آموزش نصب افزونه در وردپرس از طریق هاست یا نرم افزار های FTP، پیشخوان و یا Github

آموزش نصب افزونه در وردپرس از طریق هاست یا نرم افزار های FTP، پیشخوان و یا Github

امروز قصد داریم با آموزش نصب افزونه در وردپرس، شما را با نحوه نصب افزونه از طریق پیشخوان، هاست و یا github در وردپرس آشنا کنیم. اما ابتدا ببینیم که افزونه چیست و چه کاربردی برای یک سایت وردپرسی دارد؟

افزونه یا پلاگین وردپرس در واقع امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به سایت شما اضافه می‌کند. در واقع پلاگین ها یا افزونه ها کدهای مکملی برای کامل کردن هرچه بیشتر سایت شما و یا افزایش ویژگی های و قابلیت های سایت هستند.

و اما در این مقاله ما قصد داریم تا آموزش نصب افزونه در وردپرس را به‌ صورت کامل و تصویری توضیح دهیم. اگر توضیحات راجب افزونه ها برای شما کافی نبود می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

چرا یک افزونه را نصب کنیم ؟

همان طور که بالاتر توضیح داده شد و همچنین در صورتی که مقاله افزونه وردپرس و کاربرد افزونه ها در وردپرس را مطالعه کرده باشید، متوجه شده اید که یک افزونه وردپرس به شما امکانات و قابلیت‌های فراوانی می‌دهد.

شما با استفاده از یک افزونه می‌توانید سایت وردپرسی خود را ارتقاء داده و ویژگی های جدیدی به سایت خود اضافه کنید. در مخزن وردپرس هزاران افزونه به صورت رایگان و در انواع مختلف و ویژگی ها و قابلیت های متفاوت در اختیار شما قرار گرفته‌ است که شما می‌توانید از هریک از این افزونه ها استفاده‌ کنید.

همانطور که ذکر شد وردپرس دارای هزاران افزونه رایگان با قابلیت های مختلف است، آیا باید از همه ی افزونه ها استفاده کرد ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله آموزشی چه تعداد افزونه در وردپرس نصب کنیم + خطرات احتمالی در نصب افزونه های وردپرس را مطالعه کنید.

برای نصب افزونه در وردپرس چه مواردی مهم هستند ؟

نصب افزونه در وردپرس نیازمند در نظر گرفتن مواردی است در صورتی که شما مقاله خطرات احتمالی در صورت بی احتیاطی در نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کرده باشید حتما با با این موارد آشنا شده اید.

به طور خلاصه مواردی که شما باید هنگام نصب افزونه در وردپرس در نظر داشته باشید شامل ناسازگاری افزونه یا پلاگین مورد نظر با پوسته و یا سایر افزونه های شماست حتی ممکن است افزونه مورد نظر با نسخه وردپرس شما هم سازگاری نداشته باشد که احتمالا باعث بروز مشکلات جدی و دریافت خطاهای متعددی خواهد شد.

بسیاری از افزونه‌های موجود در وب ممکن است توسط برخی از سایت‌های غیر معتبر به شما ارائه شوند و به اصطلاح نال شده باشند و شما در صورت استفاده و نصب این پلاگین ها در وردپرس شما را با مشکلات امنیتی مواجه سازند، افزونه های نال شده از جمله مخرب ترین موارد برای شما محصوب می شوند.

ما یک مقاله در خصوص افزونه ها و محصولات نال شده و خطرات استفاده از محصولات نال شده را برای شما آماده کرده ایم که مطالعه آن می تواند کمک بزرگی برای اجتناب از این گونه محصولات باشد.

آموزش نصب افزونه در وردپرس

در صورتی که شما برای نصب افزونه ها در وردپرس با مشکل مواجه هستید با مطالعه این مقاله، به طور کامل با نحوه نصب یک افزونه در وردپرس آشنا خواهید شد.

