حل مشکل آپلود تصاویر در وردپرس - 9 روش کاربردی و تست شده

حل مشکل آپلود تصاویر در وردپرس – 9 روش کاربردی و تست شده

از آنجا که حدود 65٪ از افراد یادگیرنده بصری هستند ، تصاویر بخشی مهم در هر وب سایتی هستند. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه رفع مشکل آپلود تصاویر در وردپرس را نشان دهیم، البته این مقاله فقط مناسب مشکل تصاویر نیست و در واقع برای تمامی فایل های رسانه ای وردپرس بوده.

بسیاری از کاربران با مشکل آپلود فایل در وردپرس مواجه هستند، حقیقت این است که این مشکل یک مقدار مبهم و گیج کننده بوده و یکی از خطاهای رایج در وردپرس است. خوشبختانه، روش هایی برای تشخیص مشکل آپلود تصاویر در وردپرس وجود دارد که امیدواریم با مطالعه این مقاله مشکل شما رفع شود.

ما در این مقاله بهترین روش های رفع مشکل آپلود تصاویر در وردپرس را برای شما گردآوری کرده ایم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راه حل های ابتدایی رفع مشکل آپلود تصاویر در وردپرس

تغییر نام

اگر مشکل ایجاد شده فقط برای یک تصویر خاص است سعی کنید ابتدا نام فایل یا عکس را تغییر دهید. از کاراکتر هایی چون $, *, &, #, ñ, á, é استفاده نکنید.

تغییر اندازه

ممکن است مشکل اندازه فایل شما باشد، پس می توانید از ابزار های بهینه سازی استفاده کنید و مجددا امتحان کنید، TinyPNG یک وب سایت مناسب برای فشرده سازی و کاهش سایز تصاویر است.

تغییر فرمت

برای تصاویر و فایل های خود از فرمت های مرسوم استفاده کنید، استفاده از فرمت های png و jpg مناسبترین برای تصاویر است، پس با ابزار های مرتبط فرمت تصویر خود را به یکی از دو فرمت ذکر شده تغییر دهید.

استفاده از بارگذار مرورگر

یک روش جایگزین برای بارگذاری تصاویر و فایل ها در وردپرس وجود دارد، وار بخش رسانه ها در پیشخوان شده و در قسمت پایین کادر بارگذاری روی بارگذار مرورگر کلیک کنید، و سعی کنید فایل خود را از این طریق آپلود کنید.

رفع مشکل آپلود تصاویر در وردپرس

پاک کردن کش مرورگر و سایت

کش سایت و مرورگر را خالی کنید، در بسیاری از موارد مشکل آپلود تصاویر در وردپرس با خالی و پاک کردن کش رفع شده و نیازی به انجام سایر دستورالعمل ها نیست.

آموزش خصوصی طراحی سایت و وردپرس به صورت آنلاین

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره ۰۹۹۹۹۹-۱۵۸-۱۱ در تماس باشید.

پروژه محور - ارتباط مستقیم با مدرس

غیر فعال کردن افزونه ها

ممکن است مشکل آپلود تصاویر در وردپرس به دلیل تداخل یک افزونه باشد! پس در قدم بعدی افزونه های خود را غیر فعال کنید، برای اینکه متوجه شوید مشکل از سمت کدام افزونه احتمالی است می توانید پس از غیر فعال کردن هر افزونه مجددا تصویر را آپلود کنید.

تغییر موقت قالب و استفاده از قالب پبشفرض

اگر تا کنون به نتیجه نرسیده اید در آخرین قدم، از یک قالب پیشفرض استفاده کنید. ممکن است مشکل آپلود تصاویر در وردپرس از سمت قالب شما باشد.

روش های تخصصی

اگر با انجام مراحل بالا مشکل شما حل نشد لازم است تا مراحل تخصصی تری را برای رفع مشکل آپلود تصاویر در وردپرس دنبال کنید.

افزایش حافظه PHP

ممکن است مشکل شما به دلیل محدودیت حافظه و اندازه فایل باشد، در واقع شما با خطای حداکثر حجم آپلود مواجه خواهید شد، در همین خصوص ما یک مقاله کامل را برای شما آماده کرده ایم که در صورت نیاز می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

تغییر دسترسی پوشه آپلود

مشکل آپلود تصاویر در وردپرس ممکن است به دلیل دسترسی و یا مجوز نادرست رخ دهد. در این حال شما با خطایی مشابه تصاویر زیر مواجه خواهید شد:

مشکل آپلود تصاویر در وردپرس
مشکل آپلود تصاویر در وردپرس

در واقع این خطا به شما می گوید که فایل آپلود شده نمی تواند در پوشه ذکر شده ذخیره شود. برای رفع این مشکل وارد هاست خود شده، مدیریت فایل را باز کنید، وارد پوشه public_html شده و پوشه wp-content را باز کنید، در صفحه باز شده روی پوشه uploads کلیک راست کنید و روی file permissions کلیک کنید، در ابتدا مجوز دسترسی این پوشه و پوشه های زیر مجموعه را روی 744 تنظیم کنید. در صورتی که با ویرایش فایل ها و مدیریت هاست آشنایی ندارید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در صورتی که مشکل شما حل نشد می توانید دسترسی را روی 775 تنظیم کنید. پس از انجام مراحل نوبت به تمامی فایل های زیر مجموعه می رسد که باید دسترسی فایل ها را روی 644 قرار دهید.

جمع بندی

در این مقاله به شما 9 روش کاربردی و تست شده را برای رفع مشکل آپلود تصاویر در وردپرس نشان دادیم، امیدواریم که این مقاله به شما در حل مشکل کمک کرده باشد، اگر راه حل دیگری سراغ دارید می توانید راه حل خود را در بخش نظرات همین مقاله به اشتراک بگذارید.

اگر مشکل حل نشد، از کجا می توان پشتیبانی وردپرس را دریافت کرد؟

اگر مراحل را دنبال کردید و مشکل حل نشد، همیشه می توانید برای شناسایی و رفع مشکل به میزبان وب خود مراجعه کنید. یک میزبان وب مناسب، پشتیبانی لازم برای راه اندازی مجدد سایت را به شما ارائه خواهد داد.

در همگام وب نیز خدمات پشتیبانی وردپرس به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ارائه شده است، خدمات پشتیبانی به جهت کیفیت و نظارت بهتر دارای ظرفیت محدود بوده که این امر موجب پاسخدهی و رفع مشکل در سریع‌ترین زمان خواهد بود.

2 Comments

چرا با کلیک روی تغییر تصویر در سایت وورد پرس کلیک نمیشه ،
چندین و چند بار این کار را انجام دادم برای این کار اما هر بار در همین مرحله متوقف میشود و روی تغییر تصویر کلیک نمیشود و هیچ اتفاقی رخ نمیدهد ممنون میشوم راهنمایی ام کنید.