رفع خطای پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست در وردپرس

7 روش برای رفع خطای پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست در وردپرس

خطای Updating Failed. The Response is Not a Valid JSON Response یا “پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست” یک خطای رایج در وردپرس است، که معمولا به دلیل تداخل افزونه‌ها، قالب، مشکل در گواهی SSL یا htaccess در سایت نمایش داده می‌شود. زمانیکه خطای پاسخ JSON معتبر نیست رخ می‌دهد متاسفانه دلیل بروز خطا نمایش داده نمی‌شود و همین موجب سردرگم شدن کاربران می‌شود.

دلایل بروز خطای یک پاسخ JSON معتبر نیست

هنگامی که در سایت وردپرس خود در حال آپلود تصویر و یا انتشار پست یا بروزرسانی باشید، وردپرس درخواست را به وب‌سرور شما ارسال می‌کند و سرور در قالب JSON پاسخ می‌دهد. اگر پاسخی از سمت سرور دریافت نشود و یا فرمت پاسخ از سمت سرور به فرمت JSON نباشد، خطای «انتشار ناموفق بود. یک پاسخ JSON معتبر نیست» نمایش داده می‌شود. مهمترین دلایل بروز خطای Updating Failed. The Response is Not a Valid JSON Response، تداخل افزونه‌ها، قالب، مشکل در گواهی SSL یا htaccess و یا تداخل REST API است.

رفع خطای The Response is Not a Valid JSON Response

در این مقاله چندین راهکار را به شما نشان می‌دهیم تا ارور انتشار ناموفق بود. یک پاسخ JSON معتبر نیست را رفع کنید.

قبل از ایجاد هرگونه تغییری در سایت لطفا یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید، تا در صورت بروز مشکل امکان بازگشت به نسخه قبل وجود داشته باشید، برای تهیه نسخه پشتیبان می‌توانید به مقاله آموزش پشتیبان گیری از وردپرس به صورت دستی مراجعه نمایید.

بررسی تنظیمات عمومی و آدرس وردپرس

زمانیکه آدرس سایت شما در قسمت تنظیمات به درستی پیکربندی نشده باشد خطای پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست نمایش داده می شود. به بخش تنظیمات عمومی ( پیشخوان » تنظیمات » عمومی ) رفته و بررسی نمایید که آدرس‌های نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) یکسان باشند، توجه داشته باشید که هر دو آدرس یا باید با http و یا https باشند. آدرس سایت زمانی باید با https شروع شود که شما بر روی سایت خود گواهی SSL را نصب کرده باشید.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

فایل htaccess

ممکن است یکی از دلایل خطای به‌روزرسانی ناموفق: پاسخ یک پاسخ JSON معتبر نیست مشکل فایل htaccess یا پیوندهای سایت شما باشد. بهترین راه Generate یا بازتولید فایل htaccess است، برای بازسازی این فایل به سادگی می‌توانید به بخش پیوندهای یکتا ( پیشخوان » تنظیمات » پیوندهای یکتا ) در سایت خود مراجعه کرده و یکبار روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

همچنین در صورتی که میخواهید یک نسخه از فایل قبلی را در اختیار داشته باشید کافیست به دایرکتوری اصلی وردپرس در هاست خود رفته و فایل .htaccess را به تغییر نام دهید مثال ( old_htaccess ) و سپس مجددا از طریق پیشخوان به بخش پیوندهای یکتا رفته و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

محتوای مختلط یا mixed content

می‌توان گفت امروزه همه وب‌سایت‌ها از گواهی SSL استفاده می‌کنند که امکان اتصال HTTPS در سایت را فراهم می‌سازد. با این حال، اگر وب‌سایتی را از HTTP به HTTPS منتقل کنید، ممکن است با وضعیتی مواجه شوید که برخی منابع قدیمی‌تر همچنان به جای HTTPS از طریق HTTP بارگیری شوند. این می تواند چیزی به نام هشدار محتوای مختلط یا mixed content را ایجاد کند که می تواند منجر به خطای The Response is Not a Valid JSON Response یا پاسخ JSON معتبر نیست شود.

برای بررسی این مورد می‌توانید از طریق پایگاه‌داده وردپرس لینک‌های سایت خود را بررسی کنید و یا از افزونه Really Simple SSL استفاده کنید. اگر تخصص کافی در اعمال تغییرات در دیتابیس را ندارید پیشنهاد ما استفاده از افزونه است. کافیست پس از فعال‌سازی افزونه وارد بخش تنظیمات افزونه شده و روی فعال کردن SSL کلیک کنید.

پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست - Really Simple SSL

غیرفعال کردن افزونه و قالب

اختلال قالب و افزونه یکی از دلایل رایج در اکثر خطاهای وردپرس است. در خصوص این خطا نیز ممکن است تداخل افزونه‌ها و یا ایراد در کدنویسی پوسته شما موجب بروز خطای پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست شده باشد. توجه داشته باشید غیرفعال کردن افزونه‌ها و تغییر پوسته به پوسته پیش‌فرض ممکن است باعث از دست رفتن برخی تنظیمات در سایت شما شود، البته اگر یک نسخه پشتیبان از سایت خود داشته باشید مشکلی ایجاد نخواهد شد.

به دنبال تداخل REST API باشید

وردپرس از REST API برای برقراری ارتباط با سرور استفاده می کند. اگر به دلایلی ارتباط برقرار نشود، با خطای JSON یا همان ارور Updating Failed. The Response is Not a Valid JSON Response یا انتشار ناموفق بود. پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست. مواجه خواهید شد. برای اینکه بدانید مشکل از REST API است یا خیر، وارد بخش ویرایش شده، در ویرایشگر گوتنبرگ در جایی که خطای JSON نمایش داده می‌شود، روی خطا کلیک راست کرده و گزینه Inspect را انتخاب کنید. اگر در این بخش خطای REST API را مشاهده کردید بهتر است با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید.

تغییر به ویرایشگر کلاسیک

Updating Failed. The Response is Not a Valid JSON Response - ویرایشگر کلاسیک

اگر تمامی مراحل ناموفق بود، می‌توانید از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه رسمی ویرایشگر کلاسیک را از مخزن وردپرس نصب کنید. البته که این راه‌حل پیشنهادی ما نیست و بهتر است خطای پاسخ JSON معتبر نیست در سایت را به شکل اصولی رفع کنید، اگر تخصص انجام این کار را ندارید می‌توانید مشکل خود را با پشتیبانی هاست و یا یک تیم متخصص در میان بگذارید، در این راستا می‌توانید از خدمات پشتیبانی وردپرس همگام‌وب نیز استفاده کنید.

خطا JSON در آپلود تصویر

اگر آپلود تصاویر در مطلب شما باعث بروز ارور “پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست” می‌شود، سعی کنید تصاویر را از طریق کتابخانه رسانه وردپرس آپلود کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از هیچ کاراکتر نامعتبری در نام فایل استفاده نمی‌کنید. بهتر است فقط از حروف و اعداد انگلیسی برای نام فایل استفاده کنید و به جای فاصله نیز از خط تیره ( مثال image-for-my-post.jpg ) استفاده کنید.

جمع بندی

خطای «انتشار ناموفق بود. پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست.» از جمله خطاهای رایج در وردپرس و ویرایشگر گوتنبرگ بوده که شما در زمان که قصد بروزرسانی، انتشار و یا آپلود یک عکس را داشته باشید ممکن است با آن مواجه شوید، خطا در نسخه انگلیسی وردپرس با متن The Response is Not a Valid JSON Response و در نسخه فارسی با متن پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست نمایش داده می‌شود. همانطور که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره شد موارد زیادی می‌توانند در بروز این خطا نقش داشته باشند.


اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.