افزونه وردپرس چیست و چه قابلیت هایی به وردپرس اضافه می کند؟

افزونه وردپرس چیست + کاربرد افزونه ها در وردپرس

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با افزونه های وردپرس آشنا کنیم، اینکه افزونه وردپرس چیست چه قابلیت هایی دارد و باید ها و نباید هایی راجع به افزونه های وردپرس، پس با ما همراه باشید تا در این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود راجع به افزونه وردپرس دست یابید.

پلاگین ( Plugin ) و یا به فارسی افزونه ها از مهمترین و با ارزش ترین امکانات وردپرس هستند. یک افزونه وردپرس می تواند قابلیت های زیادی را به سایت وردپرسی شما اضافه کند. همانطور که میدانید وردپرس بی شک محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای رایگان در وب است که بخش گسترده ای از این محبوبیت، بخاطر افزونه های وردپرس است.

افزونه وردپرس چیست ؟

اما سوال اول، افزونه چیست؟ یک افزونه وردپرس چه کاربردی برای سایت ما دارد؟ شما هنگامی که سایت وردپرسی خود را نصب می کنید امکانات زیادی را مشاهده می کنید اما در تجارت الکترونیک، هیچگاه چیزی به طور کامل نمی تواند نیاز شما را براورده کند.

اینجاست که یک افزونه وردپرس این کمبود ها را جبران می کند، برای مثال شاید شما به دنبال ساخت یک فرم تماس باشید در حالت پیشفرض وردپرس این قابلیت را نداشته ولی شما با نصب یک افزونه وردپرس تماس یا فرم ساز می توانید این قابلیت را به وردپرس اضافه کنید.

ممکت است شما در طور کار با وردپرس نیاز های گوناگونی داشته باشید، یک افزونه وردپرس می تواند در سایت شما تغییراتی ایجاد کند و یا بخشی را به سایت وردپرسی شما اضافه و یا کم کند. خوشبختانه هزاران افزونه رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد تا شما به هرچیزی که نیاز داشته باشید دست پیدا کنید.

محبوبیت افزونه وردپرس در بین کاربران مبتدی

افزونه وردپرس

افزونه های وردپرس محبوبیت بیشتری در بین کاربران تازه وارد و مبتدی دارند، دلیل آن هم کاملا واضح است زیرا کاربر بدون نیاز به دانش کدنویسی و طراحی و در عین سادگی میتواند با استفاده از یک افزونه وردپرس قابلیت مورد نیاز خود را به وردپرس اضافه کند. اما آیا فقط کاربران مبتدی از افزونه های وردپرس استفاده می کنند؟

مسلما جواب این سوال خیر است. شما هرچقدر هم به کدنویسی مسلط باشید باز هم به افزونه های وردپرس نیاز خواهید داشت. برای مثال شما وقتی به یکی ویژگی اضافه در وردپرس نیاز دارید، در حالتی که این ویژگی در قالب یک افزونه ارائه شده باشد دلیلی برای کدنویسی مجدد و صرف زمان برای طراحی این ویژگی را ندارید و استفاده از افزونه برای شما مفیدتر خواهد بود.

دلیل محبوبیت افزونه های وردپرس

همانطور که در توضیحات بالا ذکر شد، یک افزونه وردپرس میتواند قابلیت و ویژگی های فراوانی را به سایت ما اضافه کند. ما حتی با استفاده از پلاگین ها قادر به ایجاد تغییرات در بخش های مختلف سایت نیز هستیم، یا حتی میتوانیم بخشی از سایت را با استفاده از یک افزونه وردپرس غیر فعال کنیم.

حال با توجه به اینکه ما می توانیم بدون کدنویسی و صرف کمترین زمان و اتلاف وقت، یک ویژگی را به وردپرس اضافه کنیم یا یک بخش جدید را بسازیم یا حتی امکانات پوسته را افزایش دهیم، مسلما این مهمترین دلیل برای محبوبیت افزونه های وردپرسی است. و بی شک افزونه های وردپرس از مهمترین ارکان یک سایت وردپرسی هستند.

چگونه افزونه های مدنظر خود را پیدا و نصب کنیم ؟

چگونه افزونه های مدنظر خود را پیدا و نصب کنیم ؟

دستری به افزونه های وردپرس بسیار ساده بوده شما از طریق پیشخوان وردپرس قادر به جستجو و نصب یک افزونه وردپرس هستید، شما از طریق کلیک روی گزینه افزونه ها در منو کناری پیشخوان وردپرس و سپس با جستجوی نام و یا یک کلیدواژه میتوانید افزونه مدنظر خود را پیدا و نصب کنید. حتی تعدادی افزونه پیشنهادی هم از سمت وردپرس برای شما نمایش داده می شود که در صورت نیاز می توانید از آنها استفاده کنید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

شما همچنین به صورت دستی نیز افزونه های وردپرس را دانلود و نصب کنید که این قابلیت از طریق ورود به بخش افزونه های وب سایت وردپرس، یا سایت github و یا سایر سایت‌های ارائه دهنده خدمات امکان پذیر است. که پیشنهاد ما استفاده از مخزن وردپرس است.