در این مقاله سعی شده تا طریقه نصب افزونه ها از طریق پیشخوان یا هاست و یا Github به صورت کامل و تصویری آموزش داده شود تا شما دیگر مشکلی در خصوص نصب افزونه ها در سایت خود نداشته باشید.

آموزش نصب افزونه در وردپرس از طریق پیشخوان

نصب افزونه در وردپرس بسیار ساده بوده، برای نصب افزونه ها از طریق پیشخوان ابتدا به بخش افزونه ها یا Plugins در منوی مدیریت سایت وردپرسی خود رفته و با نگه داشتن موس روی افزونه ها در پنل باز شده روی گزینه افزودن کلیک کنید. البته در صورتی روی خود افزونه ها هم کلیک کنید وارد صفحه افزونه های نصب شده در سایت شما می شوید و شما در بالای صفحه مجددا گزینه افزودن را مشاهده خوهید کرد.

با توجه به اینکه این مقاله یک مقاله آموزشی سطح مبتدی بوده، تلاش کرده ایم تا تمامی موارد کامل و با زبان ساده بیان شود تا کاربران تازه‌کار مشکلی در نصب افزونه در وردپرس و به کارگیری موارد ذکر شده نداشته باشند.

HamgamWeb.com

و اما ادامه آموزش آموزش نصب افزونه در وردپرس، پس از کلیک رو گزینه افزودن صفحه ای مشابه عکس زیر را مشاهده در این قسمت شما با کلیک روی گزینه نصب در هر افزونه می توانید آن افزونه را نصب کنید، دقت کنید که قسمت پابرگ افزونه ها اطلاعاتی حاوی تاریخ بروزرسانی افزونه ها و سازگاری افزونه ها با نسخه وردپرس شما دیده می شود.

در عکس زیر نشان می دهد که افزونه Akismet با نسخه وردپرس فعلی سازگار بود و افزونه ویرایشگر کلاسیک سازگار نیست، در این صورت باید در خصوص نصب افزونه های ناسازگار با احتیاط بیشتری اقدام کرد زیرا هدف از نصب افزونه در وردپرس ایجاد قابلیت جدید و ارتقا است و ما نمیخواهیم که سایت با مشکل رو به رو شود، در این بخش با کلیک روی گزینه جزئیات بیشتر اطلاعات بیشتری راجع به هر افزونه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

در این قسمت شما چند تب را مشاهده می کنید که افزونه های وردپرس را بر اساس ویژه، محبوب، توصیه شده و علاقه مندی ها دسته بندی کرده است، و شما به تمامی افزونه ها دسترسی خواهید داشت، همچنین شما در فیلد جستجوی سمت چپ و در قسمت جستجوی افزونه های با وارد کردن نام یک افزونه یا یک کلیدواژه به افزونه های مشابه دسترسی خواهید داشت.

آموزش نصب افزونه در وردپرس از طریق هاست یا نرم افزار های FTP، پیشخوان و یا Github

اما در صورتی که شما یک افزونه را از قبل دریافت کرده اید، باید این افزونه را در سایت خود بارگذاری کنید برای بارگذاری در قسمت بالای صفحه روی دکمه بارگذاری افزونه کلیک کنید. با کلیک بر روی بارگذاری افزونه با فیلدی مشابه عکس زیر مواجه خواهید شد.

آموزش نصب افزونه در وردپرس از طریق هاست یا نرم افزار های FTP، پیشخوان و یا Github

برای آموزش نصب افزونه در وردپرس کافیست با کلیک روی گزینه Browse فایل خود را وارد کرده یا اینکه فایل خود در قسمت No file selected درگ کنید و سپس روی دکمه نصب کلیک کنید، پس از کلیک شما به بخش نصب افزونه منتقل می شوید و در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند بارگذاری افزونه، پس از لحظاتی با گزینه های فعال کردن افزونه و بازگشت به نصب کننده افزونه‌ها مواجه خواهید شد.

البته بسته به حجم افزونه، این فرایند ممکن است کمی زمان‌بر باشد، صفحه مورد نظر را تا وقتی که با پیغام مربوطه مواجه می شوید نبندید. توجه داشته باشید که افزونه شما حتما باید با فرمت zip باشد. پس از کلیک روی فعال کردن افزونه، افزونه شما به درستی نصب شده و شما میتوانید از ویژگی های جدید افزونه مورد نظر خود بهره مند گردید.

آموزش نصب افزونه در وردپرس از طریق هاست یا نرم افزارهای FTP

در بسیاری از مواقع شما ممکن است امکان بارگذاری یا نصب افزونه در وردپرس از طریق پیشخوان را نداشته باشید، در این حالت باید افزونه یا پلاگین خود را از طریق هاست بارگذاری کنید. این روش بسیار ساده بوده و شما فقط نیاز دارید تا پوشه افزونه خود را در قسمت پلاگین های وردپرس آپلود کنید.

ابتدا وارد هاست خود شده و فایل منیجر یا مدیریت فایل را باز کنید.

آموزش نصب افزونه از طریق هاست یا FTP (1)-min

در صورتی که از نرم افزار های FTP استفاده می کنید نیازی به انجام مراحل بالا نیست. سپس وارد پوشه public_html شوید. در public_html وارد پوشه wp-content شوید.

آموزش نصب افزونه از طریق هاست یا FTP

در این بخش شما باید وارد پوشه plugins شوید. تمامی افزونه های شما در این پوشه قرار دارند.

آموزش نصب افزونه از طریق هاست یا FTP (3)

داخل پوشه plugin، شما لیست تمامی افزونه های نصب شده بر روی سایت خود را مشاهده می کنید قدم بعدی بارگذاری و آپلود افزونه شما در این پوشه است. در صورتی که شما مستقیما پوشه افزونه را آپلود کنید نیاز به کار خاصی نیست، اما در صورتی که افزونه شما به صورت فایل zip باشد شما نیاز دارید تا پس از بارگذاری فایل خود را از حالت zip خارج کنید.

برای آپلود روی گزینه آپلود در بالای صفحه، و یا اینکه داخل پوشه plugins در یک فضای خالی کلیک راست کرده و گزینه آپلود را انتخاب کنید و افزونه مورد نظر خود را بارگذاری کنید، این فرایند بسته به حجم افزونه ممکن است زمان بر باشد.

در صورتی که افزونه شما به صورت فایل zip یا فشرده شده باشد باید محتویات فایل را استخراج کنید که برای این کار باید از گزینه استخراج یا Extract استفاده کنید.

آموزش نصب افزونه از طریق هاست یا FTP (5)

پس از آپلود شدن فایل و قرار گرفتن پوشه افزونه در قسمت افزونه ها، افزونه روی سایت وردپرس شما به درستی نصب شده است اما در حال حاضر افزونه غیر فعال است، برای فعالسازی افزونه شما باید به پیشخوان وردپرس و بخش افزونه ها و منوی افزونه های نصب شده مراجعه کنید و افزونه مورد نظر را فعال کنید. مسیر کامل در توضیحات بالا به شکل زیر است:

public_html/wp-content/plugins/

آموزش نصب افزونه در وردپرس از طریق Github

شما همچنین قادر به نصب افزونه های github در وردپرس هستید، در گیت هاب توسعه دهندگان می توانند افزونه ها و اسکریپت های خود را به اشتراک بگذارند و این موارد به اشتراک گذاشته شده برای تمامی کاربران قابل دریافت خواهد بود.

برای دریافت افزونه از Github، کافیست در قسمت جستجو نام افزونه مورد نظر خود را جستجو کرده و سپس با کلیک بر روی دکمه Clone or Download افزونه را دانلود کنید.

نصب افزونه از طریق githun در وردپرس

پس از دانلود و ذخیره فایل شما از طریق هر کدام از روش های بارگذاری که بالاتر ذکر شده است می توانید افزونه خود را نصب و فعال کنید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان