نمایش آمار بازدید پست ها در وردپرس – بدون افزونه

نمایش آمار بازدید پست ها در وردپرس – بدون افزونه

آمار بازدید مطالب یکی از ویژگی های مهم در هر وب سایتی است در این مقاله نیز ما می خواهیم به شما نحوه نمایش آمار بازدید پست ها در وردپرس را نشان دهیم. اما چرا از آمار بازدید استفاده کنیم و چرا مهم است؟ به عنوان یک وب مستر شما لازم است تا از کیفیت محتوای خود و محبوبیت پست ها در بین کاربران مطلع باشید.

حتی برای کاربران سایت شما نیز، آمار بازدید پست ها مهم است، چرا که ممکن است کاربر بداند مقاله ای که در حال مطالعه آن است محبوب است یا نه، اگر سوال شود که تاثیر نمایش آمار بازدید در سئو چیست می توانیم بگوییم، باعث افزایش نرخ کلیک در سایت شما خواهد شد، چرا که کاربر با دیدن مطالب محبوب شما کنجکاو شده سعی می کند محبوبترین مطالب سایت شما را رصد کند.

همیشه تعداد بازدید مطالب برای مخاطبان مهم بوده زیرا یک کاربر همیشه به دنبال محبوبترین و پربازدیدترین مطالب است، و شما با نمایش تعداد بازدید مطالب سایت خود به نظر کاربر خود احترام گذاشته اید.

نمایش آمار بازدید پست ها بدون افزونه

برای نمایش آمار بازدید مطالب سایت شما هم می توانید از افزونه استفاده کنید و هم از طریق کدهای آماده ای که در اختیار شما قرار داده ایم آمار را نمایش دهید، در این بخش لازم است که شما چندین فایل را ویرایش کنید، پس قبل از هر کاری بهتر است که از وردپرس و فایل های قالب خود یه نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل احتمالی سایت شما از دسترس خارج نشود.

همچنین به شما توصیه می کنیم که برای ویرایش قالب از Child Theme یا قالب فرزند استفاده کنید تا پس از بروزرسانی تغییرات ایجاد شده از بین نروند، شاید مطالعه مقالات زیر برای شما مفید باشد.

چگونه آمار بازدید مطالب را نمایش دهیم؟

برای افزودن ویژگی آمار و نمایش آمار بازدید پست ها یا نمایش تعداد بازدید مطالب باید دو فایل functions.php و single.php را ویرایش کنید، بخشی از کدهای آمار بازدید در فایل functions.php قرار گرفته و از طریق ویرایش فایل single.php نیز آمار بازدید پست ها را نمایش خواهیم داد.

برای ویرایش فایل ها می توانید از صفحه مدیریت فایل هاست و یا پیشخوان وردپرس استفاده کنید. وارد پیشخوان وردپرس شده، در منو نمایش گزینه ویرایشگر پوسته را انتخاب کنید. و در لیست کناری روی فایل functions.php کلیک کنید.

اگر بخش ویرایشگر پوسته در این مکان وجود نداشت ممکن است به دلیل استفاده از افزونه های امنیتی این بخش مخفی شده باشد، در این حالت شما باید افزونه مورد نظر را غیر فعال کرده و یا از طریق هاست تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.

کدهای زیر را به انتهای فایل functions.php اضافه کنید:

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

function hgw_get_post_view() {
    $count = get_post_meta( get_the_ID(), 'post_views_count', true );
		echo "$count views";
}
function hgw_set_post_view() {
    $key = 'post_views_count';
    $post_id = get_the_ID();
    $count = (int) get_post_meta( $post_id, $key, true );
    $count++;
		update_post_meta( $post_id, $key, $count );
}
function hgw_posts_column_views( $columns ) {
    $columns['post_views'] = 'Views';
		return $columns;
}
function hgw_posts_custom_column_views( $column ) {
    if ( $column === 'post_views') {
        echo hgw_get_post_view();
    }
}
add_filter( 'manage_posts_columns', 'hgw_posts_column_views' );
add_action( 'manage_posts_custom_column', 'hgw_posts_custom_column_views' );

در این مرحله شما بخش اصلی کار را انجام داده اید حال باید فایلی را ویرایش کنید که صفحات تکی و ادامه مطلب شما را نشان می دهد، به طور معمول قالب ها از فایل single.php استفاده می کنند اما ممکن است قالب شما برای نمایش ادامه مطلب از فایل های singular.php و index.php استفاده کند.

پس به ترتیب ابتدا در جستجوی فایل single.php باشید و اگر این فایل در پوسته شما موجود نبود فایل singular.php را پیدا کنید و اگر این فایل هم موجود نبود باید فایل index.php را پیدا کرده و فایل مورد نظر را برای ویرایش باز کنید. کدهایی که در ادامه به شما نشان داده می شود باید داخل حلقه و بعد از while (have_posts()) : the_post(); قرار بگیرند.

پس از پیدا کردن کد بالا، قطعه کد زیر را بعد از the_post(); قرار دهید:

hgw_set_post_view();

نکته ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که این کد باید درون <?php ?> قرار بگیرد در نهایت کد شما به شکل زیر خواهد بود:

while (have_posts()) : the_post();
hgw_set_post_view();

تا اینجا کار شما برای ایجاد آمار بازدید پست ها در وردپرس به پایان رسیده، پس از ذخیره سازی فایل ها، هرگاه کاربری وارد ادامه مطلب یکی از مطالب شما شود یک آمار به آمار پست اضافه خواهد شد، لازم به ذکر است که این آمار با بارگذاری مجدد ( Refresh ) صفحه نیز اضافه خواهد شد.

در آخرین قدم شما باید آمار بازدید پست ها را به نمایش بگذارید، آمار بازدید نیز باید درون حلقه قرار بگیرید، یعنی جایی بین while و endwhile که شما می توانید این آمار را در هر صفحه ای که دوست دارید نمایش دهید. در حالت کلی آمار بازدید پست ها در وردپرس در بخش های ادامه مطلب و صفحات بایگانی و صفحه اصلی نمایش داده می شود که شما باید فایل هایی از جمله single.php, singular.php, archive.php, index.php را ویرایش کنید. حال برای نمایش آمار کد زیر را در مکان دلخواه درون حلقه قرار دهید.

hgw_get_post_view();

در پایان کد شما چیزی مشابه کد زیر خواهد بود:

while (have_posts()) : the_post();
hgw_set_post_view();
hgw_get_post_view();

جمع بندی

به طور خلاصه در این مقاله ما به شما یک روش ساده اما کاربردی را برای نمایش آمار بازدید پست ها در وردپرس نشان دادیم، این مقاله مناسب آن دسته از کاربران است که تمایلی به استفاده از افزونه ندارند اما در صورتی که به قابلیت های بیشتری برای آمار بازدید پست ها نیاز دارید می توانید از افزونه های رایگان در مخزن وردپرس استفاده کنید ما در مقاله ای دیگر بهترین افزونه های آمار و بازدید وردپرس را معرفی کرده ایم که در صورت تمایل می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت مطابق با استانداردهای روز برنامه‌نویسی، به همراه آموزش استفاده و ۶ ماه پشتیبانی رایگان