در صورتی که با نصب افزونه ها در وردپرس با مشکل مواجه هستید و یا نیاز به راهنمایی دارید، میتوانید مقاله آموزش نصب افزونه در وردپرس از طریق پیشخوان، هاست و یا گیت هاب را مطالعه کنید.

افزونه های نال شده و مخرب در وردپرس

اگر از علاقه مندان به دنیای تکنولوژی هستید، حتما تا به حال شاهد عناوینی مانند نال شده و یا دانلود رایگان نسخه تجاری یک محصول بوده اید. اکثر افزونه های وردپرس به صورت رایگان و در مخزن وردپرس قابل دریافت و نصب هستند اما شرکت هایی هستند که برخی محصولات را با قابلیت های بیشتری به صورت غیر رایگان عرضه می کنند.

برای مثال افزونه Advanced Custom fields یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس است که به صورت رایگان در مخزن وردپرس قرار داده شده است. حال شرکت سازنده افزونه، چندین قابلیت مهم و کلیدی دیگر را هم به صورت غیر رایگان و در قالب یک نسخه تجاری در اختیار کاربران قرار می دهد تا کاربران با پرداخت هزینه ای از امکانات بیشتری برخوردار باشند.

در این بین افرادی به صورت غیر قانونی، قابلیت های نسخه تجاری به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می دهند. اما آیا این افزونه ها بی خطر هستند؟ جواب کاملا واضح است، اینگونه موارد با قصد و هدف خاصی ارائه می شوند که ما در یک مقاله دیگر به صورت کامل اهداف و خطرات ناشی از استفاده از اینگونه افزونه ها را شرح داده ایم که میتوانید از طریق لینک زیر این مقاله مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که مقاله ذکر شده، اولین مقاله رسمی وبسایت همگام وب بوده و دلیل آن هم اهمیت بالای استفاده نکردن از محصولات نال شده و خسارات جبران ناپذیری است اینگونه محصولات به سایت وارد می کنند.

چه تعداد افزونه وردپرس نصب کنیم ؟

چه تعداد افزونه در وردپرس نصب کنیم ؟

پس از مدتی برای تمامی کاربران مبتدی و حتی کاربران حرفه ای این سوال پیش می آید که چه تعداد افزونه در وردپرس نصب کنیم؟ آیا با توجه به اینکه هزاران افزونه مهم و مطمئن در وردپرس وجود دارد ما باید تمامی افزونه ها را نصب کنیم؟ یک افزونه وردپرس می تواند برای سایت ما خطرساز باشد؟ نگران نباشید ما به تمامی سوالات پاسخ داده ایم برای اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می کنیم مقاله تعداد استاندارد افزونه ها در وردپرس و نکات مهم در قبل از نصب افزونه را مطالعه نمایید.

بهترین افزونه های وردپرس ( بر اساس محبوبیت )

ما در این مقاله چندین افزونه را به شما معرفی می کنیم که از جمله محبوب ترین و بهترین افزونه ها « پلاگین های وردپرس » هستند، این افزونه توسط سایت های معتبر و زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. در پایان آمورش تمامی افزونه در سایت موجود است که شما می توانید در صورت نیاز به آموزش هر افزونه درسترسی داشته باشید.

افزونه های بهینه سازی سئو

  • Yoast SEO
  • All in One SEO
  • Rank Math SEO – Best SEO Plugin for WordPress

افزونه های حافظه پنهان «کش»

  • WP Super Cache
  • LiteSpeed Cache
  • W3 Total Cache
  • WP Fastest Cache

افزونه های امنیتی

  • Wordfence Security – Firewall & Malware Scan
  • Akismet Spam Protection
  • All In One WP Security & Firewall
  • WPS Hide Login
  • Sucuri Security – Auditing, Malware Scanner and Security Hardening

افزونه های تماس و فرم ساز

  • Contact Form 7
  • Contact Form by WPForms – Drag & Drop Form Builder for WordPress
  • Ninja Forms Contact Form – The Drag and Drop Form Builder for WordPress

موارد دیگر

  • Classic Editor
  • WooCommerce
  • Advanced Custom Fields
  • Redirection
  • Duplicate Page
  • Elementor Website Builder
  • Smush – Lazy Load Images, Optimize & Compress Images
  • Autoptimize

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان