آموزش و نحوه جلوگیری از حملات DDoS در وردپرس

آموزش و نحوه جلوگیری از حملات DDoS در وردپرس

روش‌های زیادی برای کاهش و جلوگیری حملات DDoS در وردپرس وجود دارند یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها مسدود کردن IP های مشکوک است. در این مقاله قصد داریم نحوه جلوگیری از حملات DDoS را آموزش دهیم. این نکته را در نظر بگیرید که فرقی ندارد شما یک سایت بزرگ را مدیریت می‌کنید یا یک وب‌سایت مبتدی، به‌هرحال ممکن است شما هدف این دسته از حملات مخرب قرار بگیرید. به طور کلی هیچ سایتی نمی‌تواند از محفوظ بودن خود در برابر این حملات مطمئن باشد اما روش‌هایی این مقاله تا حد زیادی حملات DDoS را بی اثر می‌کند

اهمیت جلوگیری از حملات DDoS

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا می‌باشد که بسیاری از توسعه‌دهندگان از آن استفاده می کنند. مشکلی که وجود دارد این است که این سیستم مدیریت محتوا بسیار آسیب پذیر است و برخی از Exploits توسط هکرها برای انجام حملات DDoS استفاده میشوند.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

درصد بالایی از وبسایت‌ها در سطح نت از وردپرس استفاده می‌کنند به همین دلیل وردپرس یک هدف مناسب برای هکرها میباشد. گاهی اوقات سایت کاربران بدون اینکه خودشان اطلاع داشته باشند به عنوان یک سایت آزمایشی برای انجام حملات مورد استفاده قرار میگیرند. بهترین کار برای جلوگیری از حملات DDoS برطرف کردن آسیب‌پذیری‌های سایت وردپرس خود می‌باشد.

نحوه جلوگیری از حملات DDoS

در ادامه مقاله چند راه حل موثر را معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید از سایت خود در مقابل حملات DDoS محافظت کنید.

استفاده از CDN

CDN یک شبکه توزیع محتوا است که اطلاعات استاتیک مربوط به وبسایت ها (فایل های JS. CSS. تصاویر و …) را در سرور های خود ذخیره می‌کند و در هنگام بازدید، اطلاعات ذخیره شده را از نزدیکترین سرور به بازدیدکننده ارسال می‌کند. اغلب از CDN برای بهبود کارایی، سرعت و افزایش امنیت استفاده می شود.

یکی ازمحبوب ترین CDNها Cloudfare است که یکی از ویژگی های آن افزودن یک لایه امنیتی به وبسایت شما است که تا حدودی منجر به کاهش و مقابله با حملات DDoS خواهد شد. البته با توجه به اینکه این سرویس در ایران سروری ندارد و در حال حاضر دارای اختلالاتی در ایران است، استفاده از این سرویس به سایت‌های ایرانی توصیه نمی‌شود، به همین دلیل استفاده از یک CDN بومی گزینه مناسب‌تری است.

استفاده از سرویس ضد DDoS

اغلب خدمات حفاظت در مقابل حملات DDoS دارای قیمت بالایی هستند به همین دلیل معمولا فقط شرکت‌های بزرگ از این نوع سرویس استفاده می کند. برای مثال، AWS یک سرویس Shield را برای محافظت در مقابل حملات DDoS ارائه می‌کند که استفاده از آن ماهانه 3000 دلار هزینه دارد.

تغییر هاست

سرورهای برخی از هاستینگ‌ها ​​​​به طور چشمگیری کند هستند اما از طرف دیگر برخی از هاستینگ‌های معتبر نیز برای خدماتی برای جلوگیری از حملات DDoS را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، SiteGround از یک فایروال سخت افزاری استفاده می کند و بازدیدهای مشکوک و غیرعادی را مسدود می‌کند.

فعال کردن فایروال

اگر وبسایت شما حملات DDOS را تجربه می‌کند، فعال کردن فایروال یک راه حل مناسب برای رفع مشکل است. الگوریتمی که فایروال بر روی سایت شما اجرا می‌کند بسیار حرفه‌ای است و می‌تواند به‌راحتی تمامی ترافیک ورودی را بررسی کند و ورودی‌های مشکوک را تشخیص داد و مسدود می‌کند، به این ترتیب این ورودی‌ها به سایت شما دسترسی نخواهند داشت و نمی‌توانند وارد وبسایت شوند و در نتیجه حمله رفع خواهد شد.

قرار دادن IP مشکوک در لیست سیاه

می‌توان گفت این روش نسبت به سایر روش های جلوگیری از حملات DDoS کاربردی‌تر است، در این روش دسترسی آدرس‌های IP مشکوک به سایت شما قطع خواهد شد. برای مثال با در لیست سیاه قرار دادن IPهایی کهدارای ترافیک یا بازدید غیرمنطقی هستند تا حد زیادی می‌توان از این حملات جلوگیری کرد.

جمع بندی

در این مقاله با روش های کاهش و جلوگیری از حملات DDoS تا حدودی آشنا شدید، امیدواریم از این مقاله راضی بوده باشید، همچنین اگر پیشنهادی دارید یا راه حل دیگری را برای جلوگیری از DDoS سراغ دارید، می‌توانید راهکار خود را از طریق بخش نظرات همین مقاله با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان