آموزش رفع خطایWordPress cannot insert the attachment into the database

آموزش رفع خطای WordPress cannot insert the attachment into the database

زمانیکه شما در وبسایت خود قصد دارید فایل یا عکس جدیدی را آپلود کنید ممکن است با خطای WordPress cannot insert the attachment into the database «وردپرس نمی‌تواند پیوست را در پایگاه داده وارد کند» مواجه شوید که از آپلود عکس و فایل در وبسایت شما جلوگیری می‌کند. یکی از ساده ترین راه‌ها برای رفع این خطا تغییر سایز تصویر و یا نام فایل است. اگر رفع خطا انجام نشد تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

علت بروز خطای WordPress cannot insert the attachment into the database

در بیشتر موارد، این خطا زمانی رخ می دهد که سرور شما نمی تواند از مقدار منابعی که فایل آپلودی به آن نیاز دارد پشتیبانی کند. اگر سایت شما بر روی یک هاست اشتراکی در حال اجراست، این مشکل می تواند ناشی از دریافت ترافیک غیرمنتظره در وب سایت دیگری که در هاستینگ مشترک با سایت باشد. دلایل دیگری که باعث بروز خطای WordPress cannot insert the attachment into the database می‌شود:

  • محدودیت منابع و حافظه PHP
  • وجود کاراکتر و نمادهای خاص در نام فایل
  • تداخل و یا مشکل افزونه‌ها یا قالب

نحوه رفع خطا

خطای WordPress cannot insert the attachment into the database می‌تواند مانع از آپلود فایل‌های جدید در وب‌سایت شما شود. در ادامه نحوه حل این مشکل را معرفی می کنیم.

تغییر نام فایل

در برخی موارد نیز نمادها یا وجود کاراکترهای غیرمجاز در نام فایل موجب ایجاد خطا خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که علائم غیر ضروری یا علائم نگارشی نادرست را حذف کنید. همچنین بهتر است به جای فاصله در نام از خط تیره استفاده کنید. مثال به جای this image.jpg از this-image.jpg استفاده کنید.

تغییر نام فایل رفع خطای WordPress cannot insert the attachment into the database

غیرفعال کردن موقت افزونه ها و قالب

هر زمان که خطایی در وردپرس رخ می‌دهد، بهتر است بررسی کنید که آیا این خطا از تداخل یک افزونه یا قالب است یا خیر. همیشه به هنگام خطایابی افزونه‌های خود را موقتا غیر فعال کنید و از یک پوسته پیشفرض استفاده کنید.

غیرفعال کردن موقت افزونه ها و قالب

بررسی اندازه پایگاه داده

وقتی تصویری در وردپرس آپلود نمی‌شود، ممکن است منابع سرور برای پشتیبانی از فایل کافی نباشد. می‌توانید اندازه پایگاه‌داده وردپرس را بررسی کنید، برخی از اطلاعات مفید دیگر نیز در صفحه سلامت سایت در پیشخوان وردپرس موجود است.

بررسی اندازه پایگاه داده

تغییر اندازه تصویر

ممکن است هاستینگ شما برای حجم آپلود محدودیت‌هایی اعمال کرده باشد، به طور معمول محدودیت آپلود در هاستینگ‌ها از 4 تا 128 مگابایت است. اگر حجم تصویر شما بیشتر از میزان محدود شده باشد شما با خطای WordPress cannot insert the attachment into the database مواجه خواهید شد، مشخصا راه حل در این بخش فشرده سازی و کم کردن حجم تصویر یا فایل است.

تغییر اندازه تصویر رفع خطای WordPress cannot insert the attachment into the database

برای فشرده سازی تصاویر می‌توانید از یک افزونه فشرده‌سازی مانند EWWW Image Optimizer استفاده کنید. اینگونه افزونه‌ها به طور خودکار تصاویر را فشرده می‌کنند، برخی از افزونه‌های کش از جمله litespeed cache نیز قابلیت بهینه سازی تصاویر را دارند.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

افزایش محدودیت حافظه PHP

یکی از راه های افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس، ویرایش فایل wp-config.php است. از طریق پنل مدیریت هاست و یا نرم‌افزارهای FTP مانند FileZilla وارد دایرکتوری اصلی وردپرس شده و فایل wp-config.php را پیدا کنید.

روی فایل کلیک راست کرده و View/Edit را انتخاب کنید تا در یک ویرایشگر متن باز شود. سپس این خط کد را به این فایل اضافه کنید:

define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );

فعال کردن حالت عیب یابی یا Debug وردپرس

راه دیگر برای رفع خطا فعال کردن حالت عیب‌یابی در وردپرس است. WP Debug می تواند به شما کمک کند تا خطاهای PHP و سایر اخطارها مربوط به سایت را مشاهده کنید، پس از پیدا کردن خطا نیز می‌توانید مجددا این حالت را غیر فعال کنید. برای فعال کردن حالت عیب‌یابی فایل wp-config.php را باز کرده و کد define( 'WP_DEBUG', false ); را پیدا کرده و مقدار آن را به true تغییر دهید.

به روزرسانی مجوزهای فایل

اگر همچنان با خطای WordPress cannot insert the attachment into the database مواجه هستید، ممکن است لازم باشد مجوزهای فایل و پوشه‌های سایت خود را به‌روزرسانی کنید. اگر مجوزهای فایل شما به درستی پیکربندی نشده باشد، نمی توانید فایل های جدید را روی سرور آپلود کنید. برای بررسی و رفع این مشکل، از طریق FileZilla به هاست خود متصل شده و سپس، به public > wp-content بروید، روی پوشه uploads کلیک راست کرده و File Permissions را انتخاب کنید:

به روزرسانی مجوزهای فایل

با این کار اطلاعات مربوط به مجوزهای فعلی پوشه و فایل‌ها ظاهر می شود. شما می توانید کنترل کنید که کدام یک از گروه‌های Owner، Group و Public می‌توانند فایل‌های وردپرس شما را مشاهده، ویرایش و یا اجرا کنند:

WordPress cannot insert the attachment into the database


برای فایل آپلود، مطمئن شوید که مجوزهای پوشه uploads روی ‘744’ تنظیم شده است و سپس، Apply to Directory only را انتخاب کنید.

WordPress cannot insert the attachment into the database

پس از ذخیره این تغییرات، مجددا مجوزها را باز کنید، این بار مقدار عددی را روی ‘644’ تنظیم کنید. همچنین باید Recurse را در زیر شاخه‌ها انتخاب کنید و فقط برای فایل‌ها یعنی گزینه Apply to files only اعمال شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد شما را با چندین راه حل برای رفع خطایWordPress cannot insert the attachment into the database آشنا کنیم، اگر با انجام تمامی موارد فوق مشکل رفع نشد بهتر است این موضوع را به پشتیبانی هاست خود اطلاع دهید. اگر راه حل دیگری برای رفع این خطا دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات همین مقاله با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.