CDN چیست و چرا برای وردپرس از CDN استفاده کنیم؟

بهترین CDN های رایگان

در این مقاله قصد داریم بهترین CDN های رایگان را بر اساس قابلیت هایی که دارند به شما معرفی کنیم. در دنیای امروز که میانگین سرعت اینترنت در مناطق پیشرفته از نظر فناوری از 10 مگابیت در ثانیه بیشتر است تعجبی ندارد که خدمات CDN رشد می کنند. از طرفی به لطف خدماتی مانند Google Fiber ، Cox Gigablast یا Centurylink Gigabit ممکن است باعث بی ثباتی سرور ما شوند.

به همین دلیل استفاده از CDN می تواند برای یک سایت بسیار مفید باشد. یک CDN خوب و معتبر نه تنها در هزینه های پهنای باند شما صرفه جویی می کند بلکه موجب افزایش سرعت سایت و رتبه شما نیز خواهد شد. CDN مخفف Content Delivery Network به معنی شبکه تحویل محتوا است، درواقع CDN شبکه ای از سرورهاست که محتوای استاتیک کش شده را از وب سایت ها بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر به کاربران تحویل می دهد.

اگر توضیحات بالا برای شما کافی نبود قبل از استفاده از این مقاله برای انتخاب بهترین CDN رایگان برای شما پیشنهاد می کنیم مقاله CDN چیست و چرا باید از CDN استفاده کنیم را مطاله نمایید تا درک کاملی در خصوص این سرویس داشته و با کم و کیف این سرویس آشنا شوید.

لیست بهترین CDN های رایگان

در ادامه مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از بهترین CDN های رایگان آشنا کنیم،

1. Cloudflare

بهترین CDN های رایگان - Cloudflare

CloudFlare به عنوان یکی از بهترین CDN های رایگان و یا شاید بهترین CDN رایگان برای کاربران شناخته شده است، در سیستم محبوب وردپرس نیز CloudFlare به عنوان محبوبترین و پر استفاده ترین CDN شناخته می شود. کلودفلر یکی از معدود سرویس دهندگان پیشرو در خدمات CDN است که در واقع یک طرح کاملا رایگان را ارائه می دهد. CloudFlare با پشتیبانی از 115 سرور در مناطق جغرافیایی مختلف سرعت، قابلیت اطمینان و محافظت در برابر حملات اساسی DDoS را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که فقط افزونه ی وردپرس کلودفلر دارای بیش از 200 هزار نصب فعال است.

2. Incapsula

بهترین CDN های رایگان - Incapsula

Incapsula نیز در مقابله با حملات DDoS عملکرد خوبی را در مقایسه با دیگر رقبایش داشته است. تکنولوژی ارائه‌شده توسط شرکت Incapsula مجهز به دیتابیس بسیار دقیقی حاوی آدرس‌های آی‌پی مربوط به پروکسی‌های مشکوک است. همچنین قابلیت تشخیص بررسی رفتار کاربران و ربات‌ها و همچنین شناسایی به اصطلاح Scraper را در وب‌سایت دارا است. این ویژگی در صورتی که شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید بسیار مفید خواهد بود.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

Incapsula در وردپرس نیز از محبوبیت بالایی برخودار بوده و اگر شما از سیستم محبوب وردپرس استفاده می کنید یک افزونه کاربردی نیز برای این سرویس طراحی شده که می توانید این افزونه را در مخزن وردپرس دریافت نمایید. Incapsula نیز به دلیلی عملکرد خوب خود به عنوان یکی از بهترین CDN های رایگان شناخته شده است.

3. Cloudinary

بهترین CDN های رایگان - cloudinary

اگر شما دارای وب سایتی هستید که وابستگی زیادی به تصاویر دارد ( مثال خدمات عکاسی یا نمونه کارهای طراحی ) بارگیری تصاویر خود در یک سرور دیگر ایده خوبی است. در نهایت مقدار زیادی از پهنای باند با ارزش را ذخیره خواهید کرد. Cloudinary یک راه حل قدرتمند برای مدیریت تصویر است که می تواند تصاویر شما را میزبانی کند، اندازه آنها را در حین پرواز و تعداد زیادی ویژگی جالب دیگر تغییر دهد. طرح رایگان Cloudinary فضای ذخیره سازی 2 گیگابایتی با پهنای باند 5 گیگابایتی را ارائه می دهند. البته که عملکرد این سرویس به دیگر سرویس های موجود در مقاله بهترین CDN های رایگان مقداری متفاوت بوده.

4. AWS Cloudfront

بهترین CDN های رایگان - AWS cloudfront

AWS مخفف Amazon Web Service یکی دیگر از سرویس های ارائه دهنده CDN با عملکرد بالا برای مردم با قیمت مناسب و به صرفه است. یکی از خدمات آنها Amazon CloudFront است که یک شبکه توضیع محتوا (CDN) است و توسط افرادی مانند Slack و Spotify استفاده می شود!

البته AWS یک پلن استفاده رایگان یک ساله نیز دارند و به همین دلیل این شرکت در مقاله لیست بهترین CDN های رایگان قرار گرفته است.

پیشنهاد ما

در مقاله سعی کردیم چهار مورد از بهترین CDN های رایگان برای وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا را به شما نشان دهیم البته موارد زیادی از این قبیل موجود است، به هر حال با توجه به رابط کاربری، ویژگی ها و علکرد بسیار خوب سیستم کلودفلر پیشنهاد ما استفاده از CloudFlare است که ویژگی و قابلیت های بسیار زیادی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد به همین دلیل شاید بتوان گفت Cloudflare بهترین گزینه در لیست بهترین CDN های رایگان است.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان