وردپرس است که از بکاپ کامل از وردپرس شما ایجاد می کند و نسخه های پشتیبان را در Dropbox یا Amazon S3 ذخیره می کند. همچنین نسخه تجاری افزونه به شما امکان می دهد تا فایلهای پشتیبان را در Google Drive و Amazon Glacier ذخیره کنید.

دریافت افزونه BackWPUp

6. افزونه BackUpWordPress

افزونه BackUpWordPress

BackUpWordPress یک افزونه پشتیبان گیری easy-to-use است به این دلیل که شما به انجام هیچ تنظیماتی نیاز ندارید. این افزونهپس از فعال شدن از پرونده های شما به طور مستقیم از یک نسخه پشتیبان تهیه می کند.

به طور پیش فرض پرونده های پشتیبان در سرور شما و در مسیر wp-content/backups/ ذخیره می شوند، اما در صورت تمایل می توانید مسیر را به راحتی تغییر دهید. که توصیه می شود که مسیر را تغییر دهید تا از امنیت بیشتری برخوردار باشید.

این افزونه می تواند روی سرورهای لینوکس و ویندوز به طور یکسان کار کند. همچنین به شما امکان حذف پرونده هایی را که نمی خواهید از آنها پشتیبان تهیه کنید فراهم می کند. البته این افزونه مدت زیادیست که بروزرسانی نشده است.

دریافت افزونه BackUpWordPress

7. افزونه Duplicator

افزونه Duplicator

Duplicator یکی دیگر از افزونه های قدرتمند پشتیبان گیری از وردپرس است، این افزونه از تمام پرونده های وردپرس شما یک نسخه پشتیبان با فرمت zip تهیه می کند، در این صورت شما می توانید نسخه های پشتیبان را به صورت آفلاین بارگیری کنید. یکی از مزایای منحصر به فرد استفاده از افزونه Duplicator توانایی کلون سازی سایت های از قبل پیکربندی شده شماست.

به جای پیکربندی دستی پوسته ها یا پلاگین های مورد علاقه خود ، Duplicator به شما امکان می دهد یک سایت را پیکربندی کنید. به این ترتیب می توانید سایت های وردپرس از قبل پیکربندی شده خود را به مکان های مختلف منتقل کنید.

این افزونه هم مانند سایر افزونه های مطرح پشتیبان گیری از وردپرس به شما امکان پشتیبان گیری برنامه ریزی شده و ذخیره سازی در سرور های ابری را می دهد.

دریافت افزونه Duplicator

8. افزونه WP-DB-Backup

افزونه WP-DB-Backup

WP-DB-Backup به شما امکان می دهد از پایگاه داده وردپرس «دیتابیس وردپرس» خود پشتیبان تهیه کرده و آن را به آدرس مورد نظر خود ایمیل کنید. همانطور که از نام افزونه مشخص است، این افزونه فقط قادر به ایجاد نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس است، و شما باید به صورت دستی از سایر پرونده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. WP-DB-Backup می تواند راه حل مناسبی برای کسانی سایت خود را زیاد بروز نمی کنند باشد. این افزونه بیش از سه سال است که بروزرسانی نشده است.

دریافت افزونه WP-DB-Backup

9. افزونه WP Database Backup

افزونه WP Database Backup

WP Database Backup یکی دیگر از افزونه های رایگان برای پشتیبان گیری از وردپرس است، البته این افزونه تنها از پایگاه داده بکاپ می گیرد. با استفاده از این افزونه، می توانید پشتیبان گیری و بازیابی را فقط با یک کلیک انجام دهید. این افزونه ویژگی های بیشتری نسبت به افزونه WP-DB-Backup ارائه می دهد، اما در حالت کلی هر دو افزونه بسیار مشابه هستند.

دریافت افزونه WP Database Backup

اما بهترین پلاگین پشتیبان گیری از وردپرس برای شما کدام است؟

بدون شک ، UpdraftPlus بهترین افزونه پشتیبان گیری از وردپرس برای وب سایت شما است. UpdraftPlus یک راه حل کامل برای تهیه نسخه پشتیبان است که با تمام ویژگی های ضروری ارائه می شود. نکته جالب توجه این است که ویژگی های نسخه رایگان این افزونه در بسیاری از افزونه های تجاری هم ارائه نمی شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین افزونه پشتیبان گیری از وردپرس بر حسب نیاز خود انتخاب کنید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان