عیب‌یابی سایت وردپرس با افزونه Health Check

عیب‌یابی سایت وردپرس با افزونه Health Check

در این مقاله قصد داریم شما را با افزونه Health Check & Troubleshooting آشنا کنیم، وظیفه این افزونه عیب‌یابی و بررسی سلامت سایت وردپرس بوده که به شما کمک می‌کند از انجام اعمال وقت‌گیر و بیهوده جلوگیری کنید. یکی از مواردی که ممکن است در سایت وردپرس به آن بر بخورید، مشکلاتی می‌باشد که در هنگام استفاده از قالب‌ها، افزونه‌ها و عموما به دلیل تداخل یا هماهنگ نبودن با نسخه وردپرس پیش می‌آید و دلیل آن نیز این است که این موارد دائما در حال به‌روز رسانی هستند.

کاربرد افزونه Health Check

گاهی اوقات تشخیص اینکه کدام افزونه یا قالب باعث ایجاد خطا می‌شود، دشوار است. یکی از راه‌های انجام این کار این است که همه افزونه‌های خود را غیرفعال کنید و سپس آنها را تک به تک فعال کنید تا زمانی که مشکل را پیدا کنید. اما انجام این کار می‌تواند تنظیمات سایت شما را با مشکل مواجه نماید.

غیرفعال کردن افزونه‌ها یا هر چیز دیگر در سایت شما می‌تواند بر روی سایت تأثیر بگذارد و باعث ایجاد اختلال در عملکرد وب‌سایت شما شود. همچنین بهتر است این کار را در یک سایت فعال و مخصوصا سایتی که دارای بازدید بالایی است انجام ندهید.

افزونه Health Check که توسط جامعه وردپرس ارائه شده است راه حلی مناسب برای این مشکل است. این افزونه می‌تواند به شما کمک کند تا فقط از طریق پیشخوان و یک فضای شبیه‌سازی شده سایت خود را خطایابی کنید و تشخیص دهید که مشکل بوجود آمده ناشی از کدام افزونه یا قالب است.

با استفاده از این افزونه می‌توانید این کار را بدون ایجاد وقفه در سایت فعال، انجام داده و دیگر نیازی نیست نگران تداخلاتی که ممکن است در صورت غیرفعال کردن افزونه یا قالب برای بازدیدکنندگان رخ دهد باشید، چرا که از طریق افزونه Health Check می‌توانید تمامی افزونه‌ها را در یک محیط شبیه‌سازی شده غیرفعال کنید، درواقع تغییرات فقط برای مدیر سایت قابل مشاهده خواهد بود.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

مراحل عیب یابی سایت و نحوه استفاده از Health Check

ابتدا از منوی وردپرس خود، به افزونه‌ها سپس گزینه افزودن جدید بروید. افزونه Health Check را جستجو کنید ( نام افزونه در نسخه فارسی وردپرس بررسی سلامت و عیب‌یابی است)، و یا افزونه را از طریق لینک زیر دریافت و نصب کنید:

دانلود و نصب افزونه Health Check

پس از نصب، یک گزینه عیب یابی در کنار هر افزونه در صفحه پلاگین‌های خود خواهید دید. (با کلیک بر روی هر یک از این لینک‌ها در لیست افزونه‌ها، حالت عیب یابی فعال می‌شود.) همچنین یک تب عیب‌یابی را در ابزار سلامت سایت خود خواهید یافت. Site Health در ابزار شما قرار دارد، اما باید بتوانید پنل Site Health را نیز در داشبورد وردپرس خود پیدا کنید.

عیب‌یابی سایت با Health Check & Troubleshooting

فعال کردن حالت عیب‌یابی

در حالت عیب یابی میتوانید تمامی افزونه‌ها و قالب سایت را غیرفعال کنید، کاربران سایت شما را به شکل معمول و قبل از غیرفعال کردن هریک از موارد می‌بینند. این بدان معناست که افزونه فقط برای شما(مدیر سایت)، همه افزونه‌ها و قالب را غیرفعال کرده است.

برای فعال کردن این حالت به ابزار‌ها > سلامت سایت > Troubleshooting بروید و روی Enable Troubleshooting Mode کلیک کنید . توجه داشته باشید که پس از فعال شدن این گزینه، یا باید از سیستم خارج شوید یا به صورت دستی این حالت را غیرفعال کنید.

عیب‌یابی سایت از طریق پیشخوان

پس از فعال کردن حالت عیب‌یابی به جهت غیرفعال کردن قالب و افزونه‌ها از طریق افزونه Health Check، به صفحه پیشخوان خود هدایت می‌شوید. در این مرحله، می‌توانید با فعال کردن یک افزونه و یا انتخاب سایر افزونه‌ها برای رفع اشکال، سایت خود را عیب‌یابی کنید.

Health Check & Troubleshooting بررسی سلامت سایت + عیب یابی

می‌توانید افزونه‌ها یا قالب‌ها را با استفاده از Health Check فعال و یا غیرفعال کنید، توصیه می‌کنیم صفحه مشکل‌دار را در یک برگه جدید باز کنید تا بتوانید به راحتی پلاگین ها را یکی یکی فعال کنید تا منشا مشکل مشخص شود.

غیرفعال کردن حالت عیب یابی

هنگامی که متوجه خطا شدید و مراحل عیب‌یابی به پایان رسید، باید حالت عیب یابی را غیرفعال کنید. می‌توانید این کار را رفتن به مسیر ابزار‌ها > سلامت سایت > Troubleshooting و کلیک بر روی دکمه Disable Troubleshooting Mode در پنل Health Check انجام دهید. سایت شما به حالت عادی برمی‌گردد و خودتان نیز می‌توانید به فعالیت بر روی سایت ادامه دهید و سایت شما مانند قبل برای شما و کاربرانتان قابل رویت خواهد بود.

جمع بندی

استفاده از افزونه‌های بی نظیر وردپرس باعث می‌شود که بتوانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی نمایید و از فعالیت خود در زمینه وب‌سایت وردپرسی لذت بیشتری ببرید. ما در این مقاله سعی کردیم با بیانی ساده سلامت سایت وردپرس با Health Check را که یک افزونه بسیار کاربردی می‌باشد به شما عزیزان آموزش دهیم. امیدوارم مطالعه این مبحث برایتان مفید بوده باشد. برای آشنایی بیشتر با وردپرس و افزونه‌های متنوع آن مقالات ما را در همگام وب مطالعه نمایید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.